Gå til innhold

ØNSKES: Privat poleringskurs i Lillestrøm & omegn


Roaas

Recommended Posts

Hei!

Har nå prøvd polering med maskin på egenhånd og jeg sliter veldig med finne teknikken på poleringsmaskinen. Snakk om DA maskin. Jeg stiller med bil og utstyr, pluss noen kroner og/eller bilpleie til personen som vil hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hva er det du sliter med da? Grepet, kjøreteknikk eller lever maskinen eget liv mens du korrigerer?

La maskinen jobbe i vei så styrer du den litt selv inni mellom :)

Kjøp eller hent deg noe, panser, dører fra bilopphogger så prøver du der.

Blir det noe kurs i nærheten av deg så meld deg på.

Er ikke så vanskelig å polere med DA så lenge du ikke skal ta noe hardcore lakk med Flex DA.

Din bil samt det settet du har er perfekt nybegynner kombo og du må ikke gi opp så lett.

Husk at med DA samt Audi lakk + sølv farge og nybegynner så har du lang vei å gå før du klarer noen slike stunts som Bernhard, TCS eller flere her inne som har polert/korrigert lakk nesten halve livet sitt.

Dette er nesten som med alt, trening gjør mester.

Lykke til!

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sliter med da? Grepet, kjøreteknikk eller lever maskinen eget liv mens du korrigerer?

La maskinen jobbe i vei så styrer du den litt selv inni mellom :)

Kjøp eller hent deg noe, panser, dører fra bilopphogger så prøver du der.

Blir det noe kurs i nærheten av deg så meld deg på.

Er ikke så vanskelig å polere med DA så lenge du ikke skal ta noe hardcore lakk med Flex DA.

Din bil samt det settet du har er perfekt nybegynner kombo og du må ikke gi opp så lett.

Husk at med DA samt Audi lakk + sølv farge og nybegynner så har du lang vei å gå før du klarer noen slike stunts som Bernhard, TCS eller flere her inne som har polert/korrigert lakk nesten halve livet sitt.

Dette er nesten som med alt, trening gjør mester.

Lykke til!

Jeg føler ikke at jeg har kontroll på maskinen, at jeg ikke klarer å finne "midten" på padden, kjøreteknikk og ja, at maskinen lever sitt eget liv mens jeg korrigerer. Har fått kjørespor også, men disse fjernet jeg med fineste pad og S40.

Skal høre med "høggern" som det heter her borte, og se om han har en karroseri del til overs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
dansken

Jeg er opptatt de neste 3 helgene, men si fra hvis det passer deg 3-4 timer en kveld, bare for å komme igang og kjenne litt på teknikken. Når først du skjønner gangen i det, klarer du nok resten av bilen på egen hånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Var sånn i starten for meg også Jac. Men gi det litt tid, så skal du se du får god kontroll på maskinen etterhvert. :) Roterende er enda vanskeligere, syntes jeg, så fint å starte med å lære seg å kjøre en DA først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansken: takk for det :) jeg skal si ifra jeg! Har godt med tid fremover - sommerferie :D

Simen: det er veldig kjedelig egentlig, fordi jeg her jo sett her og når man kun ser bildene, så virker alt (les: mye) enklere enn det egentlig er :P får prøve videre fremover, og kanskje med litt hjelp fra dansken her, så kan dette bli ganske så bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte også over min første bil i helga med DA, og sitter igjen med en del ubesvarte "spørsmål" på hvordan jeg skal håndtere maskina, hvor mye press jeg skal legge, hvor mye produkt jeg skal ha på pad, kjøremønster osv osv.. En ting er å lese det på nettet, men jeg er av typen som liker og ha med folk som kan korrigere meg, og fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det underveis. (iallefall den første gangen)

Ett DA nybegynner kurs hadde blitt tatt imot med glede fra min side iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Var sånn i starten for meg også Jac. Men gi det litt tid, så skal du se du får god kontroll på maskinen etterhvert. :) Roterende er enda vanskeligere, syntes jeg, så fint å starte med å lære seg å kjøre en DA først.

Selv startet jeg med roterende og det har egentlig gått veldig fint. Synes faktisk jeg får det bedre til med roterende enn med DA maskinen min (kun testet DA 2 ganger da).

Dere som trenger trening og ikke har mulighet eller råd til kurs gjør som Makki tipser om å kjøp en del fra en delebil og øv på den. Les deg frem her på forumet og prøv deg frem. Lærer mye av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

... eller prøv deg på bilen til svigermor eller naboen :-)

Kan jo hende noen har en bli som man ikke kan ødelegge stort på.

Følg med på hva som skjer mens du holder på og hva som er forskjellen når du forandrer press eller hastighet.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken DA-maskin er det du har? Jeg har 3 forskjellige bakplater til Krauss og DAS-6 Pro, og trenger dem alle 3 titt og ofte :)

Jeg har meguiars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...