Gå til innhold

Våtstøvsuger fra BilXtra, bra eller dårlig?


Roaas

Recommended Posts

bilmagikeren

Den er fin den.. Er vel sånn ca som andre Apc. Virker bra til rens også:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Roaas

    21

  • Simen

    11

  • Are G

    8

  • Øyvind G

    4

Tror ikke den er best til tekstil, da jeg har hørt at den krever grundig skylling med vann etterpå da det er viktig at det ikke ligger igjen noen rester av APC'en i setene. Green Clean er det ikke like farlig med, så jeg ville gått for den..

Men klart, er du nøye med å skylle skikkelig etter behandlingen, så er det vel ikke noe stress med Meguiar's sin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! :P Sånn er det desverre, men nettbutikker må man desverre bli vant til om man skal ha det beste innen bilpleie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men hvor får man da tak i en slange til denne bilxtra sugeren som er god? Har fått denne våtsugeren til bursdagen av svigers, så om slangen er dårlig, må jo denne kjøpes ny. Munnstykke har eg allerede kjøpt av Simen ;)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, bruk den til den går dunken, klag på den og få ny? :P

Høres ut som en dårlig "løsning" :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tror ikke den er best til tekstil, da jeg har hørt at den krever grundig skylling med vann etterpå da det er viktig at det ikke ligger igjen noen rester av APC'en i setene. Green Clean er det ikke like farlig med, så jeg ville gått for den..

Men klart, er du nøye med å skylle skikkelig etter behandlingen, så er det vel ikke noe stress med Meguiar's sin..

Hva er det Green Clean har som alle andre APC ikke har? Hvorfor kan denne ligge igjen i tekstilene og andre ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Green Clean har som alle andre APC ikke har? Hvorfor kan denne ligge igjen i tekstilene og andre ikke?

Det ble diskutért i en annen tråd, men fant den ikke igjen nå. CG er vel mildere mot tekstilen på ett vis. Ikke at man ikke skal skylle ut med vann, men den skal det ikke være noen krise med. Husker ikke hvorfor. Kanskje fordi den kan blandes ut med såpass mye vann? :)

Er fullstendig klar over det :) Pleier alltid å bestille fra nettet, ettersom kun det beste gjelder.. Kommer som sagt til å bli bestilt opp ;)

Men det er jo bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det ble diskutért i en annen tråd, men fant den ikke igjen nå. CG er vel mildere mot tekstilen på ett vis. Ikke at man ikke skal skylle ut med vann, men den skal det ikke være noen krise med. Husker ikke hvorfor. Kanskje fordi den kan blandes ut med såpass mye vann? :)

Men det er jo bra.

De fleste APC blandes ut med vann og løses opp med vann. Tenkte kanskje du viste dette siden du uttaler deg om det.

Noen som har testet dette og kan bevise dette eller er det bare "noe jeg har lest/blitt fortalt" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å bestille green glean etterhvert, men har ikke tid til å vente på at den skal komme i posten :rolleyes:

Prøv m Powerwash jeg ga deg ;)

Den tar det meste(møkk, dritt, blod, gørr og gammel moro). Ikke farlig å bruke.

Og så slipper du jo å bestille :thumbup:

Pengene tilbake om du ikke er fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg's APC skummer mye mer enn GC, faktisk så mye at du bør være obs på at ikke skummet dras inn i motoren.

De fleste APC blandes ut med vann og løses opp med vann. Tenkte kanskje du viste dette siden du uttaler deg om det.

Noen som har testet dette og kan bevise dette eller er det bare "noe jeg har lest/blitt fortalt" ?

Rester av GC i stoffet gjør det ikke stivt, slik de fleste andre såpebaserte APC'er gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var jeg ferdig med muggen! Jobben ble såre enkel med hjelp fra Nilfisk, Meguair's APC, Foma munnstykke, skrubbebørste fra Jordan, en bøtte med vann og litt Foma Rensevæske :) Bilder kommer når jeg får lagt dem inn ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste APC blandes ut med vann og løses opp med vann. Tenkte kanskje du viste dette siden du uttaler deg om det.

Noen som har testet dette og kan bevise dette eller er det bare "noe jeg har lest/blitt fortalt" ?

Knutis kom med forklaringen. Må da kunne uttale meg om noe selvom jeg ikke fant direkte link til diskusjonen? Jeg syntes hvertfall det var et viktig poeng....

Og da var jeg ferdig med muggen! Jobben ble såre enkel med hjelp fra Nilfisk, Meguair's APC, Foma munnstykke, skrubbebørste fra Jordan, en bøtte med vann og litt Foma Rensevæske :) Bilder kommer når jeg får lagt dem inn ..

Godt å få gjort! :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Drar opp igjen et spm det aldri kom noe svar på tidligere i denne tråden.

Har kjøpt denne sugeren selv og er så langt veldig fornøyd. Har blitt brukt både til vått og tørt, samt mye grovstøvsuging i forbindelse med oppussing.

MEN, jeg klarer aldri å bli helt fornøyd med slangen. Er det noen som kjenner til om det er andre slanger som passer med denne? Evt lengre og bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Hadde den bare hatt en bedre slange... Er spesielt 2 plasser den veldig lett får seg en "knekk", der har jeg vurdert å sette på stålringer e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...