Gå til innhold

Behandling av nylakkert bil


Hvkk

Recommended Posts

Har fått reservert full lakkering av bilen min i sommer siden den overhodet ikke ser ut i lakken, ikke bare snakk om riper her. Folkene som såg på bilen omtalte klarlakken som død.

Men når bilen då er nylakkert og fin, ønsker jeg å ta så godt vare på lakken som mulig. Dermed lurer jeg på, hvordan skal jeg behandle bilen når jeg får den tilbake? Voksing? 3 stegs polering?

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Gratulerer med snart nygammel bil (alltid moro å få på ny lakk når det trengs) :)

Om ikke du har vært særdeles uheldig med lakkverkstedet så trenger du ingen tresteg. Kjør en finishing polish etter 3-4 uker og velg en voks eller annen lakkforsegling som lar lakken på puste.

Skulle det være lakkstøv eller annet småtteri så tas dette ofte lett med clay og en litt grovere polish.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Har akkurat fått igjen bilen fra hellakkering, er moro med ny lakk, ja! :D Men klør i fringra etter og polere og vokse den! :P

Kan man IKKE gjøre dette før det har gått 4-5 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er uheldig med lakkverkestedet, da jeg vet en god del om det. Men vil ikke akkurat kalle bilen min gammal då den "bare" er fra 1990. Vil heller si at forrige eier må ha gjort noe feil i vedlikeholdet. Så ser fram til å få bilen helt strøken i lakken. Mens jeg venter har jeg god tid til å finne litt produkter til bilen.

Men om første vedlikehold er etter 3-4 uker og "lettere" så skal jeg få klart den.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Har akkurat fått igjen bilen fra hellakkering, er moro med ny lakk, ja! :D Men klør i fringra etter og polere og vokse den! :P

Kan man IKKE gjøre dette før det har gått 4-5 uker?

Joda, du kan gjerne polere den før dette (strengt tatt rett etter lakken har tørket), men den er i herdeprosess opp mot 3-4 uker og da kan det komme småting som man lett fjerner med en polering. Imidlertid bør uansett beskyttelsen vente så lenge pga av at den kan forsinke herdeprosessen. :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo noe å tenke på også ja, men er vel ikke verre enn å snakke med han som skal lakkere bilen om det. Men skader jo ikke å ha finishing polish og voksen liggende å vente i noen uker. Må si meg enig med Christoffer, det klør i fingra etter å få polert og vokset bilen litt.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Joda, du kan gjerne polere den før dette (strengt tatt rett etter lakken har tørket), men den er i herdeprosess opp mot 3-4 uker og da kan det komme småting som man lett fjerner med en polering. Imidlertid bør uansett beskyttelsen vente så lenge pga av at den kan forsinke herdeprosessen. :)

Okay! :) Lakkereren sa også at det kunne oppstå "lakkråte" hvis man stengte løsemidlene inne.. Er Swissvax mer "åpen" enn andre vokser? eller stiller alle vokser likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Jeg vil ikke sammenligne med andre, men en av fordelene med våre vokser er nettopp at den puster (noe mange andre vokser også gjør, mens andre polymer/akrylbaserte produkter (eks. lakkforseglinger) oftest ikke gjør :)

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er uheldig med lakkverkestedet, da jeg vet en god del om det. Men vil ikke akkurat kalle bilen min gammal då den "bare" er fra 1990. Vil heller si at forrige eier må ha gjort noe feil i vedlikeholdet.

22 år gammel bil ER gammel bil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhh, kanskje.. men burde vel forvente at lakken faktisk klarer å henge på bilen etter 22år då. Men kan ikke skryte på meg noe nyere bil, så for meg er den ikke "såå" gammal

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Like gammel som meg jo! :P Heh, men lykke til med den nye lakken da. Du også Christoffer!

Tusen takk! :) Kommer noen bilder snart, bare montere ferdig først! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...