Gå til innhold

Kan dette rettes med polering?


Christian.Osen

Recommended Posts

Christian.Osen

Hei

Dette blir da mitt første innlegg her på DCN :thumbup:

Har litt riper/bruksskader på 7eren min. Det jeg lurer på om det i det hele tatt er håp i å kunne redde lakken her eller om det må omlakkeres?

Ser ut som det er steinstrup som har forårsaket store deler av skaden. Håper på tilbakemeldinger :)

Mvh Christian

post-5219-0-04518000-1347820698_thumb.jp

post-5219-0-07407400-1347820708_thumb.jp

post-5219-0-03443200-1347820721_thumb.jp

post-5219-0-62924200-1347820733_thumb.jp

post-5219-0-61506300-1347820746_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først går klarlakken, så går basen...

Litt avhengig av hvor slitt den er, men en finpolering og voks/glaze kan skule en god del. Men det er ikke holdbart over lengre tid.

og vil kreve rebandling med gjevne mellomrom.

Er også veldig vanskelig å se bare med bilder...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med så slitte sider, eller er det feil ET-etc. som gjør at den blir sandblåst?

Jeg vil vel satse på at det er underlaget den har kjørt på som er den utslagsgivende faktoren... og ikke skvettlapper...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Selv om man har skvettlapper så vil det sprute fra fremhjulene ved sving, men skvettlapper reduserer nok ganske mye. For å slippe dettemå man ha breie skvettlapper som brukes i rally (noe som jeg regner med er uaktuelt) eller ha folie der som problemet oppstår.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Skvettlapper eller veldig smale dekk er vel det eneste som gjør at det ikke blir slik.

Har slike svære rally skvettlapper på min. Men det passer bare på biler som Subaru WRX, EVO og lignede :P

post-1-0-80051500-1347863653_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian.Osen

Hehe ja skvettlapper blir det nok ikke med det første :)

Før prøve og dempe det litt med jevnlig polering da. Litt trist å lakkere også da det bare vil slites ned med tiden uansett.

Men jeg har ikke sett dette på noen andre E65 så langt, og dekkene er org dimensjon. Har fått handlet meg litt vaske produkter nå som er på vei så det skal ihvertfall bli kjekt og starte med :) Kjekt å se at det er så mange på forumet som sitter på så mye kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...