Gå til innhold

Trenger hjelp med receiver


Jarle

Recommended Posts

Har en forsterker som jeg tror tuller litt, kanskje noen kan hjelpe meg?

Det lyner og tordner her nå. Jeg får bilde, men ikke lyd...

Hverken tv, appletv eller dvd, har også prøvd med sånn test og da virket alle kanaler unntatt høyre framme...

Bruker også HDMI fra kilde, til forsterker så videre til tv...

Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Receiver du tenker på her altså prossessordelen som ikke virker, eller forsterkerbiten som er feil?

Eller har du koblet til en egen forsterker ?

Har du i tilfelle kjørt test tone fra receiver når du kom frem til dette - prøvd å sjekke kabler / bytte on ledning bak til annen høyttaler for å sjekke om feil er med høyttaler eller forsterker?

Kom problemet mens det lyner og tordner ute?

Vært inne på menyene i det siste og feil oppstår etter dette, eller kom det plutselig ? (Om Innstillinger kan være forandret?)

Endret av tr86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Receiver ja...

Tenkte først at lille man hadde trykket på no... Mn finner ikke ut evt hva...

Testet gjennom forsterker og alle unntatt høyre fram virker.

Kan ikke skjønne d skulle være no ledninger heller da jeg skjeldent flytter på denne.

Jeg får jo bilde, og HDMI kabel brukes til lyd og bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk mighty :)

Får nesten bare prøve å ringe...

Spørs om det lønner seg da det ikke er den dyreste receiveren...

Så lenge DU har innboforsikring så lønner det seg veldig, du får dekt listeprisen på recieveren (og kan jo gråte litt ekstra dersom du har mistanke om noe annet) og egenandelen er som regel mye mindre enn det koster for en ny forsterker eller reparere den du har :) Er jo av den grunn man har innboforsikring!

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du tar ledning bak på receiver, og byttet HF med center/VF bare for å teste så er det fremdeles ikke lyd fra denne kanalen, eller skjer det noe da? (For å sjekke om feil ligger i receiver eller i høyttaleren, og vil ta deg 3min.)

På speaker setting eller lignende avhengig av hvilket merke du har, så kan du velge om du har koblet til høyttalere. Eks: center: NO/Off, large, small etc) kan det være her det er noe innstillinger som er feil?

Da har du i tilfelle sjekket om forsterkerbiten og høyttaler virker.

Om HDMI kortet på receiver er defekt, så kan likevel slike feil som du forklarer oppstå. Det er ikke superuvanlig, og har selv byttet på Onkyo, Yamaha og H/K receivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...