Gå til innhold

Meguiars APC vs. Chemical Guys GC


Freebird

Recommended Posts

Hei.

Jeg er på jakt etter et nytt produkt til en type allround-bruk. Tenker da på vask av interiør, vask av plast-deler utvendig og rens av seter og øvrig stoff.

Jeg har til nå kokt ned konkurrentene til å stå mellom 'Meguiars All Purpose Cleaner' og 'Chemical Guys Green Clean'. Er det noen her inne som har erfaring med en av dem eller begge to?

Jeg vet at Green Clean er viden kjent for flere her inne, men kan APC hamle opp med den? Det virker på meg som at APC er lettere å få tak, spesielt i England og kanskje også en tanke billigere?

Det jeg i hovedsak lurer på er om denne er like skånsom, og hvordan den vil oppføre seg i rensemaskin.

På forhånd takk for tilbakemeldinger. :)

Endret av Freebird

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg har ingen erfaring med MG APC (det har sikkert Simen), men jeg har god erfaring med VP Interior. Ta en titt på denne testen. Denne brukes også på tesktil.

Selges hos flere nettbutikker i UK. Bla. Shinearama og Elite.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med MG APC (det har sikkert Simen), men jeg har god erfaring med VP Interior. Ta en titt på denne testen. Denne brukes også på tesktil.

Selges hos flere nettbutikker i UK. Bla. Shinearama og Elite.

Jeg har også god erfaring med denne. Også lukter den så gooodt! :thumbup:

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at den faktisk er enda billigere enn Meguiars APC også.

Forslag notert! Takk for tips. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R. Molnes

Jeg bruker MG APC, storfornøyd med denne. Men billig var den ikke da jeg røsket tak i en kanne fra BilXtra. Kannen er vel på 3-4 liter totalt og kostet meg nærmere tusenlappen. Men den er veldig drøy i bruk, noe som hjalp på nattesøvnen etter kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger på ca. £20 (tilsvarer vel ca. 200 norske kroner) i England for 1 gallon.

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Tommy Lund bruker Megs sin APC, og kommer sikkert med noen synspunkter ila kvelden tenker jeg. Har ingen personlige erfaringer med den, men har lagt merke til at den skummer myye mer en CGCG, uten at det nødvendigvis betyr noe for effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Meguiars sin i kombinasjon med interiørsvamper til å sveipe over øvrig interiør og skinnseter på jobb, og det funker gull. Rengjør godt. Etterlater seg sjeldent spor etter seg selvom den får tørke på plast/vinyl (blander den ut 1:10). Før brukte jeg GC privat, men trives faktisk bedre med Meguiar's.

Edit: Ideellt sett ville jeg hatt begge, Meguiar's APC til øvrig interiør og CG GC til tekstilrens.

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Green Clean fremfor Megs APC, har begge produktene i sortimentet, men foretrekker GC fordi den ikke skummer. Fordel synes jeg ved stoffrens. Men til allround bruk ellers er APC helt kurant, den vasker og rengjør godt bl.a inni hjulhus og dørmatter i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen så lang blir med andre ord; 1 gallon av APC og CG i liten flaske til tekstilrens? Eventuelt Valet Pro Interior ettersom at den er så billig.

Jeg lar denne stå i noen dager til før jeg gjør en bestilling, men kan uansett komme tilbake med erfaringer da. :)

Takk for hjelp så langt!

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge, Green Clean bruker jeg nesten ikke. Megs APC bruker jeg til nesten ALT...

MG APC er og sterkere i utgangspunktet så den er drøyere i bruk forutsatt at den blandes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Jeg har kun testet CG: CG og er utrolig fornøyd med den. Vi har hatt det utrolig flott sammen når det gjelder å fjerne dritt fra seter samt generelt interiør :) Har ikke noe å sammenlikne den med dessverre. Jeg synes at CG er drøy i bruk også.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG skummer mer og lukter sterkere. Jeg syns GC lukter bedre, skummer mindre og siden den ikke er såpebasert, etterlater den ikke såperester i stoff som gjør stoffet stivt.

Jeg støtter den, har samme opplevelse av MG APS vs. CG green clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...