Gå til innhold

Bilt Hamber Deox-C / Deox Gel


haads20

Recommended Posts

I forrige uke fikk jeg følgende fra Bilnerden:

CIMG2645.jpg

Hadde store forventninger til disse produktene etter å ha lest og sett bilder på engelske forum.

Så for å teste ut Deox-C fant jeg en gammel eksos bit jeg hadde liggende ute for å se hva deox-c faktisk klarte å fjerne.

Jeg blandet etter minste dilution rate oppgitt til 5%.

Rett etter at eksos biten ble lagt oppi så det slik ut:

CIMG2641.jpg

Noen minutter etter:

CIMG2643.jpg

Ca 24 timer etter så den slik ut:

CIMG2644.jpg

CIMG2646.jpg

CIMG2647.jpg

Mektig imponert av dette asså.

Fikk også prøvd Deox-gel på en gammel stålfelg. Men denne ble stående ute over natten i ca null grader så var nok ikke idielle forhold for at den skulle virke som tiltenkt.

Noe rust tok den dog likevell:

CIMG2648.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg Deox-C gir 20liter ferdig blandet væske om man blander 5%.

For at prossessen skal gå fortere anbefaler Bilt Hamber at vannet varmes opp (opp til 70grader om jeg ikke husker feil). Skulle derfor hat en varmekolbe eller lignende nedi vannet for at det skal gå litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Det som er mitt spørsmål nå er: hvor mye rustfjerningseffekt er det igjen i det vannet som allerede er blitt brukt en gang?

Det vil jo bli vill gjetting, da det kommer helt ann på hvor mye rust som er fjernet etc. Men må jo være en viss interresse å bruke vannet man har til litt mer enn kun den ene gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Wow, bra resultat det der! :)

Har tenkt på å prøve den,men nå er det jo nesten et må ha produkt:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deox-C er nok et bedre og enklere produkt å bruke der det er mulig. Deox-gel er laget for saker det ikke er mulig å senke ned i flytende væske. Deox-gel er ganske krevende med tanke på at det må legges et veldig tykt jevnt lag, pakkes inn i plast for at det ikke skal tørke ut osv.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre nå flere forsøk med Deox-gel og se om jeg får bedre resultat før jeg gjør meg opp en konklusjon med den.

Men Deox-C er jeg meget imponert over hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Er Deox-C i væske eller pulverform? Minner litt om Strip-all som jeg har brukt tidligere til "syrebading".

Først modifiserte jeg en varmtvannstank for formålet. Sveiste inn avtappingsventil i bunn og gitter over varmekolben. Avtappingsventilen skulle med fordel vært montert i sida fant jeg ut da det samler seg veldig mye guffe i bunn av tanken som tetter.

30032010186.jpg

For å få god kontroll på varmen kjøpte jeg en akvariumstermostat på ebay som jeg monterte i en koblingsboks med støpsel på inn og utløp slik at den kan benyttes til andre ting også. F.eks styring av byggtørke.

16042010241-1.jpg

Forsøkte på ei smårusten forstilling fra Amazon.

02042010209.jpg

Etter et par døgn i Strip-allbadet på 50-60 grader så den sånn ut. Noe småtteri var igjen der hvor rusta var værst. Alt i alt fungerte det veldig bra andre deler jeg duppa.

04042010215.jpg

Så en liten moralpreken. Bruk riktig verneutstyr og vær forsiktig. Vi måtte få besøk av en gul bil med blå lys på taket mens vi holdt på. Kompisen min som holdt på sammen med meg glapp en del oppi badet slik at det plasket ög sprutet inn på øyet hans innenfor vernebrillene. Det gikk heldigvis bra og han ble dimmitert etter et lite besøk på legevakta. Kjenner andre som har måttet ligget med skylling på øynene i mange timer etter lignende episoder å det er ikke noe de anbefaler.

03042010213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...