Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Har tenkt og ta neste helg og shine litt bilen i kulda med vask og voks,men har tenkt og stelle litt med dørlåsene og gummilister på bilen slik de ikke fryser så lett.

Noen som har gode forslag til hva som kan brukes?

Endret av Arne
Skrevet

Jeg bruker SuperLube helsyntetisk olje til dørlåser osv. Har en "penn" med stoffet som man kan stikke inn i kriker, kroker og dørlåser, og den holder leeenge.

Skrevet

Inni dørlåsene bruker jeg Wurth sin ptfe høytemperatur smøring, syns den fungerer helt knall.

Holder vannet unna.

Har akkurat kjøpt 1z Gummipflege, men har ikke hatt anledning å prøve den enda.

Scandicshine Detailer

Skrevet
Inni dørlåsene bruker jeg Wurth sin ptfe høytemperatur smøring, syns den fungerer helt knall.

Det er den som er litt tyktflytende? Bra stoff det, ja!

• Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet

Når det gjelder gummilister så vil denne aldri skuffe deg, og du har for noen år framover ;)

Swissvax Seal Fead

www.swissvax.no

Skrevet

Jepp, den er bittelitt tyktflytende ja.. Fungerer kjempebra til det aller meste!

Swissvax Seal Feed tror jeg må anskaffes :)

Scandicshine Detailer

Skrevet (endret)

Vær forsiktig med tyntflytende smøresprayer i dørlåsene, de kan vaske vekk det originale fettet, og da er du inne i en ond sirkel.. På dørlistene bruker jeg ei skikkelig tjukk råsilikonolje uten løsemidler. Helt genial, varer hele vinteren. Litt ugunstig å få på fingra, for de blir glatte i mange dager etterpå... :blink:

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

Skrevet
Vær forsiktig med tyntflytende smøresprayer i dørlåsene, de kan vaske vekk det originale fettet, og da er du inne i en ond sirkel..

Man skal bruke tyntflytende smøring, men det man må holde seg unna er "universalprodukter" som 5-56 og WD-40, rustløsere osv. Rene smøreoljer skal brukes, og disse fortrenger ikke eksisterende fett.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår