Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet
Eller å vaske huset utvendig med Surfex i stedet for Jotun Husvask...

Good point hehe [emoji23]
Max Protect Certified Detailer / Bilpleie Entusiast 
Skrevet (endret)
10 minutter siden, alfano skrev:

Så du tror ikke preshave oljer er laget med omhu for huden....

Jammen herregu da! Bruk det du vil, jeg kommer ikke hjem til deg og tvinger på deg babyolje på badet ditt! En del preshave oljer er sikkert fine, men en del inneholder parfyme og mineralske oljer, som ikke er så innmari bra hvis man har tendens til inngrodde hår og razor burn. Derfor babyolje, som har ganske strenge krav på seg i forhold til tilsetningsstoffer - og som også er laget med omhu for huden (duh!). Det ble spurt etter tips til et særligt problem, og det svarte jeg på. 

Endret av oblot
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Her barberer jeg meg med
En godt brukt kniv fra john engstrom straight razor
Fra mitt på 1800 tallet husker ikke eksakt året. Noe jeg synes selv er meget morro
Etter en varm durs eller et varmt tøyhondkle sistnevnte er best.
Og brbersåpe fra fitjr såpekokeri
Med en bager kost er dette bare deilig og kos.
Lite oljer og slikt men litt krem etterpå er godt.
Kan ikke mye om emnet men liker d langt bedre en maskiner høvler o.l

Som di ville fortalt for en hundre år siden. Er d ikke vanskelig og barbere seg med ennhøvel med 5 6 blader?

Hehe. :D

Skrevet

Men altså... det må jo bli storsuksess [emoji23]
Jammen herregu da! Bruk det du vil, jeg kommer ikke hjem til deg og tvinger på deg babyolje på badet ditt! En del preshave oljer er sikkert fine, men en del inneholder parfyme og mineralske oljer, som ikke er så innmari bra hvis man har tendens til inngrodde hår og razor burn. Derfor babyolje, som har ganske strenge krav på seg i forhold til tilsetningsstoffer - og som også er laget med omhu for huden (duh!). Det ble spurt etter tips til et særligt problem, og det svarte jeg på. 

Takker for tipset, skal definitivt teste det!:)
Skrevet

Prøvde meg på dette i dag, med godt resultat. Handlet Proraso "såpesett" og Mühle Rytmo Ask høvel hos Barbershop Oasen med 30% rabatt. Fornøyd med både betjeningen der og barberingen. Trodde at jeg var dømt til rød og kløende hud etter barbering for evig, men jeg tror at jeg nettopp har sett lyset. Anbefales! :thumbs:

Carbonschwarz E60 M-Sport 525da '05 stående på Style 172 8,5" & 9,5", 245/35-19 & 275/30-19

Skrevet
‎14‎.‎12‎.‎2016 - 9.59, hgnubel skrev:

Dette blir selvfølgelig OT, men bra å pirke litt i dobbeltmoralen som råder her inne. Tar man med produkter fra hus/bad/kjøkken ut for å bruke på bilen er man jo en komplett idiot fordi man skal bruke produktene til det de er laget for, men å drasse med seg alt av bilpleieprodukter inn i huset er jo den største selvfølge.....:thumbup:

• DCN Poeng 1
  • 1 month later...
Abarthisti
Skrevet
6 timer siden, am6kjeks skrev:

Nokon som har barberkniv?

Hei, har flere typer, men det kreves trening og du skal ikke ha dårlig tid til barberingen.

Om du ønsker og begynne, så anbefalles en shivette kniv, den er billig og du bytter til nye skarpe blader til hver barbering - se https://barberstore.no/produkt/gave-esker/barberutstyr/barberhovel/the-bluebeards-revenge-shavette-kniv-utskiftbare-blader

Lykke til :-)

• DCN Poeng 1

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

• 3 weeks later...
Skrevet

1487339924098.jpeg

Føles fresht etter en tur hos Bergen Barberstue [emoji2]

Irriterende at forumet vrir bildet dah

Freakshow
Skrevet
1487339924098.thumb.jpeg.a71774c3e4ac67ad99aadaf078677a46.jpeg

Føles fresht etter en tur hos Bergen Barberstue [emoji2]
Irriterende at forumet vrir bildet dah

Love The stach!

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Skrevet

Love The stach!

Thanks :) ikke ofte jeg lager den slik men gjør det når jeg skal på sosiale sammenkomster :) er litt morro når man ser folk kikker to ganger på stashen hehe
  • DCN Poeng 1
  • 2 weeks later...
Capone
Skrevet

Misunner dere som har såpass skjegg- og bartevekst at dere faktisk kan tillate dere å kjøpe pleieprodukter som shampoo, olje, voks osv. Må være gøy å kunne være litt ansiktsgartner og stelle og dulle med ei diger buske som vokser rundt truten på en :) Jeg arvet dessverre skjeggveksten til min far og har til min store frustrasjon bare noen få, krusete fjoner på haka og litt dun på overleppa. Om jeg bare hadde arvet skjeggveksten til min mor..

• DCN Poeng 4
Klykken
Skrevet

Haha! :lol: Du får kjøpe en safety-razor til din mor da, vettu.

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

_Makki_
Skrevet

Noen som kjenner til disse merkene?

9f7b20b5952b6894ad7d3aa2017c1145.jpg

9bd290ad7b39f10bd7abb332a85a09c0.jpg

må ha litt stæsh da det ser ut som jeg har kjønnshår og ikke bart :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Knutmyr
Skrevet
Noen som kjenner til disse

må ha litt stæsh da det ser ut som jeg har kjønnshår og ikke bart [emoji14]

Kan vel være kjønnshår som sitter i barten [emoji13] Må huske å vaske deg [emoji854][emoji12]
  • DCN Poeng 2

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår