Gå til innhold

snøkost?


LLH

Recommended Posts

Noen forslag? Finnes sikkert forskjeller på disse og :P Har en den klassiske med treskaft og tåpelig iskrape del. Vil ha en som gjør alt BRA... uten og måtte kjøpe 100stk for og prøve og feile.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Satt akkurat å tenkte på det samma sjøl, men så kom du før meg.

Vurderte litt å prøve en Microfiber mopp.

Isskrape trenger jeg ikke, motorvarmer og fjernstyrt start er kos. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og siden det og ikke koste tak og panser osv er grunnlag for bøter er det greit og ha noe som ikke herjer for mye, annet enn med snøen.

ren bil er jo must da, da går alt mye lettere og man flytter ikke møkk rundt med kosten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Om du lufter bilen litt når du parkerer for kvelden, slik du får lik tilnærmet lik temperatur ute og inne så fryser ikke rutene helt igjen og du sparer deg for mye arbeid.

På frontrute funker det ok med ett pledd mot snøen.

Men er resten jeg trenger noe til, panser og tak er på størrelse med normal leilighet så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort å lage riper med biltrekk vel? :o

Endelig Swissvaxær dobbelgarasje sier jeg :D

Merka ikke noe til det på primeraen.. Spørs kansje hvilken type det er.. Var heller snøkosten som begynte å lage litt riper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denna kanskje: http://www.jernia.no/page?id=3026&key=...origId=1903

tror en må se på andre koster en den typiske "bil kosten", kanskje en med grevling hår elns.

Ett alternativ. man må nok finne en som har en god blanding i busta med tanke på skånsomhet og evne til og flytte snø.. Stikker enkomst til jernia for og se på den. Men mangler isskrapa da, men har en løs skrape som funker gull der. Så da blir det 2 redskaper i såfall.. så på et par på biltema i går, jeg reiste ikke dit i den tro at de hadde et alternativ bare så det er sagt.. og busta på den var omtrent som jordan gulvskosten jeg har ved utgangs døra etter min mening..

http://www.biltema.no/products/productimag...p?iItemId=93232

Aller helst skulle man vel hatt en vinter bil man kunne gitt totalt faen i. hehe

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren for riper er jo der uansett om du skal børste av hele bilen. Vet jo aldri hva slags ulumskheter som ligger på lakken eller i snøen...

Jeg må få meg isskrape nå. Glemte å ta med opp til Gjøvik. Var jo fint vær når jeg flyttet opp, så. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det. MEN det er liksom en mellom ting mellom og bruke kosten som står ved utgangs døra (mange jeg kjenner bruker den ja..) og å sitte og vente på våren for og bli kvitt snøen på mest mulig skånsom måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... vann...

Låsemekanismen i døra mi, dvs, den som hekter døra fast i karosseri når man lukker døra, driver og fryser. Må få tørket opp og smørt med noe.

Samme med min det. Eneste som du sier, er å åpne hele greia og smøre inn med noe som tåler kulde. Har blitt en del innganger gjennom bagasjeluka for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...