Gå til innhold

Recommended Posts

Magne/Otta Detailing
Skrevet

Har du noe referat til dette regelverket, jeg ser i allefall at på mine veteranbiler med originale kobberrør er det ikke tettere mellom festene, og de har nå holdt i 42 og 37år..

Skrevet (endret)

Har du noe referat til dette regelverket, jeg ser i allefall at på mine veteranbiler med originale kobberrør er det ikke tettere mellom festene, og de har nå holdt i 42 og 37år..

Dette står i bøkene, som forøvrig kommer nytt hver år til verkstedene som er godkjent til pkk.

Men burde ikke være noe problem å finne frem dette nei.

En så gammel bil er da heller ikke typegodkjent med samme premisser som en moderne bil med abs,trc, og andre systemer som går på bremsesystemet vel? Det er da heller ikke helt representativt i dette tilfelle.

Men dette er noe som godkjente PKK-kontrollører er kjent med(burde være kjent med) og er ofte en gjenganger på kursene som blir holdt i PKK sammenheng

Endret av tr86
Simen
Skrevet

Hadde jeg hatt alvorlig rust på bremserør hadde jeg bare bytta hele når jeg først var igang, kjekt å vite at alt er tipp topp synes jeg.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Kan komme med en oppdatering her...

Mekanikeren byttet hele bremserøret fra bremsesylinder til kalipper - på begge sider, for å være sikker. Det var noe smårust på bremserøret på andre siden av bilen enn den som hadde fått anmerkning, og da han syntes de så ganske likt angrepet ut bare byttet han begge to. Så nå har jeg ferske bremserør hele veien på begge sider bak og alt er på stell. Verkstedet har tatt ferie, så jeg må finne meg et annet - åpent - verksted for etterkontrollen, men det er jo egentlig det minste problemet...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Christer
Skrevet

AbsoluttBilverksted der i/ved gjør-det-selv verkstedet i Møllendalsveien kan ta etterkontroll sa de. Som nevnt ble jeg positivt overrasket av dem :)

Tror jeg bare slenger innom et av de fire jeg har innenfor 5 minutters kjøring fra heimen til uken :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår