Gå til innhold

Iron X gjør jobben...igjen!


regeli

Recommended Posts

Dersom de andre produktene drar av mye av det Iron-x ville reagert med, så blir det jo mindre for Iron-x å reagere med, ergo man trenger ikke bruke like mye.. Det virker logisk hvertfall, om det er det er ikke alltid sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

En ting som er sikkert, er at ingenting er sikkert.

Når det er sagt så har ØHN og Dr. S skrevet det som må skrives. :)

Et godt eksempel kan du se i loggen min, Jac. Jeg slet med nupper på forskjermen på Cayennen jeg hadde inne i oktober. Prøvde SurfexHD ren og IronX, men det hjalp ikke. Når bilen kom tilbake i november kjørte jeg på med Prickbort og da ble nuppene borte.

Endret av Christian / WeShine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de andre produktene drar av mye av det Iron-x ville reagert med, så blir det jo mindre for Iron-x å reagere med, ergo man trenger ikke bruke like mye.. Det virker logisk hvertfall, om det er det er ikke alltid sikkert :P

Man må jo dekke lakken uansett? Ergo så går det like mye med. Men kan hende man må over en gang til, hvis det ligger mye drit i veien for at iron-x skal få komme i kontakt med det den skal fjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig meg Dr_S, enn bør ha alle tre produktene pga. hvert produkt har hver sin virekmåte.

Når det er sagt, så testet jeg Prickbort på asfaltflekker i dag på felgene, satt enda litt fast etter 10 min, så gikk over med felgbørsten. Fikk da felgen innvendig helt fri for asfaltprikker og tok en runde med clayen uten at den tok noe særlig.

Har nå 4 blanke felger som ser helt nye ut i garasjen fordi om de er fra 1999. Brukte noe QD over felgene som en beskyttelse midlertidig siden jeg skal få nye dekk på denne uken. Etterpå er det voks på alle 4 :)

Er imponert over hvor bra de ble med litt Scholl polering, dråpene priller av lett som bare det under siste wipedown :P

Dårligt med bilder denne gang, men ligger noen bilder i første tråden som taler for seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg ville fjernet den QD'n fra felgene om jeg var deg :)

Det var litt av en anbefaling la henge ubegrunnet. :)

Hva kan gå galt med QD på felgene?

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Når han skal legge om til nye dekk så er det ikke alle som er like flinke til å vaske over felgene med egnet middel for at loddene skal sitte fast..

Derfor ville jeg fjernet QD selv for å være på den sikre siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de andre produktene drar av mye av det Iron-x ville reagert med, så blir det jo mindre for Iron-x å reagere med, ergo man trenger ikke bruke like mye.. Det virker logisk hvertfall, om det er det er ikke alltid sikkert :P

Dersom "de andre" produktene drar av det iron-x ville reagert med er vel mesteparten av poenget med iron-x borte, men drar de av møkk som ligger "i veien" for det iron-x ville reagert med blir det litt annerledes ;)

For noen år siden tok jeg klargjøringa på sommerfelgene (med sealer) før jeg leverte de til balansering, det resulterte i at felgene måtte balanseres på nytt noen dager etterpå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken surfex eller prickbort rører det iron-x er laget for å ta. Som andre har sagt en del ganger nå så er disse totalt forskjellige og uavhengige produkter som gjør helt forskjellige ting.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje mer riktig det Trogha! :) Det jeg tenkte var at poenget var at surfex og prickbort dro av mye av det iron-x kunne reagere med, men at de fikk alt, og at det var der Iron-x kom inn.. men ja, skjønner hva du mener, og det virker mer logisk igjen.. Godt jeg har deg til å rette meg opp Trogha :)

Edit: rettet opp. De har likt navn, okeeeeeei?

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Lol, ikke jeg heller. Men som tidligere skrevet: En ting som er sikkert, er det at ingenting er sikkert. Kan jo være at det har sneket seg inn en spøkelsespost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot, men angående voks og felgvekter og sånnt.. hva slags middel bruker de til vask før de har på vekter? Er det såppas sterkt at jeg bare kan si fra til mekanikeren at han må vaske godt?

Sist løsna en vekt når jeg vaska de etter omlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Litt ot, men angående voks og felgvekter og sånnt.. hva slags middel bruker de til vask før de har på vekter? Er det såppas sterkt at jeg bare kan si fra til mekanikeren at han må vaske godt?

Sist løsna en vekt når jeg vaska de etter omlegging.

Er det rette stedet, bare en rask tørk med papir eller en "møkkete" fille for å fjerne "møkk" er det tilsynelatende rent.. antagelig ikke en dritt...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Det er heller laber rengjøring på de fleste sjapper som driver med sånt.

En eldre herremann skulle legge på til meg for et par år siden. Jeg fortalte at jeg akkurat hadde behandlet felgene med voks og div., så rengjør ekstra godt sa jeg. Av en eller annen grunn utbrøt han at han visste akkurat hva han gjorde og at han ikke ville jeg skulle legge meg borti jobben hans. "Not a single fuck was given that day".

Loddet falt av ved neste vask, men fikk satt på et par nye selv i ettertid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...