Gå til innhold

Glue pulling sett.Hva skal jeg gå for?


hmsilset

Recommended Posts

hmsilset

Ser det er ett par tråder før på forumet om dette, og jeg har sett litt på youtube.Jeg vil ha ett sett som fungerer godt og som koster 100-500kr. Ronnyn skulle tipse meg om det han kjøpte, men jeg vil ha flere alternativer og litt mer forklaring.

Å dra ut litt bulker vet jeg at jeg skal klare, men hvorfor bruker de hammer eller annet verktøy å klinke forsiktig på bulkene etterpå?? Meeget skeptisk ;)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Når man drar ut bulken så er det ofte at det gir etter, slik at bulken går andre veien igjen. Ofte kommer dette når du tar rykket og river av limen. Da banker man disse forsiktig ned igjen. Jeg har et av de billigste settene på vei i posten. Mulig jeg investerer i fullstendig kit etter å prøvd litt. Får en framskjerm av møller til å lage bulker på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske viktig at du vet nøyaktig hvor og hvordan du skal banke. Man skal følge et visst mønster osv. Å bare hamre i vei har jeg prøvd selv, og det blir IKKE bra til tross for riktig verktøy. Se på noen youtube videoer om evnet, for dette er VANSKELIG.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Har ikke prøvd meg ut på bankingen enda.

Man finner en del filmer på youtube som Mighty nevner, som er svært nyttige for hvordan man skal gjøre det. Her må det prøves å feiles en del før jeg tør å begi meg ut på andre sine biler værtfall. Jeg har dette settet i kikkerten etterhvert tror jeg:

http://www.ebay.com/itm/Body-Shop-In-A-Box-Paintless-Dent-Repair-Tools-Glue-Pulling-Dent-Lifter-Kit-/120936886643?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item1c28667173&vxp=mtr

Så nevnes det i den andre tråden at limet har mye og si på hvor lett det er å dra ut bulken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Det gjør den ikke så lenge det ikke er skader eller pensla på :) Lakk sitter oftest veldig bra på!

Skulle tro lakken følger med når man limer og røsker til?

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Om panelet er lakkert opp så kan lakken fort forsvinne når du skal dra ut. For å gjøre det der bra så trengs det mye trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg har hatt bilen min hos firma som brukte slike plast greier du "limer på", samt sett flere eksempler på det.

Dette har sjeldent blitt bra.. Ja du får dratt ut bulken slik at den blir mindre synlig men i riktig vinkel og lys ser man at det er en bulk der enda ganske lett..

Skal du virkelig lære deg å rette bulker så må du bruke slike spisse tenger å massere ut bulken fra baksiden, dette har ihvertfall jeg som kunde best erfaring med. Gjort på et par minutter, ingenting berører utsiden av panelet og resultatet blir feilfritt!

men krever nok utallige uker med trening skal det mestres :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Vi detailere driter vel i hvor vanskelig noe er når vi først vil lære noe ;) Jeg skal bli så flink som jeg kan. Kommer uansett til å tjene inn utstyret meget fort. Skal få tatt bilder i en s&s der jeg gjør flere ting jeg aldri har prøvd alene utv på biler før.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rar liten bulk i panseret som har vært der fra kjøp, skal fikses hos noen på Rud når sommerhjula kommer på :) Husker ikke hva de heter, men de skal visst være godkjent av flere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Koster vel rundt 1000 lappen for et par bulker eller noe sånt med stenger for å få det fikset?

Jeg betalte 750 for 3 bulker på ene døra mi sist høst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt vel en femtilapp for gluepulling sett på e-bay, fikk gjort mange småbulker mer eller mindre usynlig på gammelbilen.

Så det kan vel kalles bang for the bucks :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Betalt vel en femtilapp for gluepulling sett på e-bay, fikk gjort mange småbulker mer eller mindre usynlig på gammelbilen.

Så det kan vel kalles bang for the bucks :)

Anti-bang, vel? :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...