Gå til innhold

Samples på voks, interesse?


JimL

Recommended Posts

samples.png

Tenkte bare å lodde interessen for noe som dette. Regner med det er flere enn meg som har lyst til å prøve litt forskjellige produkter, men som kanskje ikke helt føler for å blåse bort 2000kr i en smell på en voks de ikke har kanskje verken prøvd eller sett.

Har savna noe som dette her i Norge da jeg mange ganger har vært frista til å kjøpe samples på forumet til detailersworld, men blitt smått avskrekka mtp fraktkostnader.


20ml gjennomsiktig sample-boks har jeg funnet til kr 4,75/stk inkl frakt fra Ebay, boblekonvolutter til 3,95.

Innenlandsfrakt A-post 2-7 cm tykk ligger pdd på kr 30 for 50gr og kr 32 for 100gr.

Totalt ender man altså opp på en fraktkostnad på 38,70 for 1 stk, og 45,45 for 2 stk samples.

Priser under sakset fra Scandicshine.no og delt på 10 for å få 20ml sample-størrelse.

CG Celeste Dettaglio v2 1399,- / 10 = 139,90

CG Kore Paste 8999,- / 10 = 899,90 *

CG Lava 899,- / 10 = 89,90

Scholl Concepts Vintage 1599,- / 10 = 159,90

SV Autobahn 999,- / 10 = 99,90

SV Concorso 1699,- / 10 = 169,90

SV Crystal Rock 7699,- / 10 = 769,90 *

SV Mystery 3999,- / 10 = 399,90 *

SV Shield 1049,- / 10 = 104,90

* Vil i så fall måtte arrangeres gruppekjøp/forhåndsbetaling pga pris.

Eksempler

1 sample Autobahn = 99,90 + 38,70 = 138,60

1 sample Autobahn + 1 sample Shield = 99,90 + 104,90 + 45,45 = 250,25

1 sample er altså = 20ml produkt.


Pris er villedende..?? mao noe jeg har regna kjapt sammen i kveld, men mener stemmer. Prisen skal inkludere produkt, blank sample-eske med lokk og frakt hjem til deg.

Hele grunnen til at jeg har lyst til å gjøre dette er for å få prøvd litt forskjellig selv, har vært helt oppriktig med priser her så man ser jo fort om noen begynner å ta seg ekstra betalt ^^ Dersom noen har innspill på billigere løsninger så kom gjerne med dem :) Merk at jeg ikke har tatt med pris på frakt fra Scandicshine til meg, regner med det går greit for min del, finner sikkert noe annet å bestille samtidig.

Må til slutt gjøre oppmerksom på at utvalg/priser er ment som eksempler og at man kanskje sammen kan finne ut hva man ønsker å teste. Jeg har dessverre ikke mulighet til å handle inn hele sortimentet til Swissvax e.l.

Når jeg nå tenker meg om er det kanskje ikke ønskelig med salg som dette da det er produkter som samarbeidspartner forhandler. Om det er tilfellet kan problemet avklares dersom det skulle bli aktuelt, vil jo tro en forhandler ser positivt på at flere "i gamet" får prøvd produktene og gjerne kommer tilbake for mer.

Hva synes du? God eller forferdelig ide? Kommenter under!

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • JimL

    23

  • Roaas

    6

  • 19quiz76

    5

  • trogha

    4

Mest aktive i dette emnet

Mulig jeg misforstår, men om man går ut fra 319,-/50gr så ender man opp på en pris på 127,60 for 20gr sample, pluss frakt...

edit: dvs, skjønner at det ikke er store forskjellen. Men dette var også en av de desidert billigste voksene som var satt opp, og med porto/emballasje så spises dessverre kvantumsrabatten fra den store krukka bra opp. Prisene jeg har satt opp er med tap fra min side, da jeg ender opp med den tomme krukka, uten at jeg personlig helt forstår hva som er så stort med det... :P

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

319,-/10 = 31,90 for 5 gram (50 gram / 10)

319,-/20 = 15,95 for 2,5 gram (50 gram / 20)

;)

Du har helt rett, jeg har veldig feil ser jeg nå!

Moderator: Mine tre overforstående poster kan slettes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo forsåvidt vært småfrekt av Swissvax å ta mer betalt pr gr i de store krukkene :P Ikke at det er uhørt, idun og andre matvareprodusenter gjør det hele tiden... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo forsåvidt vært småfrekt av Swissvax å ta mer betalt pr gr i de store krukkene :P Ikke at det er uhørt, idun og andre matvareprodusenter gjør det hele tiden... :P

Går rykter her i Danmark om en potetgullprodusent har fortsatt med samme pose og oppgitt samme antall gr med produkt som før, men har fjernet mer og mer av innholdet i posen, så det er mulig! :P Jeg vil gjerne kjøpe en sample av Concorso etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ingen av voksene fra swissvax er noe bomkjøp, så kjøp 200ml :)CG voksene er jeg mer usikker på.Synes shampooer

og mye annet derfra er veldig bra, men varighet på sealere og vokser fra dem har jeg ikke sett så mye til..Skulle gjerne testa ett par av dem nye fra CG.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det var sarkastisk? Regner med det ikke var det, men sånt er tidvis vanskelig å oppfatte på nett :P

Stiller meg svært skeptisk til å kjøre gruppekjøp på Divine, blir helt feil og mot sin hensikt da den faktisk blandes til hver enkelt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg deler gjerne litt voks.

Jeg har disse fra Swissvax:

Mystery

Mirage

Shield

Concorso

Viking

Zuffenhausen

Autobahn

Blau-Weiss

Glacier

Finesse

Crystal Rock

356

Opaque

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjoper gjerne sample på SV Shield:)

Hva med sample på SV cleaner fluid pro ogsa? så kunne man fått testet kombinasjonen av cleaner fluid og SV vokser

Endret av Frank S.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

På ingen måte sarkastisk :) Jeg vet ikke hva SV gjør for at den skal være spesiell til hver enkelt bil, det må SV-gutta komme med et svar på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva SV gjør for at den skal være spesiell til hver enkelt bil, det må SV-gutta komme med et svar på!

Må vel nesten bare gå ut fra at den settes sammen for å passe din spesifikke bil (les: lakk), så jo, bør jo sånn sett være mulig å kjøre gruppekjøp, om man finner mange nok med høvelig samme lakk-kode. Jeg vet bare om at jeg skulle brukt så mye penger på så lite voks så ville jeg hatt en som var laget _for_ Grand Prix White, ikke Alpina White. If you catch my drift ^^

Men om mange nok vil ha så ordner jeg gjerne krukker og sånt så vi får sett dette vidunderet IRL, om ikke annet hadde det jo vært kult med en del S&S med Divine.

Om jeg forstår det riktig så er det 2x 200ml for 20.000,-, eller 1.000,-/20ml. Det bør vel forsåvidt være vurderbart for rette "gærningen", som det finnes mange av her inne ;)

Hei!

Jeg kjoper gjerne sample på SV Shield:)

Hva med sample på SV cleaner fluid pro ogsa? så kunne man fått testet kombinasjonen av cleaner fluid og SV vokser

Concorso og Shield er vel en naturlig start på dette vil jeg tro. Skal sjekke opp Cleaner Fluid, høres jo som du sier interessant ut å ta denne med :)

Må gjerne bare komme med flere tanker og ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har Divine Germania, som ikke er spesifikk til min type lakk, men til tysk bil ifølge Swissvax..

Og Silset, både Celeste Dettaglio V2 og ikke minst Ezyme er knallgode vokser som absolutt burde prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg svært skeptisk til å kjøre gruppekjøp på Divine, blir helt feil og mot sin hensikt da den faktisk blandes til hver enkelt bil.

Akkurat det skal du ikke henge deg opp i før du evt. skal ha den selv, den labelen hvor det står at voksen er produsert til akkurat din lakk handler nok mer om følelser enn prestanda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19990.- for 2x200ml eller 9995.- for 1x200ml ;)

Dog skal jeg være enig i at man må vinne noen mill i lotto for å kunne vurdere å prioritere noe slikt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har voks for godt over hva to krukker divine koster i kroner, men jeg ser ikke på meg selv som sprø av den grunn. Om jeg får en jobb på en Porsche f.eks, så synes jeg det er gøy å bruke 1 av de 6-8000 jeg får for jobben på en voks. Den tusenlappen den voksen koster er for meg verdt gleden jeg får av å prøve en ny voks, som er spesielt egnet til bilen jeg holder på med. Selv om jeg stiller meg litt skeptisk til den er BEDRE enn en et lag med Shield f.eks. Men når det kommer til å selge seg selv for å booke jobber så virker det som at litt spesielle folk med spesielle biler liker at man får noe de ikke får i den lokale bilpleie-sjappa. Jeg kan i allefall prise meg godt over de aktørene som er her i byen, og fortsatt ha biler inne til en hver tid. Jeg har heller ikke vunnet i lotto, men om jeg skulle handlet en divine så skulle det vært den Bernhard nevner over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...