Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge mellom disse bilene!


Bilpleienooben

Recommended Posts

Bilpleienooben

Heisann,

Er 100% fersk på dette forumet så ikke døm meg om jeg poster denne tråden i helt feil kategori.

Saken er at jeg nettopp har fått lappen og er sulten på en bil som:

- Ser sportslig/tøff/barsk ut.

- Er morsom å kjøre.

- Har litt trøkk i seg.

Har sett meg ut 2 biler:

http://www.finn.no/f..._1550216041.jpg

http://www.finn.no/f...1_275759612.jpg

Hvilken ville du valgt med tanke på kriteriene nevnt ovenfor?

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de bilene er det spes trøkk i ... Golf'n kan bli en tøff ungdoms bil med litt senk, tøffe felger og små ting... Den passat'n tror jeg vil ha litt mere komfort, men igjen være litt slappere pga. mindre motor...

Jeg ville valgt Golf, da passat'n har et virvas av et forhjulsoppheng som fort kan bli dyrt å skifte slitedeler i hvis den først får det...

Også får du tak i mye tøft til Golf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleienooben

Ingen av de bilene er det spes trøkk i ... Golf'n kan bli en tøff ungdoms bil med litt senk, tøffe felger og små ting... Den passat'n tror jeg vil ha litt mere komfort, men igjen være litt slappere pga. mindre motor...

Jeg ville valgt Golf, da passat'n har et virvas av et forhjulsoppheng som fort kan bli dyrt å skifte slitedeler i hvis den først får det...

Også får du tak i mye tøft til Golf!

Takk for svar,

Har sett meg ut Golfen pga. utseende - Jeg vil påstå det er litt tøffere med en hatchback når du er 18 enn en sedan. Er det ikke litt trøkk i en 1.8l 90hp motor da?

vurdert golf GTI eller VR6? :)

Har sett på VR6'en men hørt at det er mye utgifter for en så gammel bil med den turboen og mor er ikke særlig begeistret for at jeg skal sitte bak rattet på en 140+ hp bil hehe... Takk for svar:)

Endret av Bilpleienooben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Takk for svar,

Har sett meg ut Golfen pga. utseende - Jeg vil påstå det er litt tøffere med en hatchback når du er 18 enn en sedan. Er det ikke litt trøkk i en 1.8l 90hp motor da?

Har sett på VR6'en men hørt at det er mye utgifter for en så gammel bil med den turboen og mor er ikke særlig begeistret for at jeg skal sitte bak rattet på en 140+ hp bil hehe... Takk for svar:)

Trøkk og trøkk med 90HK i en golf.. Jeg har BMW 320 med 150hk og skulle ønske jeg hadde hatt mer, men man må sette streken et sted. Jeg hadde sett på VR6 eller GTI hvis jeg var deg, men er du en person som kjører idiot så kan du kjøpe den vanlige golfen så du holder deg i live :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilpleienooben

Trøkk og trøkk med 90HK i en golf.. Jeg har BMW 320 med 150hk og skulle ønske jeg hadde hatt mer, men man må sette streken et sted. Jeg hadde sett på VR6 eller GTI hvis jeg var deg, men er du en person som kjører idiot så kan du kjøpe den vanlige golfen så du holder deg i live :)

Vil nok påstå at jeg kan være en idiot bak rattet noen ganger hehe:) Men utseende messig ville du gått for golfen fremfor passaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Utseendemessig ville jeg gått for golfen, ja. Grei og kjøre er den og :-)

Som sagt så hvis du dytter inn litt penger på senking, nye lykter og felger så blir den mye tøffere ;-)

  • DCN Poeng 1

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passat`n helt klart, best lakk å utøve ss på, hvis ikke du kommer til å irritere deg grønn over lakkforskjellen på den omlakkerte venstre bakdøra og muligens andre deler som er klin umulig å få 100% på rød bil.

golfen ja, helt klart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Golfen er en veldig fin førstebil, alt av deler er billig og mekanikken er enkel og grei :) Kjøpte meg akkurat en Golf 3 som denne som ekstrabil, en tur på høggern resulterte i Hella lykter med Golf 4 innmat og fine 7x15 alufelger med gode dekk for 1600kr totalt :)

Den går helt greit også, ikke noen racerbil men heller ikke faretruende treg ut av kryss og slikt :)

Edit; de var langt i fra i nærheten av hverandre disse bilene, hvor holder du til i landet?

Endret av Haakon O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2'er golf med 90 hester går faktisk helt greit. 3'er golf med den motoren har jeg ikke prøvd, men det går sikker helt greit den også. Passat med 1.6L motor er noe tull mener jeg. Går dårlig og sluker bensin. Alt for liten motor til den bilen.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Ja, søsteren min har en slik Passat med 1,6. Den går virkelig dårlig :) Jeg har samme motor i 3'er Golfen (den erstattet 1,8 90hk i 1996 som min bil er), der passer den mye bedre, og bruker endel mindre bensin siden man ikke må piske den hele tiden for at bilen skal gå på fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Jeg ville heller hatt 2r golf siden jeg synes 3r golf er noe kjedelig.. Men det er nå bare min smak.

Men et bedre valg en passaten uansett, finnes det mer vanlig bil i Norge?

Felg og senk på en golf hjelper en god del da :)

Ingen av dem er noen racerl akkurat, da må du nok over på gti og vr6 ;)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei bare for å komme med noe helt annet kan fjærne bilder vis ønsklig. jeg har eid denne bilen i 2 år kjempe kjekke bil og kjøre og vekker mye oppsikt :) er ny lakkert og fjærnet rust (ikke gjort profft men ser ganske bra ut ) har nå planer om å selge for har ikke råd til å eie to biler. slenger med noen bilder. ikke 100% fardig ennå med regner med tirsdag onsdag kommer det finn anonse på denne :)

e6663160.jpg

fef902e0.jpg

3e1b60e0.jpg

2d295c80.jpg

Denne bilen er parfekte ungdoms bilenen :) kjekk og kjøre har godt med trykk i den 2 liter 16v motoren som sitter i. Er rimlige for en 18 åring og forsikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de bilene der oppfyller noen av de kriteriene du nevner spør du meg. Nå kommer det jo ann på hva man definerer sportslig/tøff/ barsk som da, men trøkk er det i hvertfall ikke i noen av dem, med mindre du er vant til å kjøre en 50 hesters diesel uten turbo.

I den prisklassen der er det vel vanskelig å få en bil som oppfyller alle overnevnte kriterier uansett.

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en slik? http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=36204306

Eller http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=36438754

Kjøreglede så det holder her, et godt eksemplar er bedre enn det frynsete ryktet AR har

Heisann,

Er 100% fersk på dette forumet så ikke døm meg om jeg poster denne tråden i helt feil kategori.

Saken er at jeg nettopp har fått lappen og er sulten på en bil som:

- Ser sportslig/tøff/barsk ut.

- Er morsom å kjøre.

- Har litt trøkk i seg.

Har sett meg ut 2 biler:

http://www.finn.no/f..._1550216041.jpg

http://www.finn.no/f...1_275759612.jpg

Hvilken ville du valgt med tanke på kriteriene nevnt ovenfor?

Takk på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

+1 for Tjelle's Prelude :lol:

Den ser mye tøffere ut enn golf/passat, går bedre og er minst like god, om ikke bedre å kjøre ;)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90hk på 1.8L er ikke så mye trøkk i nei, men man må starte en plass, og hva mor di sier når du først er blitt 18år spiller vel ingen rolle?

Prelude (fra 92 og opp til siste modell (95?)) er meget pene biler mener jeg, og det er japansk kvalitet på motor og drivverk, og med 2.2L-motoren har du også ganske bra skyv. 2L-eren og 2.3L-eren er forøvrig det som er mest vanlig, og med litt mindre "guffe" enn 2.2-eren. Men til rundt 20k som budsjett kan man ikke forvente å velge fra øverste hylle heller. :) 2,3L-eren ble også levert med firehjulsstyring (som ofte ryker).

Rust i hjulbuer og understell er veldig vanlig på "eldre" japanske biler (ref. min gamle honda civic fra samme årstid). Stemmer også for Tjelles prelude! :D

Endret av Klykken

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som førstebil er jo golfen genial: lett å skru på og billige deler. Godt utvalg på Biltema av slitedeler feks.

Skulle du være uheldig å komme borti noe, er det heller ingen krise på golfen.

Den 1.8 90hk motoren er skuddsikker, bare sørg for å bytte registerreim når den skal byttes (ca 100k km, 5år).

Ellers er det tut og kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid Prelude i 10 år nå så kjøper du en sånn er det bare å spørre om du lurer på noe når du vil ha i en 200hk 2.2 VTEC-motor og/eller turbo ;)

Av de to bilene i førstepost ville jeg nok valgt golfen, men med kritiske øyne til de rustflekkene som nevnes. Kan sikkert legge samme pengen i en litt eldre bil som er bedre holdt/større motor.

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...