Gå til innhold

Turtle Extreme Nano Tech avfetting


Dave

Recommended Posts

Heisan:-) Venter på "startpakka" mi fra Scandicshine,og måtte derfor ty til det som var tilgjengelig. Bilen min var ekstremt møkkete,og måtte ha en effektiv avfettning og asfaltfjerner. Ble anbefalt denne på stasjonen. Ble veldig overrasket da jeg hadde spylt bilen. Var så og si ingenting igjen på lakken. La merke til at den var i en slags gel form. Rant ikke av lakken,men ble liggende. Noen som har erfaring/kunnskap om dette produktet? Skånsom mot lakk? Finnes det noe tilsvarende produkt hos f.eks Scandicshine? osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • trogha

    7

  • Christer

    7

  • truhaa

    5

  • Mighty

    5

Mest aktive i dette emnet

Prickbort, Surfex HD og IronX er hvertfall veldig bra.. :)

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de Extreme Nano-greiene til Turtle funker bra, men de er knallsterke.

Felgrensen er bl.a syrebasert og jeg har tatt livet av orginale Audi-felger med den fra før.

Du må gjerne teste litt og se om den er snill mot bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg er redd for. At den skal være for sterk. Men virker ikke som den er petroleumsbasert? Virker mer som ett vannbasert middel. Men skulle vel ikke kunne ta asfaltflekkene da? Hvis ikke Turtle har noe annet i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke syrebasert, det er en kaldavfetting som er (hvis jeg husker rett) basert på white spirit og er nokså lik prikkbort i bruk, bare at prikkbort er billigere og ikke i gel form selv om den også henger bra på lakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prickbort er bestilt:-) Hvis den har noenlunde samme effekt,så er det supert:-) Er enig i at den er for tykk,bruker mye mer på den måten. Men den henger bra på lakken. En mellomting hadde vært å foretrekke:-) Så dersom Prickbort er tilnærmet like bra,er valget lett. Koster mye mindre og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stortest SVT gjorde på avfetting for et par år tilbake viste faktisk at Turtle Nano-Prewash tok bedre enn Prickbort, men de fikk trekk i poeng pga høy pris. Den er også fin med det at den henger godt på lakken, men blir veldig dyr i lengden da den både har høy innkjøpspris og man bruker mye per produkt pr bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både TW Nano Tech Avfetting og Prickbort, og det er ikke tvil om at Prickbort er #1. Til tross for at den er mer flytende enn TW NTA, så henger den minst like bra, og drar av mye mer. Prickbort er mer sparsom i bruk, varer lenger enn TW NTA, koster mindre, og tar mer enn TW NTA :)

Kan se om jeg får tatt en test av begge deler, så vi får sett :) Får jeg muligheten til å støtte opp erfaringen min også, så ikke det bare er ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden skulle starte, for jeg har lurt litt på forhold rundt dette selv i det siste. Brukte denne Nano Tech avfettingen fra Turtle sist jeg vasket min svært møkkete Opel, og synes at møkken løsnet rimelig greit etter rundt 5 minutters virketid. Mener å huske at jeg regnet ut at 5 liter Prickbort fra Bilnerden + frakt ville gi en literpris på drøyt 75 kroner. Turtles versjon koster 79,- hos Clas Ohlson. Det ville være artig å vite hvor mye mer av Turtle vi må bruke for å matche Prickbort. For øvrig vil jeg si at det er tragisk at de høye portotakstene her i landet "saboterer" gode priser hos nettbutikkene. For i dette tilfellet er jo Prickbort i utgangspunktet svært mye billigere enn Turtle. Men så var det frakten, da! God helg, Godtfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva slags type avfetting fra Turtle Wax jeg brukte, men sprayet dette på bilen til kjerringa; en gammel Corolla.

Den sorte plastikken (som faktisk var ganske så godt velholdt) ble grå etter bare en omgang med denne avfettingen. Og den var nærmest umulig å få svart igjen. Etter dette enser jeg ikke engang Turtle Wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth_GM

Bruker selv denne ifra TW, men har planer om og gå over til Prickbort selv. Vertfall gi den et forsøk, så den står vertfall på bestillingslista mi foreløpig. Sammen med mange andre produkter. :)

Men ingen tvil om jeg er fornøyd med TW sin. Denne fungerer ypperlig pga. den er i gel-form, samt den ikke virker alt for sterk mot voks. (Nå vokser jeg relativt ofta da)

Endret av Kenneth_GM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne turtle wax avfetting er veldig bra denne.

Har selv brukt mange liter med prickbort de siste årene, men har alltid et par liter med Prewash-T på lur.

Siden denne er i gel-form så er den suveren i skitne dørhengsler, og mye bedre enn prickbort.

Og til 349,- på jula, så syns jeg ikke prisen er så verst.

Men når en trenger en skikkelig avfetting før en korrigering så er det kun Tardis så gjelder uansett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg nevnte så tar prewash-T noe annen skitt også mens prickbort stort sett kun tar asfalt/tjære. Jeg synes ikke tardis gjør noe som ikke prickbort gjør. Tardis tar også mest oljebasert kontaminasjon, og ikke ting som f.eks surfex tar.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...