Gå til innhold

Advarsel og hjelp. (asfalt)


dreuf

Recommended Posts

Fruen til en kollega kjørte i dag på nylagt asfalt, se resultatet under....

Jeg har prickbort, surfex hd og ironX tilgjengelig.... Er det håp om at noe kan greie å ta det?

imagenrz.jpg

image2vva.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har du prøvd PB? Hvis ikke PB tar det (PB kan være litt mild i slike tilfeller), så får du det nok bort med whitesprite.

Bruker du whitesprite, så vakser du bilen etterpå for å få bort produktrester også legger du ny LSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på med prickbort så mange ganger som det trengs. Når det nettop har skjedd bør det ikke være noe problem :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, tenkte ikke på det.

Tenkte mer en generell advarsel mot å kjøre på nylagt asfalt.

Strekningen det gjelder er FV213 mellom Nesbyen og Gol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noe lignende selv for noen år siden og mange runder prikkbort og god tolmodighet kan funke greit.

Tar det for lang tid kan man teste med whitespirit og MF, MF`n kan kastes etterpå og en runde med polish før voks er anbefalt :)

Felgene har nok også fått seg en god andel de også, bare ikke så lett å se pga.fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, det der så ikke bra ut. Godt det er god og rask hjelp å få her på forumet :) De jobber rundt i området her om dagen også, jeg kjører konsekvent en annen vei, ser ut til at det kan være lurt :-) Men den veien der må de jo nesten ha gjort noe feil på? Skal vel ikke kunne bli så ille av å kjøre på ny asfalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det første jeg tenkte også. Her driver de også med asfaltarbeid om dagen, å jeg har sett over bilen flere ganger daglig etter å ha måttet kjøre på nylagt asfalt. Har til nå ikke funnet noe.

Jeg "veit" de legger på ett lag med noe gugge over den gamle asfalten, for å få den nye til å hefte(?) men dette holder de konsekvent folk unna her. Kanskje det har skjedd en glipp i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sindre2

Ser ut til at dette er asfaltlim ja. Brukes til å få heft mellom de forskjellige asfallagene. Jeg har ødelagt flere par sko etter å ha tråkket i dette griset... Tror ikke det er vanlig å la trafikken kjøre over dette. Tror jeg ville prøvd å søke om erstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge inn en liten update;

Det mest synlige har gått bort med citrusspray og whitespirit.

Entreprenøren som legger asfalten kom for å se på "skadene", de beklaget og dekket selvfølgelig utvendig shine.

Grunnen til at dette hadde skjedd var:

1. Regnet har tatt med seg limet ut i andre kjørebanen.

2. Limet hadde rent ut pga dosering av svingen.

Leit for eier som fikk skilter på bilen sin forrige helg, men når entreprenøren ryddet opp uten diskusjon så er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...