Gå til innhold

BMW E46 320D Touring M-sport

Recommended Posts

J. Larsen
Skrevet

Da har jeg fått to hentemeldinger på to dager og jeg gleder meg kjempemasse til å få på det som har kommet!

Her er noen teasere:
post-8152-0-27932200-1399553779_thumb.jp

post-8152-0-87481700-1399553849_thumb.jp

35% filmen har også kommet frem og jeg gleder meg til å sette i gang med den, men jeg avventer litt da det ikke er så fint vær her på sørlandet for tiden.

J. Larsen
Skrevet (endret)

Det som skulle bli en stor update og en stor opptur, ble heller en stor nedtur, da sotfolien ble ødelagt under montering. Men, jeg snakket med selgeren og han kunne sende en helt ny rull for halveprisen. Så det som skulle bli en billig og grei løsning, ble heller en irriterende og dyr en.

Men fortvil ikke! For her er noe annet som ble gjort og jeg må si at jeg liker disse "Stealth"-pærene mer og mer for hver gang jeg ser dem!

Her er sideblinken som før var oransj. Synes det så veldig malplassert ut så jeg måtte bytte:
1zm2d1k.jpg

Her er forresten "carbon" merkene jeg bestilte på bilen. Jeg er enda usikker på om det er keep eller destroy. Jeg vet at siden det er carbon, så vil vekttapet bli enormt og akselerasjonen fra null til hundre, bli på 2 sekund blank, men jeg er litt usikker på om det er harry eller ei. Så jeg ser om det vokser på meg:

wme59z.jpg

296iusn.jpg

30kaptv.jpg

Også her står bilene "linet opp" etter en hyggelig sammenkomst med en herlig gjeng i kveld:

2w33pmb.jpg

fcljr.jpg

Her er det en million på parkeringsplassen!

Uansatt, så er det mer gøy som er på vei i posten, blant annet en helt svart grill og en stor pakke fra Bilnerden. Så flere oppdateringer er på vei!

Endret av Srgt Larsen
J. Larsen
Skrevet

UPDATE!

I dag skjedde det noe nevneverdig for en gangs skyld! Jeg fikk en stor pakke fra Koed som inneholdt en helsort grill og lista som holder skiltlysene bak.

Lista til bagasjeluka har jeg enda ikke montert, da den ikke er lakkert, men det kommer og da blir det LEDs i skiltlysene!

Her er hvert fall hvordan grillen ble seendes ut! Jeg har vært så frem og tilbake på om jeg skal ha svart eller krom grill, men etter at jeg har fått denne på så tror jeg at denne blir på en lang stund:

Før:

16gfm8h.jpg

Etter:

2vsnj1d.jpg

Bilen ser veldig sliten ut akkurat nå, men det kommer en S&S. Jeg har bestilt masse ting fra Bilnerden som ligger i emballasje på rommet mitt. Venter bare på GritGuard og GreenClean så er det i gang!

TobiasW
Skrevet

Gleder meg til S&S :)

Min E39 jeg hadde var Orientalblau og, veldig fin farge, og steinhard å korrigere :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

• 2 weeks later...
J. Larsen
Skrevet (endret)

Hadde litt tid til overs så jeg vasket bilen og tok en motorromvask. Jeg har dessverre ingen "underveis" bilder fordi naturen var veldig i mot meg når jeg vasket så jeg ville ikke ta frem telefonen og få vann på den, men jeg legger ut noen bilder av resultatene.

På bilen ble det brukt:
Prickbort

Surfex HD

Korrosol

Duragloss

P21S felgvask

Collinite #845

Rain-X

2j3qjvt.jpg

2lm70gm.jpg

112dety.jpg

2rfqb7q.jpg

2uge82o.jpg

34t4xo1.jpg

28rl6pk.jpg

fk5j7o.jpg

102v9xs.jpg

Motorrommet ble vasket med:
Surfex HD

Duragloss

Og plasten ble behandlet med Polytrol

Her prøvde jeg meg på et par 50/50er også, håper det faller i smak!

20s66pv.jpg

qssdiq.jpg

2rxcuth.jpg

288md8x.jpg

Ellers så er det alltids noe gøy på vei i posten. Blant annet så er det en ny 35% sot som jeg absolutt ikke skal ødelegge. Også kommer det en AUX adapter snart, noe jeg gleder meg mest av alt til å montere!

Ellers har det ikke skjedd stort mer denne uken, men om dere har kommentarer eller forslag til hva mer jeg kan gjøre, så er jeg lutter øre!

Endret av Srgt Larsen
TobiasW
Skrevet

Fint at du oppdaterer tråden :)

Er du fortsatt fornøyd med bilen? Blir det noen S&S? Ser ut som du kan hente litt glans :)

Legg gjerne ut mer om AUX når du får montert det.

2016 BMW X5 40e

J. Larsen
Skrevet

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med bilen! Har ikke hatt noe mekaniske nedturer annet enn at bilen ikke er eu ok og må på kontroll ASAP. Selgeren lurte meg og hadde ikke fikset feilene fra kontrollen og vil nå ikke betale for det. Har et prisoverslag på 8425.- Men jeg nekter å la ham slippe unna med det. Får se hva han har å si til politiet når jeg tar kontakt med dem til uka.

Det blir en S&S, men ønsker å lakkere noe fæl rust rundt hjulbuene og under begge dørene på førersiden. Etter det blir det fort satt i gang med å låne/kjøpe maskin og poleringsmidler! Glansen er ikke det jeg frykter, men de fæle hologrammene sist eier lagde er det som jeg tror blir et problem. Men ikke noe som ikke kan fikses.

AUXen blir en gøy ting å montere! Beholder originalradioen og looken, og legger til enda en ting på utstyrslisten. Blir meget bra!

J. Larsen
Skrevet (endret)

UPDATE!

I dag har jeg vært generelt glad! Jeg har fikset meg en time for bytte av frontruten, hentet AUX-kit hos posten og bare hatt en generelt god start på uka.

SÅ var det tid for å montere auxen, og det er da starten på uka ble et helvete. Jeg har knipset en bildeserie for de som vil prøve seg selv. Bare send meg en PM så kan jeg forklare dere hvordan dere bestiller og monterer. Hvis du derimot har dårlig tålmodighet, er lett irritabel, hater å jobbe med fingrene, hater trange plasser så kan jeg garantere at dette ikke er en jobb for deg. Dette var mildt sagt en stor P.I.T.A.! Jeg ante virkelig ikke at E46 var så trang bak radioen og dashbordet. At de fikk plass til en radio i den bilen er et mysterium i seg selv.

Uansett. Her er en noen bilder av hva jeg måtte igjennom:

105s42d.jpg

xm8ndi.jpg

2u41yk2.jpg

Og her er enden av tunnelen! Endelig fikk jeg liv den!

mtl1ts.jpg

Det fine med denne løsningen er at du beholder det originale utseende, og oppgraderer lydmulighetene, noe som er en grei win-win løsning!

Dette var første gang jeg gjorde dette på en E46 og jeg er glad jeg aldri trenger å gjøre dette igjen! Med mindre noen på sørlandet trenger hjelp da selvfølgelig! Da stiller jeg med et smil.

Endret av Srgt Larsen
TobiasW
Skrevet

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med bilen! Har ikke hatt noe mekaniske nedturer annet enn at bilen ikke er eu ok og må på kontroll ASAP. Selgeren lurte meg og hadde ikke fikset feilene fra kontrollen og vil nå ikke betale for det. Har et prisoverslag på 8425.- Men jeg nekter å la ham slippe unna med det. Får se hva han har å si til politiet når jeg tar kontakt med dem til uka.

Det blir en S&S, men ønsker å lakkere noe fæl rust rundt hjulbuene og under begge dørene på førersiden. Etter det blir det fort satt i gang med å låne/kjøpe maskin og poleringsmidler! Glansen er ikke det jeg frykter, men de fæle hologrammene sist eier lagde er det som jeg tror blir et problem. Men ikke noe som ikke kan fikses.

AUXen blir en gøy ting å montere! Beholder originalradioen og looken, og legger til enda en ting på utstyrslisten. Blir meget bra!

Bra du er fornøyd, og synd med EU-kontrollen. Mange uærlige selgere ute på markedet, dessverre.

Blir spennende med S&S, legg ut bilder av rustarbeidet og, enten du gjør det selv eller setter det bort :)

Hvor plasserte du AUX-kontakten?

2016 BMW X5 40e

Skrevet

Hva må byttes på eu kontroll for å få den godkjent? :)

J. Larsen
Skrevet

Bra du er fornøyd, og synd med EU-kontrollen. Mange uærlige selgere ute på markedet, dessverre.

Blir spennende med S&S, legg ut bilder av rustarbeidet og, enten du gjør det selv eller setter det bort :)

Hvor plasserte du AUX-kontakten?

Skal se hva jeg får til med bildene, det er masse ufinheter i lakken uheldigvis.

AUX-inngangen har jeg bare stikkende ut fra askebegeret ved sigarettenneren. Jeg vil bytte telefonholderen under midtarmlene og vil egentlig gå for en skjult inngang i en slik liten skuff: http://tinyurl.com/n25gdat Mener dette blir en fin løsning :)

Hva må byttes på eu kontroll for å få den godkjent? :)

Det som må byttes er bremserørene bak. Det er veldig mye som er svekket på grunn av rust, så jeg tror at det blir helt nye rør.

Skrevet

Hmm det var en stiv pris for å bytte bremserør syns jeg, hvor har du fått pris på dette hen?

J. Larsen
Skrevet

Hmm det var en stiv pris for å bytte bremserør syns jeg, hvor har du fått pris på dette hen?

PM sendt! :)

• 2 weeks later...
J. Larsen
Skrevet

Jeg må bare beklage for at det ikke har skjedd så mye i det siste da jeg har vært litt opptatt med diverse. Men jeg har lagt ved bilder som viser rusten på bilen. Bildet viser det ganske dårlig og det er mye tydeligere i virkeligheten.

2vnmc0y.jpg

25k4t1e.jpg

2lvjygl.jpg

Som plaster på såret for at jeg ikke har lastet opp noe den siste tiden så skal dere få noen bilder av gamlebilen. Jeg har alltid vært svak for BMWer i orientblau-kappe!

32zqjv4.jpg

300ce2h.jpg

Og her er et bilde av den på dagen den forsvant fra innkjørselen min:

bf0tj4.jpg

Det kommer mer updates til uka, mest mekaniske ting, men også noe annet gøy!

J. Larsen
Skrevet

Fikk noe veldig gøy i posten i dag! En Ebay film som kostet meg nøyaktig 7 kroner og 5 minutt med arbeid. Må si at jeg er meget fornøyd med resultatet! Money well spent!

Et par 50/50:

2a6twlw.jpg

fkw9oy.jpg

Og sånn ble det:

33f45q8.jpg

Hva syns folket? Yay or nay?

J. Larsen
Skrevet

Siden det er pinse så synes jeg det var på rett plass med bilder av noen 50/50 og en blå BMW i solsteika.

I dag så var det så fint vær at jeg bare måtte gjøre noe. Kom på at jeg har lånt polytrolen til en kamerat så jeg ville bli ferdig med plastikken på bilen før jeg ga den tilbake.

Først av alt så begynte jeg bak. Jeg var ikke fornøyd med den grå plastikken under luka, den så alt for gammel ut. Og det samme gjorde PDC hodene. Diffuseren fikk også en hit, men den er klar for å bli byttet ut.

2cxb01s.jpg

11i1eua.jpg

Og her er hvordan det ble etter to strøk med polytrol. Må si jeg er veldig imponert av dette produktet:

2sbttsy.jpg

2rxeckm.jpg

Jeg gikk til og med løs på plastikken rundt speilene. Her er resultatet ekstremt!

29vcdx3.jpg

2zdmzx4.jpg

Her er en link til polytrolen på Bilnerden.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=221

sandera
Skrevet

Det ble veldig bra med film på baklytene.

Vi får ta blinklysene mine med oransj film snart.

Asbjørnsen Automobilvaskeri

J. Larsen
Skrevet

Det ble veldig bra med film på baklytene.

Vi får ta blinklysene mine med oransj film snart.

Vi ser på anlegget i samme sleng da!

J. Larsen
Skrevet

Hallo!

Denne uken har det ikke skjedd masse nevneverdig. Faktisk ingenting. Det eneste som er gjort på bilen er at jeg har fikset lampen for airbag (passasjersete) og byttet bryteren under vindusviskeren på bakruten. Dette hjalp egentlig ingenting fordi bakruten vil fremdeles ikke åpne ved bruk av knappen, men åpner seg med nøkkelen.

Så hvis noen har noen tips så setter jeg stor pris på det!

Jeg var i Danmark i går, så jeg fikk knipset noen bilder. Her har jeg plukket ut de fineste!

2mg8llx.jpg

vnp3sm.jpg

2a6l3z4.jpg

• 3 weeks later...
J. Larsen
Skrevet (endret)

Update!

Siden det har vært lenge siden jeg har oppdatert tråden, så tenkte jeg det var på tide med en update, samt noe bilder av vask! Jeg håper hvert fall det faller i smak hos de fleste. Det er ingen S&S, men det er fordi min gode venn; poleringsmaskinen, dro til Stavanger. Uansett så tror jeg at jeg blir nødt til å lakkere veldig mye om ikke hele bilen for at lakken skal bli strøken og for at det skal være noen vits med S&S, da det nesten ikke er mulig å polere denne doningen siden klarlakken har flasset av på så mange steder.

Det er hvert fall opprettet en sparegris som det står "Lakkering" på og denne regner jeg med å bli full i løpet av Juli, så da vil det skje mye mer i denne tråden.

Men inntil videre så kan jeg jo hvert fall dele de små tingene som bli gjort her og der:

Og det første er at jeg endelig har fått meg en ny (brukt) midtkonsoll. Jeg hadde den fæle greia som Motorola holderen/laderen, og jeg hadde ikke engang telefonen. Så det var bare å få byttet ut. Og siden den nye midtkonsollen hadde et hull på siden, så fant jeg ut at det hullet var perfekt for AUX inngangen!

Dette er hvordan det så ut før:
x0wbdc.jpg

Og her er hvordan det ble. Jeg er enda ikke ferdig da jeg skal male over det hvite (lim), men etter det så er alt på stell!
10ohchs.jpg

28ldg0p.jpg

Jeg fikk også nye lykteglass i posten og fikk montert disse med en gang!

2r6fud3.jpg

2i9nn9w.jpg

2606afb.jpg

e965g1.jpg

2dburuc.jpg

Vask og voks! -BMW E46 320D

Så over til det gøye!

Her er utgangspunktet mitt! Bilen har sikkert ikke blitt vasket på nærmere 25 dager. Og siden det var så fint vær i dag, så tenkte jeg at jeg skulle vaske beistet:

5xllz8.jpg

2cr0nzn.jpg

rrr09i.jpg

Uansett så ble det bedre ut over dagen og det ble endelig oppholds! Så jeg grep muligheten og her er gliset, og bilen også selvfølgelig!:

r9l5p0.jpg

o5atcp.jpg

21dlm5l.jpg

24w63uu.jpg

244wrp5.jpg

2zf3h1t.jpg

2v0mlig.jpg

k1azdl.jpg

10oi2z7.jpg

oi4wz.jpg

2qx81w1.jpg

2s0limp.jpg

2utj91g.jpg

20rab1h.jpg

dfg5lx.jpg

35hrd6e.jpg

3532t6e.jpg

fvkyuq.jpg

fvg4dk.jpg

r2vzoz.jpg

Som dere ser så er ikke bilen særlig pen å se på akkurat nå, og det verste ved den mener jeg var felgene akkurat nå, så det var disse fire jeg ville fokusere vasken på. Så uten videre seremoni her er bildene:

De gode hjelperne:

Prickbort

Surfex HD

Korrosol

P21S Power Gel

Duragloss

1Z Chrome & Metal Polish

Auto Finesse Verso

Gyeon Q2 Tire

vifl93.jpg

Først ut Prickbort:

21cdx0m.jpg

2ykbypj.jpg

1194d92.jpg

33x8qaf.jpg

Så stod Surfex HD for tur:

2j304n7.jpg

2zef96p.jpg

4rp5xt.jpg

2iu9bih.jpg

wj77h0.jpg

ipqfqf.jpg

np2dnd.jpg

23j4rye.jpg

aniqlt.jpg

Så var det over til Korrosol:

1zez5ol.jpg

71iber.jpg

2zjdx1w.jpg

2ce456u.jpg

2aiq1co.jpg

30w5dw1.jpg
P21S Power Gel:
2yvteol.jpg
2ufy8lh.jpg
Håndvask med Duragloss med P21S på felgene i mellom:
14kbfae.jpg
5vreyf.jpg
3178nid.jpg
j7yv4n.jpg
2bd3k1.jpg
2pq887t.jpg
30kzngx.jpg
29zpixw.jpg
1Z Chrome & Metal Polish:
2yoqs83.jpg
33jhhj7.jpg
2pr8apy.jpg
Auto Finesse Verso:
24lr135.jpg
zlrejb.jpg
Caliperoppussing:
5546fs.jpg
1zxtypt.jpg
2qu50km.jpg
16c47ie.jpg
2nuss90.jpg
et8r50.jpg
Gyeon Q2 Tire:

fk1sma.jpg
Total tidsbruk: 6 timer, 11 minutter
Jeg fikk ikke tatt på LSP på bilen med unntak av det ene hjulet. Det ble så mørkt når jeg var ferdig med å vaske og pusse opp caliperne at jeg rett og slett ikke hadde mer å gi.
Ferdigbilder kommer i morgen, Stay tuned!
Endret av Srgt Larsen
J. Larsen
Skrevet (endret)

Vask og voks! -BMW E46 320D Pt. 2

Som lovet, her er bildene av voks, dekkfornyer og regnavstøter.

Men først, her er hva jeg våknet til i dag. Alle dråpene som som ikke ble tørket i går, ble til vannmerker i dag. Så før jeg kunne begynne med noe som helst, måtte jeg få vekk vannmerkene. Jeg var så lei på dette tidspunkt at jeg bare fuktet en mikrofiber og gikk over bilen.

1zv5nra.jpg

34njo92.jpg

1537cjc.jpg

293x27b.jpg

2r7m55h.jpg

2s0i7m0.jpg

m7fa6h.jpg

aoqdlc.jpg

Gyeon Q2 Tire:

2w6xbvr.jpg

5jtv06.jpg

RainX og Collinite #845:

rlb239.jpg

2vdiblf.jpg

15n553p.jpg

Ferdigbilder:

zlrkvo.jpg

2mqlz7r.jpg

11j11ll.jpg

2008tpt.jpg

65y9zo.jpg

j16c6s.jpg

29atctv.jpg

nuloj.jpg

2dr6jbr.jpg

2hdo2mr.jpg

wipkyt.jpg

29fw7c8.jpg

25f3ou0.jpg

2lue2bm.jpg

5ygl87.jpg

swqn9d.jpg

14y2a8.jpg

Totalt tidsforbruk for Vask og Voks: 9 timer, 45 minutt

Så sant skal sies så var ikke dette kun vask og voks, men jeg følte for å gjøre noe skikkelig når jeg først skulle vaske uansett. Jeg skal knipse flere bilder i løpet av de neste dagene og det vil selvfølgelig bli delt med dere.

Håper alle likte denne lille oppdateringen, jeg vet hvert fall at det bortskjemte beistet likte det!

Endret av Srgt Larsen
  • DCN Poeng 2

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår