Gå til innhold

Første gang - V70 09 mod. - hjelp til innkjøp


tstumlien

Recommended Posts

tstumlien

Hei!

Har lest utrolig mye inne her, men nå har jeg rotet meg litt bort.

Jeg skal ta på meg å shine opp en svart Volvo V70 2009 modell, og vil prøve andre biler fremover også. Så jeg er ute etter allsidige produkter egentlig.

Ut i fra det jeg har lest har jeg satt meg opp en liste over hva jeg bør kjøpe. Tenker å bestille det meste/alt fra Elite Car Care for å spare penger/se om jeg har interessen.

For vask:

- SurfexHD 5 liter

- Korrosol 1 liter

- Bilt Hamber soft clay

- Detailer børster

- Har HT, såpe, bøtter og vaskehanske fra før.

For korrigering:

- Scholl S03 gold (grov)
- Scholl S17+ (medium/fin)
- Scholl S30+ (fin)

- 3M 3434 maskeringstape

- Collinite 915 voks m/påføringspads og mikrofiber

- Har poleringsmaskin fra før

Diverse:

- Eurow Shapile mikrofiber 30x40 cm 10stk

Pads:

- Scholl oransj pad 145mm

- Scholl lilla pad 145mm

- Scholl gul pad 160mm

Spørsmål:

1. Mangler jeg noe eller bør jeg bytte ut noe? Tenker på å kjøpe Swissvax sitt lærkit, Pneu og PrickBort, siden jeg kan komme meg til Swissvax på Lillehammer på ca. et kvarter med kjøring.

2. Hvilke pads bør jeg bruke til S03G, S17+ og S30+? Har funnet frem oransj, lilla og gul som det ser ut som er populære. Den gule var kanskje litt stor?

3. Har sett på CG sin jeatseal 109 og blacklight som forsegling av lakk før voks. Er dette lurt å slenge med?

4. Jeg har en poleringsmaskin med bakplate som har borrelås. "Problemet" er at denne bakplaten er hard, altså det er ingen skumgummi på den kun hard plastikk. Bør jeg ha en annen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

1.

Kjøp mye maskeringstape; Volvo har mange detaljer som må maskeres.

Swissvax' Leather Care Kit er veldig bra, Pneu har jeg ikke prøvd, men "alle" bruker den. Prickbort er det bare å kjøpe mye av med en gang.

2. Pads

Oransje Scholl til S30+

Svart Scholl til S17+

Lilla Scholl til S3 Gold

Kjøp mange (4-5) av hver.

3. Drit i både Jetseal og Blacklight, og særlig hvis du skal bruke Collinite-vokser. Løsemidlene i Collinitevoksene fjerner alle spor av Jetseal og Blacklight idet den legges på.

4. Du ikke, men det er lettere å kontrollere paden med en mykere bakplate. Siden padene du har funnet er 145mm (medium størrelse) trenger du en 125mm bakplate. På mindre/trange områder kan det være lurt å ha små utgaver av pads (svart, oransje, lilla) i tillegg, og da trenger du en liten bakplate også.

Jeg har her gått ut fra at du har roterende poleringsmaskin. Hvis du har en Dual Action (Oscillerende) maskin, trenger du denne (liten) og denne (medium).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...