Gå til innhold

Max mulig cut med DA 850W - hvilke produkter?


19quiz76

Recommended Posts

19quiz76

Har en Das-6 pro med Blå, Grønn og Orange Uber, samt sort Scholl. Har også SV CFP o Megs Ultimate Compound.

Litt usikker på om det er noe vits i å gå all in med S03 gold, så tenkte å ha 17+ med grove pads som høyeste cut-mulighet i samlingen. Dette for å slippe unna med max ett steg, skal bare bruke det på egen (ny) bil, samt kanskje noe for venner og familie. Å bruke 18-20 timer på en korrigeringsjobb blir lite familievennlig ;)

Hva tror dere kan være gode tilskudd til pads-galleriet i så fall? Blir lilla Scholl for grov for 17+ og DA?

Endret av 19quiz76

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Lilla Scholl og S17+ på DA er knall-kombo, men avslutter ikke så fint som med en finere pad. Det jeg fant var at overflaten blir litt blass og grålig.

Hvis du går for hardkjør med denne komboen vil du få korrigert ganske mye, men du bør beregne en runde til med finere pute og muligens finere polish etterpå for å få vekk det blasse utseendet.

Uansett vil du nok tilbringe 18-20 timer i garasjen, er jeg redd...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla Scholl og S17+ på DA er knall-kombo, men avslutter ikke så fint som med en finere pad. Det jeg fant var at overflaten blir litt blass og grålig.

På myk lakk vil du oppleve dette. På hard lakk opplever du det verken med s17+ eller s3gold.

Det er rett og slett et resultat av for grov kombo, uavhengig av om det er DA eller ikke.

Mye bra ellers i innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Takk for input - skjønner at det ikke fins noen magisk 1-stegs som tar alt, dessverre ;)

Men hvor grovt kan man gå på før man må beregne flere steg, mon tro?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Har god erfaring med s17+ og sort scholl pad på das'en

Både korrigerte og avsluttet helt perfekt på toyota sort men på solid sort vw lakk tok den ikke nok rds men alt av vaskestriper forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Jeg har en Skoda Superb -12, sort metallic Black Magic, vet ikke om den kan sammenlignes med VW siden de begge er VAG-biler? Stemmer det at Solid Sort = SS-lakk (som jeg har sett beskrevet mange ganger men aldri skjønt hva er ;) )?

Hadde ikke trodd S17+ på sort Scholl ville ta noe rds, men ingenting er bedre enn hvis det er tilfelle :)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

SS=Singel stage, men solid sort var ikke en altfor dum norsk versjon :)

Siden vi er inne på emnet - hva kjennetegner en SS-lakk og hvorfor er man så opptatt av dette innen detailing?

Føl gjerne fri til å belyse emnet myk/hard/sticky lakk samtidig - har prøvd å søke opp en forklaring, skjønt ikke så veldig hardt ;)

Edit: Der rakk noen å svare på SS-lakk før jeg lagret innlegget mitt, ja - men lurer fortsatt på hvorfor dette er viktig å vite noe om..

Endret av 19quiz76

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SS-lakk oppfører seg helt annerledes og taper seg raskere mot sol og ytre påvirkning. Dette ser du ofte ved at pigmentene farger pad'en når du polerer. Fjerner du da ikke nok død lakk, vil den se matt ut igjen etter kort tid, og tilogmed skjoldete. Søker du på ss-lakk finner du mye mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Cool - takker :)

Men ang. S17+: Bør man gå over med CFP før voksing, eller funker S17+ som lakkrens/heft for voksen?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17+ fungerer som lakkrens, så du trenger ikke noe mer før voks. Litt delte meninger rundt dette om CFP legger igjen noe som skaper bedre heft for voksen, men de aller fleste har vell slått seg til ro med at det ikke har noe nytte når lakken allerede er renset. Men du må ta wipedown for å sjekke at du er fornøyd med resultatet, før voksen legges.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Got it - takker for alle svar så langt, det siste jeg lurer på er om Uber pads fungerer ok med s17+ eller om jeg må bytte ut den parken med scholls egne? Har som sagt orange, grønn og blå, i tillegg til scholl sort og (snart) lilla.

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Got it - takker for alle svar så langt, det siste jeg lurer på er om Uber pads fungerer ok med s17+ eller om jeg må bytte ut den parken med scholls egne? Har som sagt orange, grønn og blå, i tillegg til scholl sort og (snart) lilla.

Kjenner ikke til Über-pads da jeg ikke har brukt dem, men hvis du har en grov, en middels og en fin (og kanskje en til finishing), så er det ingenting i veien for å bruke dem i stedet for Scholl-pads.

Jeg har hovedsaklig Scholl-pads selv, og noen Chemical Guys Hex-logic pads, samt noen Chemical Guys MPT-pads (og etpar Über-pads jeg ikke vet hva jeg skal bruke til).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...