Gå til innhold

Hjelp til innkjøp av utstyr - jeg erhelt fersk!


Anterialis

Recommended Posts

Prickbort 5 min - spyl - Surfex 5 min - spyl - (evt. IronX/Korrosol 5 min - spyl) - håndvask - spyl - clay - tørk - polering - (evt avfetting med Surfex for å fjerne oljer etter finpolish - spyl - tørk) - voks.

^^ What he said! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Prickbort 5 min - spyl - Surfex 5 min - spyl - (evt. IronX/Korrosol 5 min - spyl) - håndvask - spyl - clay - tørk - polering - (evt avfetting med Surfex for å fjerne oljer etter finpolish - spyl - tørk) - voks.

Gikk lett med 3-4 kluter pr panel siden det støvet så jævlig, samt at klumper av polish hang seg fast og laget nye riper etterhvert, og klutene brukt til wipedown ble våte og kleimete av wipedown og polishrester... ble en grei haug borte i kroken etterhvert.

Skal vel innrømme at det har hendt at jeg har brukt et par ekstra på et og annet panel innimellom :P Men det snakker vi ikke så høyt om! :D

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort 5 min - spyl - Surfex 5 min - spyl - (evt. IronX/Korrosol 5 min - spyl) - håndvask - spyl - clay - tørk - polering - (evt avfetting med Surfex for å fjerne oljer etter finpolish - spyl - tørk) - voks.

Tenkte jeg skulle prøve å holde det litt enkelt, men ja, dette er helt riktig fremgangsmåte :)

Ikke glem felg og dekk:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=126

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_70&products_id=121

Som du sikkert har forstått til nå, så er det en omfattende og dyr hobby du har landet på, men så absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårhus

Som du sikkert har forstått til nå, så er det en omfattende og dyr hobby du har landet på, men så absolutt verdt det :)

Dyrt ja?, nei da. Vi kunne ha samlet på jetfly eller yatcher?

Vårhus Bilpleie & Detailing
Swissvax Certified Detailer
Swisswax Certified Instructor

Carpro Proffesional Detailer
GTechniq Accredited Detailer
NAD - Nanolex Approved Detailer

S&S av noen av mine jobber:

Hvit Jaguar XF MV Agusta Brutale Rød Tesla Model S85 Audi S6Hvit Tesla Model S P85, Sort Tesla Model S 85, Rød Tesla Model S P85, Volvo XC70

Besøk gjerne facebook siden til Vårhus Bilpleie & Detailing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

For å svare på det TS faktisk spør om; her er hva jeg hadde kjøpt i dag om jeg hadde visst alt jeg vet nå og ikke hadde noen produkter:

Avfetting/forvask:

  • Prickbort til asfalt/tjære
  • Surfex HD til trafikkfilm og diverse annen møkk
  • IronX eller Korrosol til metallisk nedfall
  • Auto-foam, Magifoam eller Espuma Activo til skumkanon
  • Skumkanon med kobling til høytrykkspyleren jeg har

Felger og dekk:

  • Auto-wheel eller P21S (alternativt Sonax Extreme) til felger
  • Surfex HD til dekk
  • EZ-Detail Wheel brush
  • EZ-Detail Mini Wheel brush
  • Gtechniq T1 Tyre & Trim til dekksider
  • Swissvax Autobahn 50ml felgvoks til felger

Vask:

  • En eller annen bilsjampo - spiller liten rolle hvilken så lenge den er til bil
  • Vaskehanske i ull (min preferanse - mange foretrekker spesialsvamper)
  • To bøtter med grit guard

Tørk:

  • 3-4 gode tørkehåndklær, CG Miracle Dryer eller Gtechniq Zero Scratch Drying Towel

Metallrens:

  • Autosol Chrome Glans
  • Autosol Anti-Blau

Glass:

  • Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner
  • Nanolex glasspolish
  • Nanolex Glass Ultra glassforsegling

Voks:

  • Collinite 845 Liquid Insulator Wax (selv om jeg får sinnsyk skallebank av løsemidlene i denne - kjemi-maske er anbefalt)

Poleringsmidler:

  • Scholl S3 Gold - grovpolish
  • Scholl S17+ - medium polish
  • Scholl S30+ - finpolish
  • Scholl S0 - sandpapir i pastaform
  • 3M Fast Cut Plus - veldig grov polish
  • Scholl CF02 (wipedown)

Alternativt:

  • Menzerna FG400, FG500, SF2500, FF4000 og Menzerna Top Inspection (wipedown) og Uberpads som under, eller
  • Meguiar's M105 og M205, samt D151, Meguiar's Soft Buff pads, 5 av hver type, og Meguiar's wipedown som jeg ikke husker hva heter akkurat nå, eller
  • 3M Perfect-It III-serien: Fast Cut Plus (eller Fast Cut XL) (grønn), Extra Fine Compound (gul) og Ultrafina SE (blå) med tilhørende pads i S og M, minst 5 av hver, og 3M kontrollspray (wipedown), eller
  • Auto Finesse Revitalize-settet med tre steg á la 3M med tilhørende pads, igjen minst 5 av hver.

Poleringspads:

  • Uber gul, oransje, grønn i forskjellige størrelser, minst 5 av hver størrelse og farge
  • Scholl svart wafflepad i S og M
  • Scholl hvit/rød og hvit/svart spiderpads i hhv S og M, 5 av hver
  • Scholl oransje pad i S og M, 5 av hver

Poleringsmaskin:

  • Flex XC 3401 VRG oscillerende med tvungen rotasjon
  • Flex PE 14-2 150 roterende
  • (DAS 6 Pro eller en klone for de virkelig trøblete lakkene)

Mikrofiberkluter:

  • 50 Gtechniq MF1 Buff Cloth
  • 10 Gtechniq Microsuede-kluter til glass

Interiør:

  • Scholl SPAM
  • CG Green Clean i gallon
  • Tekstilforsegling/impregnering
  • Gtechniq C6 til beskyttelse av plast og vinyl

Skinn:

  • Swissvax Leather Care Kit eller Gliptone Leather Cleaner og Leather Conditioner, pluss en skobørste type Boston-in-Rain fra en skobutikk

Diverse annet utstyr:

  • Høytrykkspyler
  • Børste til å børste pads med (neglebørste funker fint)
  • Clay
  • Clay-lube (quick detailer fungerer bra, men det går med en del claylube under claying, så finn noe som kan blandes ut mye slik at det ikke koster en formue)
  • LED-lykt
  • Halogenlamper på stativ
  • Våtslipeutstyr
  • Lakkdybdemåler
  • Detailingbørster i forskjellige størrelser
  • Påføringspads til voks og diverse andre beskyttelsesprodukter
  • Mange, mange ruller maskeringstape; jeg foretrekker 3M 3434 blå tape. Finnes i 18, 25 og 50mm bredde om jeg ikke husker feil. 3M 233+ grønn maskeringstape er også likt av mange.
  • En pakke kjemibestandige engangshansker i nitril

Sprayflasker:

Man trenger mange flasker til produkter som skal blandes ut, slik at man kan ha noenlunde kontroll på hvilket blandingsforhold det er i de forskjellige flaskene.

Jeg har i dag 3 flasker til Surfex HD: 1:5, 1:10 og 1:30

Prickbort trenger man en flaske til

Korrosol trenger man en flaske til

Felgrensen trenger man en flaske til

Det er også greit å ha en flaske til wipedown/IPA samt en med rent vann på

Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg foretrekker vanlige triggere, dual-action triggere eller lavtrykkskanner. Vanlige triggere gjør at man bruker mindre produkt, dualaction triggere gjør at man får jobben unnagjort på halve tiden, og lavtrykkskanner gjør at man unngår hele problemet med senebetennelse fordi man trykker så jævlig mye på triggeren, men bruker fort enorme mengder produkt. Så langt har jeg brukt lavtrykkskanner til produkter som blandes ut mye, som Surfex. Prickbort har jeg på dualactiontrigger-kanne og felgrens og IronX har jeg på vanlig trigger siden det er mest praktisk (felgrens) og svindyrt (IronX).

Lavtrykkskanner fra Clas Ohlson funker knall til både Surfex og Prickbort, ellers kan jeg anbefale Kwazar sine dualaction-flasker. For produkter som spiser metallpartikler trenger man sprayhoder som ikke inneholder metalldeler (og om de gjør det er det viktig å skylle dem grundig etter bruk)

Ellers er det helt sikkert noe jeg har glemt å ta med...

Endret av Christer
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Skal vel innrømme at det har hendt at jeg har brukt et par ekstra på et og annet panel innimellom :P Men det snakker vi ikke så høyt om! :D

:)

Tenkte jeg skulle prøve å holde det litt enkelt, men ja, dette er helt riktig fremgangsmåte :)

Ikke glem felg og dekk:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=126

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_70&products_id=121

Som du sikkert har forstått til nå, så er det en omfattende og dyr hobby du har landet på, men så absolutt verdt det :)

Man skal holde det ekte og riktig, ikke enkelt :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anterialis

Takk for fantastiske svar! Innlegget ditt Christer, vil jeg komme tilbake til flere ganger, takk!!

Jeg ble spurt om jeg har brukt OA maskin før: Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg har lest (og vil lese flere ganger) guiden her på forumet om bruk av slike maskiner. Allikevel spør jeg, er det noen spesielle forhåndsregler jeg bør ta før jeg går løs på bilen? Jeg skjønner at bilen må være _helt_ ren for å unngå riper, og at jeg tar et panel av gangen. Er det spesielle tips jeg kan ta med meg for å unngå hologrammer ol.?

Da skal jeg gå igjennom denne tråden på nytt og legge til produktene jeg har blitt anbefalt. Vil takke spesielt for at jeg uten unntak har blitt møtt med forståelsesfullhet og ønske om å hjelpe meg, til tross for at jeg helt sikkert har spurt om akkurat det samme som 100vis av andre nybegynnere. Dette syns jeg sier MYE om dette forumet! =)

Edit: Tips til hva jeg kan bruke for å rengjøre/vaske vinduene, innvendig og utvendig?

Endret av Anterialis

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nemiarwen

Hei!

Er forholdsvis ny, men vil absolutt anbefale å bli med en "rutinert" detailer på en bil for å lære. Det overgår alle mulige guider og tråder på nettet. Teori er bra, praksis er gull :)

Vet ikke hvor du bor, om det er noen detailere i nærheten av der du bor, men verdt å sjekke ut!

Ellers så får du jo mye gode tips her inne ser jeg, så dette går nok godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anterialis

Jeg jobber for øyeblikket i Hamar. Noen detailere herfra? Er absolutt interessert i å sette bort en slik jobb hvor jeg kan være med å lære.

EDIT: forresten, hva vil dere si at det koster gjennomsnittlig å få en slik pre-vask, vask og polering gjort av en av dere som kan dette? Igjen, jeg tenker ikke full 24-timers jobb, men (uten at jeg vet noe om dette) regner jeg med det tar en 8-10 timer.. Med mindre jeg er helt på jordet, hva er realistisk å tenke seg at dette koster?

Endret av Anterialis

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg jobber for øyeblikket i Hamar. Noen detailere herfra? Er absolutt interessert i å sette bort en slik jobb hvor jeg kan være med å lære.

EDIT: forresten, hva vil dere si at det koster gjennomsnittlig å få en slik pre-vask, vask og polering gjort av en av dere som kan dette? Igjen, jeg tenker ikke full 24-timers jobb, men (uten at jeg vet noe om dette) regner jeg med det tar en 8-10 timer.. Med mindre jeg er helt på jordet, hva er realistisk å tenke seg at dette koster?

En kjapp og i mine øyne ikke fullverdig 1-stegs-jobb kan, med mye stress, tas på 10-12 timer, men da blir ikke detaileren fornøyd (jeg har tatt en bil på 8 timer fra start til slutt og gremmes fremdeles)... så slike jobber tar jeg ikke lenger :)

Jeg bruker fort 4-6 timer bare på forvask og vask av bilen, og avhengig av hvilken bil det er og hvor kjip lakken er går det alt fra 12-30 timer på poleringsbiten.

Prismessig sett finnes det ingen faste regler for hvor mye man tar. Jeg justerer prisnivået ut fra lakktypen, størrelsen på bilen, hvor godt jeg kjenner eieren, vindretning og andre subjektive innfall.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anterialis

Dette er god info. Har mye å lære ser jeg! Når du sier 1-stegs jobb. Hva betyr dette, og hva er forskjellen på 1,2, og 3 stegs jobb?

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Dette er god info. Har mye å lære ser jeg! Når du sier 1-stegs jobb. Hva betyr dette, og hva er forskjellen på 1,2, og 3 stegs jobb?

1-stegs: polering av hele bilen med ett poleringsmiddel og en type pad.

2-stegs: polering av hele bilen, først med et grovt/middels grovt poleringsmiddel og tilhørende pad, etterfulgt av finpolering.

3-stegs: polering av hele bilen, først grovkorrigering, deretter et mellomsteg med medium polish, og til slutt finpolering.

Forskjellen i arbeidsmengde er 10-30 timer fra en 1-stegs til en 3-stegs...

Merk at dette da er jobber med et fullverdig resultat, slik at detaileren er fornøyd innenfor rammene for jobben :)

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om hvor mange ganger en polerer over med forskjellige midler (hvis jeg har formulert meg forståelig :P).

Jeg bruker stort sett bare Scholl. De har tre midler jeg bruker, S3 (grov), S17+ (finere) og S40 (finest). Som alternativ til sistnevnte, bruker jeg Swissvax Cleaner Fluid Pro. De lærde strides om dette er samme middelet, med annet navn.

Nok digresjon her.

Hvis jeg polerer med f.eks. kun S17+, er det en ett-stegs. Da er det voks rett på etter endt kjøring.

Trengs det grovere skyts, brukes S3, men det er såpass grovt at det sjelden er nok alene. Da må en på enda en gang med finere (eks. S17+) for å fikse ugagn etter S3, og vips! Der har du det andre steget!

Egen bil tok jeg tre steg på, og da ble det avslutningsvis brukt CFP, kun for å få den siste "poppen" i metalliclakken, og være helt sikker på at jeg hadde knekt evt. kjørespor/holos som ellers kunne ha gjemt seg der! ;)

(Edit: Ser at Christer kom først, og er bedre til å lære bort på en forståelig måte! :D)

Endret av JH86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anterialis

Akkurat! Der datt den puslebrikken på plass!

Nå maser jeg utrolig mye (beklager..), men siste ting som jeg også føler jeg ikke forstår;

Forvasken er grei, da er det avfetning og for å vå vekk det værste.

Vaska er også grei -> gjøre bilen så ren og fri for møkk som mulig.

Men hva slags produkter er det egentlig som "sliper" ned lakken for å gjøre riper ol. mindre synlige? Er det en grov polering som "sliper" ned lakken, også legger man på beskyttelse som siste steg for å "gjøre lakken tykkere / beskyttende lag uttenpå"?

Husker jo fra gamledager med far at vi kun vasket bilen, og deretter hadde på et poleringsmiddel som gjorde hele bilen hvit. Dette ble "polert" vekk med pussegarn. Slipte vi med dette stoffet lakken ned, eller la vi på et beskyttende lag??

Det er altså herfra jeg har min terminologi, som nok helt fra starten tydeligvis har vært feil =)

Jeg lover å lese over guider her inne mye bedre til helgen. Jeg er sikker på at jeg har lest svaret på disse spørsmålene, men det holder noen ganger og kun få en annen forklaring/vinkling på svaret =)

Tusen takk igjen, jeg må innrømme at dere svarer meg langt bedre og med større tolmodighet enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo polishen som "sliper", i tillegg til hardhet ("cut") på polérputa!

(Og for å skape mer forvirring: med polering runder du av kantene på ripa, så brytningen/spredningen av lyset blir mer diffus, og dermed mindre synlig! ;))

Men du har jo fått med essensen i det; først polish for korreksjon, deretter voks/sealer for beskyttelse!

De gamle dagene du refererer til, det kan enten være kjemisk lakkrens eller hardvoks. Vet at begge deler blir/kan bli tåkete. (derav "hazing"! ;))

Den kjemiske lakkrensen sliper ikke bort noen riper, den kan i beste fall skjule noen av de minste.

Du har kanskje sett denne, men jeg legger like herlig med linken til Øyvind G sin guide til maskinpolering! Denne er suveren! :D

Endret av JH86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber for øyeblikket i Hamar. Noen detailere herfra? Er absolutt interessert i å sette bort en slik jobb hvor jeg kan være med å lære.

EDIT: forresten, hva vil dere si at det koster gjennomsnittlig å få en slik pre-vask, vask og polering gjort av en av dere som kan dette? Igjen, jeg tenker ikke full 24-timers jobb, men (uten at jeg vet noe om dette) regner jeg med det tar en 8-10 timer.. Med mindre jeg er helt på jordet, hva er realistisk å tenke seg at dette koster?

Jeg og Apex_s2k holder til på Hamar. Det er bare å slenge seg med for å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Akkurat! Der datt den puslebrikken på plass!

Nå maser jeg utrolig mye (beklager..), men siste ting som jeg også føler jeg ikke forstår;

Forvasken er grei, da er det avfetning og for å vå vekk det værste.

Vaska er også grei -> gjøre bilen så ren og fri for møkk som mulig.

Men hva slags produkter er det egentlig som "sliper" ned lakken for å gjøre riper ol. mindre synlige? Er det en grov polering som "sliper" ned lakken, også legger man på beskyttelse som siste steg for å "gjøre lakken tykkere / beskyttende lag uttenpå"?

Husker jo fra gamledager med far at vi kun vasket bilen, og deretter hadde på et poleringsmiddel som gjorde hele bilen hvit. Dette ble "polert" vekk med pussegarn. Slipte vi med dette stoffet lakken ned, eller la vi på et beskyttende lag??

Det er altså herfra jeg har min terminologi, som nok helt fra starten tydeligvis har vært feil =)

Jeg lover å lese over guider her inne mye bedre til helgen. Jeg er sikker på at jeg har lest svaret på disse spørsmålene, men det holder noen ganger og kun få en annen forklaring/vinkling på svaret =)

Tusen takk igjen, jeg må innrømme at dere svarer meg langt bedre og med større tolmodighet enn jeg noen gang kunne forestilt meg.

Som andre har skrevet over, så er det poleringsmidlene som sliper ned lakken. Grovere poleringsmidler sliper mer enn fine poleringsmidler, og grove pads sliper mer enn fine pads.

Poleringsmiddelet fra gamle dager var sannsynligvis en kjemisk lakkrens, muligens med litt fyllere for å skjule ripene. Det finnes poleringsmidler med slipemidler i som er ment for håndbruk, men det er veldig begrenset hvor mye man faktisk klarer å fjerne for hånd.

Som en hovedregel legger ikke poleringsmidler igjen noe beskyttelse på lakken, snarere tvert i mot - de fjerner det som eventuelt var av beskyttelse der. Unntak finnes, såklart. For eksempel har Scholl Concepts laget et poleringsmiddel som heter A15. Dette er et såkalt "all-in-one"-produkt som både har slipemidler i seg, men også voks. Når man polerer bilen med dette middelet fjernes en moderat mengde riper (stort sett vaskeriper, også kjent som swirls), og legger igjen et beskyttende lag voks. Holdningen til slike produkter er at de ikke gjør noen av delene skikkelig - de fjerner ikke (i våre øyne) nok riper fra lakken som rene poleringsmidler gjør, og beskyttelsen de legger igjen er veldig mye dårligere enn dedikerte vokser eller lakkforseglinger. De har dog sin misjon innenfor kjappe 1-stegs-jobber og hos klargjøringsfirma der de ikke har tid til å bruke 30 timer på en bil.

Terminologien din er ikke helt feil, du har bare litt manglende bakgrunnsinformasjon om hva de forskjellige produktene gjør, men siden du stiller gode spørsmål får du gode svar tilbake også. Skal se det blir detailer av deg også :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anterialis

Haha ja kanskje det blir en detailer av meg en dag :P

Men dette er supert! Da får jeg kjøpt inn litt utstyr, også skal dere (Apex_s2k og TerjeL) se bort ifra en PM utover sommeren.

Takk igjen for veldig informative og motiverende tilbakemeldinger!

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne her... ;)

ONR (den første) er gullegod! Den kan du blande ut til både claylube og quick detailer! ;) Husk på enda et sett med atomiza-flasker! Bruker denne selv!

De røde padsene til voks har jeg også brukt flittig selv, så de kan jeg gå god for! :D

Og spesialsvampen er knallfin å vaske bil med! Holder godt med vann, og er snill med lakken (hvis du har vært flink med forvask først! :P)...

Den første linken var vel til optimum car wash, ikke optimum no rinse. Jeg bruker car wash i bøtta av og til og føler den fungerer bra. Til clay lube og quick detailer fungerer nok ONR best.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja kanskje det blir en detailer av meg en dag :P

Men dette er supert! Da får jeg kjøpt inn litt utstyr, også skal dere (Apex_s2k og TerjeL) se bort ifra en PM utover sommeren.

Takk igjen for veldig informative og motiverende tilbakemeldinger!

Den er god!

Kan slenge over en PM når vi har en bil på gang igjen. Det blir forhåpentligvis ikke lenge til.

Vi har egentlig plenty med biler som skal innom garasjen, men det skorter på tiden :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...