Gå til innhold

Petters Spørsmål


Petter

Recommended Posts

Petter

Meguiar`s #95... Fikk litt av ene klargjøreren på jobben... Nermere sagt 1 gallon....

Noen som vet bra bruksområder på denne?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 196
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Petter

    65

  • kris1986

    25

  • truhaa

    20

  • Bernhard

    19

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is a professional polish designed to remove your vehicle’s most severe imperfections. The user-friendly compound works with a rotary polisher to level 1200 grit sanding scratches, severe swirls, and acid rain spots. Speed-Cut Compound is VOC-compliant and body shop safe.

Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is a true compound. It contains no fillers or waxes. Use it on all types of paint including scratch resistant and conventional clear coats.

Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is the first step of a complete paint restoration process. Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is a heavy cut polish designed for professional paint correction. Start with this product on your rotary polisher. Then use a lighter polish, like Meguiars 80 Professional Speed Glaze, to remove compounding swirls. Finally, apply a coat of wax to seal in the shine.

If you’re looking for a dependable, professional grade compound, Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is the polish for you.

Meguiars Mirror Glaze #95 Speed-Cut Compound is recommended only for rotary use. Work at a speed of 1200-1500 RPM in 2 x 2 sq. ft. areas, using overlapping passes. When the compound starts to dry, turn off the polisher and lift it off the paint. Buff away the residue with a Cobra Microfiber Towel. Follow up with a finishing polish and then a wax or sealant.

Features:

# Fast removal of 1200 grit sanding marks

# Great for removing scratches, acid rain, severe swirls/holograms

# User-friendly, crystalline silica free, VOC compliant formula

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Nope,Truls hadde et innlegg der han sa vi skulle være glad i hverandre og vise nestekjærlighet til hverandre,så den har jeg tatt innover meg i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Meguiar`s #95... Fikk litt av ene klargjøreren på jobben... Nermere sagt 1 gallon....

Noen som vet bra bruksområder på denne?????

Bruksområder på denne er jo at det er en kraftig compound (du så jo hva M105 gjorde på bilen min :D ) Det jeg har forstått er at forskjellen mellom M95 og M105 er at de tar like mye, men i bruksmåte er M95 en mer tradisjonell polish når det kommer til arbeidsperiode og hvor bra flaten blir etter polering, også med ull. Så med andre ord, jeg tror at #95 er en compound mer i samme gata som MG#85, Power Gloss osv, og da er jo bruksområdene ganske spikra.. Du kan altså bruke M95 der du også kan bruke S03+ fra Scholl.. Håper det hjalp deg litt :)

(M95 og M105 må jo da testes mot hverandre ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Det sies at mora til bernhard alltid er klar :D

De sier så..

Blir litt som at mora di er som en svingdør det Ketil, alle får seg jo en runde :D

Test #95, Powergloss og S3+ mot hverandre så får vi en tilbakemelding på det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
De sier så..

Blir litt som at mora di er som en svingdør det Ketil, alle får seg jo en runde :D

Test #95, Powergloss og S3+ mot hverandre så får vi en tilbakemelding på det???

da blir det M95,M105,S3+ og Powergloss mot hverandre!

Har ikke powergloss, bare SIP... men de andre kanskje, hvis kris tillater det

Jeg har PG ;) Moro å teste litt! Har nok å teste på utover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at #105 skal være lsp klar

Lsp klar är IMO ett ganska vidlyftigt begrepp, det som är lsp klar för mig är kanske inte lsp klar för dig.

Men jag har också hört att 105 ger en bra slutfinish

da blir det M95,M105,S3+ og Powergloss mot hverandre!

Jeg har PG ;) Moro å teste litt! Har nok å teste på utover!

Synd att du inte hade nya Powergloss, det hade kanske varit mer rättvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Gul er vel regular og rød er concours tror jeg, har rød her og den er smooth...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja skal vel være det, men ser du noe forskjell på disse på en vel preppa lakk er du bedre en god for å si det sånn...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...