Gå til innhold

Hvordan fjerne emblem/tekst på karroseri!


Gjevik1

Recommended Posts

Tenkte å lage en liten tråd om hvordan du får fjernet bokstaver på karroseriet ditt!

Plasti-dippet emblemet og Passat skrifta på bakluka her før hjul, men ble enig med meg selv at bilen ble mer "clean" ved å fjerne skrifta på bakluka...

nquR3GM.jpg

Det hele er en veldig enkel prossess, finnes mange måter å gjøre det hele på, ett enkelt fiskesnøre er nokk og Citrus rens helst!

Her er hvertfall utstyret jeg brukte for å fjerne bokstavene

- Scholl, S3(Gold Class)

- Scholl, S30

- Korrosol(Hadde ikke citrus rens, denne funker faktisk like bra! Rart...)

- Microfiber, 2 stk

- Varmepistol

- Sprayflaske med Vann

- Poleringsmaskin, Krauss 500W

Det hele er enkelt, start med å juster varmen på varmepistolen, full pinne!!(Særlig om du har en gammel å sliten varmepistol...):

glHwxLu.jpg

Når du har varmet opp bokstavene å pilket av så får du sikkert masse limrester som sitter igjen slik som dette... :

yzOwcoH.jpg

Først pilker du av smårestene, jeg brukte bare neglene... finnes skraper som er skånsom mot lakken også! (Skylder på gammel bil.. uff, stakkars lakk) Du kan se at jeg har allerede jobba litt her...

Så da tar du fram korrosol og en microfiberklut(helst citrus rens, fungerer bedre egentli vil jeg si...!)

IyUJpoz.jpg

Du må jobbe litt for å få det bra, her er før jeg begynte:

Eumk76k.jpg

Så går du over med sprayflaska med vann, å den rene microfibern for å fjerne korrosol rester, husk å vaske bilen etter du er ferdig for å være sikker på at du får fjerna alt av middler!

Så ble det en liten pause med cola, og ble egentli ganske sulten når jeg leika meg med bokstavene oO

SYXrvTG.jpg

Etter 5min(mersom 15min...) så begynner man på med jobben igjen, gira på å bli ferdig!

Krauss er tingen, maskina anbefales, jeg fik låne meg en 500W som er veldig bra til hobby bruk, jeg selv kommer til å gå for 900W i første omgang (scandicshine, der får du maskina rimelig, og en utrolig bra service!):

cEtPfvU.jpg

Jeg bruker selv spiderpad med s3, godt som gull!!!!

7uqlCVO.jpg

Og når du har gått over med S30 etter S3 så får du dette resultatet, kjørte 3 runder medS3 for å få det bra.

VYy6Khi.jpg

Når jeg var ferdig så brukte jeg black light(lakkforsegling, 2 lag! og dermed ett lag med Swissvax Shield :)

Den rare fyren du ser i blanke lakken... bare overse han, ikke få mareritt!

Håper du fant denne tråden nyttig! Gjerne kom med ønsker om noen ønsker en "How to do it" tråd, så kan jeg kanskje hjelpe :)

Endret av Gjevik1
  • DCN Poeng 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp gjort det samme.

Men brukte plastbarberblad. Fikk tatt så og si alt av lim med et og varmepistol. Citrus rensen tok resterende.

Gikk over med Rupes blå polish på grønn pad 3 pass. Og det ble strøkent :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikWake

Et annet godt forslag er å bruke fiskesnøre til å "skjære" bort bokstavene. Da får du med en del av limet også :)

1965 VW Bug 1200

1994 BMW E36 320i Sedan

2007 BMW E90 325d Sedan

1995 BMW E36 M3 3,2 touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...