Gå til innhold

Auto Glym sin HD Wax


trudi

Recommended Posts

Har gått til innkjøp av auto glym sin hd wax, gleder meg til å teste ut denne. :rolleyes:

Noen som har noen erfaringer med dette produktet.

Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare søk på forumet :) Det er vel en av de råeste voksene jeg har vært borti.

Kan jeg få spør om hva andre vokser du har, og sammenligner den med.? Jeg hadde en krukke for noen år siden, så husker ikke så mye om den, men om du sier den er rå! Så burde jeg kanskje kjøpe meg en krukke å teste den selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Kan jeg få spør om hva andre vokser du har, og sammenligner den med.? Jeg hadde en krukke for noen år siden, så husker ikke så mye om den, men om du sier den er rå! Så burde jeg kanskje kjøpe meg en krukke å teste den selv.

Jeg har og har hatt så mange at jeg ikke orker å skrive opp.. De nest beste gir jeg bort :)Kan sammenlignes med 2 lag Crystal rock eller ett lag collinite845. Den knuser nok det meste av alt i holdbarhet.Har den på bilen min selv.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og har hatt så mange at jeg ikke orker å skrive opp.. De nest beste gir jeg bort :)Kan sammenlignes med 2 lag Crystal rock eller ett lag collinite845. Den knuser nok det meste av alt i holdbarhet.Har den på bilen min selv.

Det jeg har vært imponert over har vært et lag med collinite 476 og et lag med 915 sammen. Det har hatt veldig god holdbarhet og kanon beading og sheeting egenskaper. Men kjøper nok en krukke AutoGlym Hd wax og tester ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det jeg har vært imponert over har vært et lag med collinite 476 og et lag med 915 sammen. Det har hatt veldig god holdbarhet og kanon beading og sheeting egenskaper. Men kjøper nok en krukke AutoGlym Hd wax og tester ut.

Trodde disse voksene ville oppløse første laget om det ble lagt ett til, men godt mulig det fungerer knallbra :) Gjøre det.Er du misfornøyd så kjøper jeg den ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde disse voksene ville oppløse første laget om det ble lagt ett til, men godt mulig det fungerer knallbra :) Gjøre det.Er du misfornøyd så kjøper jeg den ;)

. Nei 915 skal ikke oppløse noe, etter hva jeg har forstått om bare 476 får mange nok timer hærding før 915, det er jo en carnuba voks, og skal ikke inneholde noen løsemiddler. jeg er ikke 100% sikker på dette. men resultate har blitt bra.! 845 derimot vil oppløse lag nr 2.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

hmm om nan er Naf medlem så kan no man gjøre et bra kjøp? :) hmsilset?

http://butikk.naf.no/autoglym-hd-wax---spesialvoks-for-entusi/product/53094/56346197422

Jeg kjøper dem fra cleanyourcar.co.uk

350,- . Men det blir selvsagt litt i frakt osv! :) men prisen hos NAF var en av de bedre jeg har sett i Norge. Det er ikke mye fortjeneste etter kostpris fra leverandør i Norge på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Er du tom, sjef? :)

Nei er ikke tom :) Har ikke fått lagt den så mange ganger enda.Skal bruke den oftere, så må nok ha mer snart. Audi S8: Jammen ikke dårlig :) Jeg er ikke naf medlem nei.Finnes vel samme veihjelp i forsikringer synes jeg å huske :)

. Nei 915 skal ikke oppløse noe, etter hva jeg har forstått om bare 476 får mange nok timer hærding før 915, det er jo en carnuba voks, og skal ikke inneholde noen løsemiddler. jeg er ikke 100% sikker på dette. men resultate har blitt bra.! 845 derimot vil oppløse lag nr 2.

Takk for info :) Alt lukter parafin synes jeg, men ikke 915 kanskje.Den ga jeg bort.Den er veldig bra, men ble for sjeldent brukt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

. Nei 915 skal ikke oppløse noe, etter hva jeg har forstått om bare 476 får mange nok timer hærding før 915, det er jo en carnuba voks, og skal ikke inneholde noen løsemiddler. jeg er ikke 100% sikker på dette. men resultate har blitt bra.! 845 derimot vil oppløse lag nr 2.

Collinite trioen inneholder stort sett det samme med små variasjoner, og alle er fulle av løsemidler/parafin.

Å legge disse lagvis er bare tull, lag deg en test med 1 vs 2 lag på bilen din, så finner du det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALFRED

Jeg kjøper dem fra cleanyourcar.co.uk

350,- . Men det blir selvsagt litt i frakt osv! :) men prisen hos NAF var en av de bedre jeg har sett i Norge. Det er ikke mye fortjeneste etter kostpris fra leverandør i Norge på denne

Eg kjøpte min hos Elite 350 der og.Har ikkje testet den endå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Eg kjøpte min hos Elite 350 der og.Har ikkje testet den endå.

Litt hard å jobbe med kanskje, spørs hvordan man gjør det.

Jeg bruker de padsa som følger med, selv om andre hater dem. Padden må være fuktig mens voksen blir påført. Jeg har vann i en sprayflaske som jeg sprayer på padden i ny og ne mens jeg legger på bilen. På denne måten så får man en svært tynn hinne med voks, og den er svært enkel å buffe. Dersom man legger for mye kan denne bli et mareritt å buffe av, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreddieAwD

Skal det være noe pre olje før voksen ala swissvax sin cleaner fluid, eller er det bare å deise på etter S17/S40 etc ?

Begynner å bli tom for Shield, tenkte da på denne voksen eller om jeg skal kjøpe en ny Shieldkrukke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite trioen inneholder stort sett det samme med små variasjoner, og alle er fulle av løsemidler/parafin.

Å legge disse lagvis er bare tull, lag deg en test med 1 vs 2 lag på bilen din, så finner du det ut :)

jeg leser hva du skriver, men her er hva cleanyourcar skrev, om collinite 476. Super Double coat paste wax #476 is a Carnauba based wax packaged in a tin that looks like it belongs in the 50's. Don't let that fool you though this is one of the finest waxes on the market. It is a true paste wax and contains absolutly no cleaners so by applying multiple thin layers you leave a finish which is more durable than not just any wax, but just about any sealant on the market.

Skal lese på krukka idag når jeg er i garasjen, men kan godt være du har helt rett, det sier jeg ikke noe på, men har ved en anledning lagt et lag med 476 og et med 915, 476 fikk over 8 timer på seg til og hærde. Og det er nå 8 måneder siden og voksen beader neste like flott på hele bilen, enda. Og det syns jeg er meget bra. Dog bilen har ikke blitt ihelvasket av hun som eier bilen, men av meg på korrekt måte, med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Løsemidler er det jo pr.definisjon i alt av vokser og sealere, men det varierer hvor "sterk" disse løsemidlene er.

Trioen fra Collinite kan kjennes godt i lungene og hodet etter bruk hvis man ikke har lokaler med skikkelig ventilasjon.

Erfaringsmessig er informasjonen som kommer fra produsent ikke alltid det beste, prøv å legg voksen side om side, 1 vs 2 lag, og vurder selv hvordan det vil påvirke utseendet og holdbarheten. Så kan du vurdere selv om det andre laget er verdt det eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...