Gå til innhold

Hvilken android telefon?


Are G

Recommended Posts

Ettersom min kjære Desire ikke lenger vil lade så må jeg vel få meg ny mobil.

Ønsker da en sprek og rask telefon med bra batteri (ja takk pose og sekk).

Hva er å anbefale?

Antakelig står valget mellom HTC One X og Samsung S3.

Noen erfaringer og/eller tanker rundt dette?

Jeg er veldig glad i den optiske musa på Desire men det er vel ingen nye telefoner som har dette?

Noen som kan uttale seg ang batterilevetiden på disse to? Min Desire må nå lades hver ettermiddag og det er litt slitsomt.

Normalt bruk av telefonen:

Endel wiif surfing/epost

Streaming av radio over wifi

3G alltid på men stort sett bare push epost (exchange)

Bilder i ny og ne, stort sett innendørs

Spiller ikke mye, men er greit å ha muligheten

Kalender og notater

Dette burde den fin klare uten å måtte lade i løpet av dagen, ellers blir jeg trist og deprimert :D

Det må altså være en Android og ikke iPhone eller Windows Phone i tilfelle noen lurer, så vi slipper diskusjon om hva som er best osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg har Sony Xsperia S. Den er knallbra, men vil alikevel ikke anbefale den!Sitter med lader i hver dag enda jeg ikke bruker telefonen så mye og har div strømsparingsgreier aktivt.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kvittet meg med en S3 etter å ha hatt den noen måneder, og mine erfaringer er som følgende:

-mykt glass, så det skal veldig lite til før det blir riper i det. Min 1år gamle iphone har mindre riper enn min 1mnd gamle S3, satt i perspektiv.

-4.8 tommer er stort, og siden tlf er veldig tynn og har en glatt overflate, er den "vond" å holde. Spesielt hvis man legger seg bakover i stresslessen og skal lese/skrive en e-post eller se en youtube-snutt. Det gjør det også vanskelig å bruke tlf med en hånd.

-jeg ble ikke imponert over batteritiden, og måtte stort sett lade den hver ettermiddag. Det tok ca 6 timer (testet på jobb) å lade den fullt ved å koble den til laptopen, så lading fra vegguttak er et must spør du meg.

-Det følger med et sett øreplugger som er overraskende gode, og det er god lyd fra tlf.

-Jeg syns Android Ice Cream Sandwich var overraskende "buggete" med apps som lukket seg hele tiden, og også låste seg. Syns da det var kronglete å få avsluttet de skikkelig for å kunne starte de igjen.

-å ha alle knapper på sidene betyr at de fort kommer i klem, så når jeg satt på flyet hadde jeg ofte telefonen som rebootet i lomma.. selv med tastelås på.

Jeg kjøpte omtrent samtidig en LG Optimus 2x til fruen, som kostet 1500kr siden det er en modell som har vært på markedet i over ett år. Der la seg inn Cyanogen Mod 7 og den ble plutselig kjemperask kontra orginalt. 4" er akkurat perfekt til 1-hånds bruk og den passer fint i lommen. Den er også endel tykkere, men det gjør bare at den er lettere å holde syns jeg.

Egentlig var jeg på jakt etter denne:

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HUAWEIU8860/huawei-honor-u8860-smarttelefon-sort

Som hardware-messig er ganske god, og som med en custom rom feks Cyanogen Mod, er like kjapp softwaremessig.

Vil du absolutt ha noe større, og evt med Android ICS ville jeg vurdert denne:

http://www.lefdal.com/product/telecom-gps/mobiltelefon/HUAWEIP1BLACK/huawei-ascend-p1-smarttelefon-sort

Iaffal mye for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Htc'en og har nå S3'en, begge er gode telefoner.

Htc har en mye flottere brukeropplevelse utifra esken og virker som en mere solid telefon, samsung virker litt plastikk aktig men fungerer bra og er hakket råere på papiret.

Ellers er jeg meget enig med Knutis over her

Har knust glasset på samsungen etter ett fall, kan være jeg var max uheldig med hvordan den landet men de siste Htc telefonene jeg har hatt har tålt mere.

Endret av Norfoc76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Holthe

når det gjelder batteritid, så må du nok finne deg i å stort sett lade hver dag/natt med såkalt "normal" bruk.. sånn er det med nesten alle smart-telefoner for tiden syns jeg. jeg bruker min s3 til en del ringing, har mail på hvert 15.min tror jeg (bedrer batteriet mye ifht push), surfer lite, og bruker egentlig tlf lite ifht hva den kan brukes/utnyttes, men må som regel lade litt i løpet av dagen, samt fylle den på kvelden igjen så den er klar til dagen etter.

så går du for one x eller s3, går det nok en del batteri. one V f.eks, virker å ha bedre batteritid, men mindre skjerm og mindre egnet til "smart" bruk pga str.

s3 er også etter mitt syn litt for stor. vond å manøvrere med en hånd, og den er glatt. finishen gjør jo at riper syns godt, og de kommer fort. der var s2 mye bedre. må evt pakke den inn i plast/gummi, og da blir den ikke mindre akkurat..

har bestilt meg iphone 5, og kommer til å bytte til den så fort den kommer, for å prøve den isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Til min S3 kjøpte jeg invisibleshield og flip-cover. Ekstra kost på 350,- fra DustinHome, men vel verdt det. Med Juice Defender og f.eks Battery Doctor så varer batteriet mye lenger.

Endret av Christian / WeShine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan anbefale den jeg har nå: Samsung Galaxy Nexus. Det kjekke her er at du omtrent alltid sitter på siste versjon av Android og den er fri for "bloatware" fra produsenten. Per nå er siste versjon av Android v4.1.1 Jelly bean. Alt er forøvrig smooth og kjapt.

Batteriet varer dog ikke mer enn maksimalt to dager med lite bruk, eller fire dager med tilnærmet ingen bruk. Varer ca 1,5 dager med mitt bruk. Edge/3G eller Wifi er på og push fra Exchange (jobbmail), Gmail og Facebook står alltid på.

Noe særlig solid er heller ikke telefonens skjerm/glass, så en liten veske av noe slag er å anbefale. Men dette er ikke noe som er særegent for denne telefonen, men noe som gjelder så og si alle smarttelefoner, etter min mening.

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Galaxy S3 - når jeg legger meg om kvelden har jeg fremdeles over 70% batteritid igjen - og jeg ringer mye. JuiceDefender hjelper godt på; JuicePlotter rapporterer 76-78 timer batteritid på fullt batteri, og over 60 timer igjen om kvelden.

Fordelen med SGS3: Mulighet for å sette i minnekort. Kommer med 16, 32 eller 64GB integrert minnekort, støtter minnekort inntil 64GB.

Ulemper: Veldig stor, veldig glatt. Tåpelig plassering av powerknappen. Elendige hodetelefoner. TouchWiz.

HTC One X fordeler: Stor skjerm.

Ulemper: Kommer kun i en versjon med 16GB minne. Ikke slot for ekstra minnekort. Sense.

Jeg har Samsung nå av tre grunner: Sjefen har ikke troen på Sony, HTC har Sense og telefonen har ikke mulighet for ekstra minnekort. Dropbox hjelper ikke, jeg skal ha dataene mine på noe fysisk media jeg har kontroll over.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, Christer, One X har 32 og ikke 16 GB :)

Jeg er synes forsåvidt det er kurant og ikke ha minnekort fordi minnekort er noe dritt :D

Uansett, jeg har vært innom elkjip og kikket litt, holdt i både One X og S3 og helt ærlig, de er altfor store.

Får aldri plass til disse i lomma så jeg tror jeg må gå for noe annet.

HTC One S eller Samsung S2 så ut som en grei nok størrelse, så lurer på disse.

Galaxy Nexus så også ut til å være altfor stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke lommer har du da? Jeg får til og med plass til en Galaxy Note i mine lommer.. :P

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hmm, Christer, One X har 32 og ikke 16 GB :)

Jeg er synes forsåvidt det er kurant og ikke ha minnekort fordi minnekort er noe dritt :D

Uansett, jeg har vært innom elkjip og kikket litt, holdt i både One X og S3 og helt ærlig, de er altfor store.

Får aldri plass til disse i lomma så jeg tror jeg må gå for noe annet.

HTC One S eller Samsung S2 så ut som en grei nok størrelse, så lurer på disse.

Galaxy Nexus så også ut til å være altfor stor.

Specsheet jeg har sett på One X sier 16GB, hvertfall... uansett, at jeg ikke kunne stappe inn et 64GB minnekort var dealbreaker for min del. Sense er ikke noe problem å styre unna da det bare er software.

Hvilke lommer har du da? Jeg får til og med plass til en Galaxy Note i mine lommer.. :P

Det er ikke lommene det kommer an på, men hendene. Det er tidvis praktisk å kunne bruke telefonen med bare én hånd. Jeg har rimelig store hender, og jeg sliter med å nå over hele skjermen uten å måtte justere grepet litt, og da kjenner jeg at jeg holder på å miste telefonen. Sånn sett var skjermstørrelsen på Desire HD'en jeg hadde (har) bedre, samt at telefonen ikke var så innmari glatt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse på tlf. er en vanesak. Vært flere ganger jeg har angret på kjøp av tlf. første dagen, pga. størrelse. Dag nr.2, så er det greit :) Det er viktigere at man er fornøyd med selve mobilen, skjerm, funksjoner etc. enn hva som ser penest ut når den er i lommen. Sånn er det med bil også, derfor jeg ikke kjører Toyota. Virker ja, kjedelig ja.... Kjør på med stor skjerm. HTC har gode skjermer mtp. oppløsning etc, og skjermen knuser ikke så lett som Iphone 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nok et poeng men jeg hadde f.eks. en periode en HTC HD2 og den ble jeg aldri komfortabel med, rett og slett for stor.

Hadde også en HTC Incredible og savnet etter den var egnetlig ikke stort såfort jeg fikk min Desire tilbake fra service, selv om jeg kunne leve med den.

Nå er vel HTC One S også ganske stor men den virket i alle fall overkommelig når jeg stod i butikken..

Er forsåvidt kampanje på denne så jeg får den for "1 krone" også, det er jo litt kjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale One S iallefall, men den virker meget solid etter flere mnd bruk og ingen riper i glasset hos meg enda.

Også er det ikkje store forskjellen på brukeropplevelsen mellom One S og X,billigere er den og :-)

Størrelsen er jo en annen sak, One S er jo omtrent lik Sensation som da er større en Desire men hva er alternativene på Desire størrelse? Desverre ikkje så mangen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...