Gå til innhold

De forskjellige Scholl-produktene


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann!

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å forklare hvordan de forskjellige Scholl-produktene virker.

Jeg har allerede testet S03, S17 og S30, men har sett at det er så mange flere forskjellige typer av disse.

Jeg har nå tenkt å kjøpe 1kg flaskene fra de tre nevnte, men vurderer også de grovere, og kanskje de finere produktene.

Trengs disse eventuelt? Jeg prøvde S03 på en Audi 80 uten klarlakk, å det så ut til å fungere greit mot riper, men det kunne godt vært enda grovere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

  • S0 Extreme Cut - flytende sandpapir, tilsvarende 1500-grit våtslipepapir. Primært laget for å fjerne særdeles stygge defekter i lakken, "orange peel" og tilsvarende uten å måtte våtslipe. Primært laget for håndbruk, men kan brukes på DA og roterende hvis du vet hva du driver med.
  • S2+ Extra Heavy Cut - Ekstra grov rubbing for hard/keramisk lakk
  • S2 Orange - Etterfølgeren til S2+, spesielt utviklet for å bedre håndtere "orange peel" (derav navnet), men avslutter finere enn S2+ (klart for LSP)
  • S02 - Gammel versjon av S2+
  • S3 Gold Edition (Heavy Cut) - Grov rubbing, kan avslutte LSP-klart på enkelte lakker
  • S3+ - Gammel versjon av S3 Gold Edition
  • S03 - Enda eldre versjon av S3+
  • S17+ - Medium cut & finish, glimrende som en-stegs-produkt.
  • S20+ - Tar over etter S17+.
  • S30+ - Finpoleringsmiddel, veldig mye brukt som siste steg før LSP.
  • S30+ Easy Clean - Tar over etter S30+ og skal iflg reklamen gi bedre finish og være lettere å fjerne produktrester
  • S40 - Finishing polish for å få opp glansen maksimalt. 1/6 på cutting-skalaen.

    • A15 - All-in-One-polish med medium-fin cut og voks for litt beskyttelse.

    Tom Christian/Scandicshine kan sikkert skrive lange foredrag om de enkelte, da han har brukt disse veldig mye.

Endret av Christer

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal
  • S0 Extreme Cut - flytende sandpapir, tilsvarende 1500-grit våtslipepapir. Primært laget for å fjerne særdeles stygge defekter i lakken, "orange peel" og tilsvarende uten å måtte våtslipe. Primært laget for håndbruk, men kan brukes på DA og roterende hvis du vet hva du driver med.
  • S2+ Extra Heavy Cut - Ekstra grov rubbing for hard/keramisk lakk
  • S2 Orange - Etterfølgeren til S2+, spesielt utviklet for å bedre håndtere "orange peel" (derav navnet), men avslutter finere enn S2+ (klart for LSP)
  • S02 - Gammel versjon av S2+
  • S3 Gold Edition (Heavy Cut) - Grov rubbing, kan avslutte LSP-klart på enkelte lakker
  • S3+ - Gammel versjon av S3 Gold Edition
  • S03 - Enda eldre versjon av S3+
  • S17+ - Medium cut & finish, glimrende som en-stegs-produkt.
  • S20+ - Tar over etter S17+.
  • S30+ - Finpoleringsmiddel, veldig mye brukt som siste steg før LSP.
  • S30+ Easy Clean - Tar over etter S30+ og skal iflg reklamen gi bedre finish og være lettere å fjerne produktrester
  • S40 - Finishing polish for å få opp glansen maksimalt. 1/6 på cutting-skalaen.

    • A15 - All-in-One-polish med medium-fin cut og voks for litt beskyttelse.

    Tom Christian/Scandicshine kan sikkert skrive lange foredrag om de enkelte, da han har brukt disse veldig mye.

    Tusen takk for den, Christer!

    Prøver å lage meg en handleliste hos Scandicshine så om de har noe å anbefale så tas dette godt imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

For de fleste jobber vil du komme veldig langt med S3 Gold, S17+ og S30+. Hvis du virkelig skal blinge lakken kan du nok gå en runde med S40 til slutt, men mange mener S30+ avslutter vel så bra som S40.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvordan avslutter S17+ i forhold til S03 Gold?

Avhengig av lakktyper osv, men jeg liker den veldig godt sammen med svart Scholl på roterende som enstegs.. Men har faktisk også brukt denne komboen som finishing og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av lakktyper osv, men jeg liker den veldig godt sammen med svart Scholl på roterende som enstegs.. Men har faktisk også brukt denne komboen som finishing og..

Høres interessant ut detta. Tror kanskje den da må bestilles..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker S17+ også veldig godt, den korrigerer bra og gir en fin glans :) Lett å holde på med, støver lite og har bra konsistens :) Siden det er et typisk "ett-stegs-produkt" så gjør den oppgaven med å korrigere og å gi en blank overflate veldig bra, men S3 Gold og S30+ vil nok gi et bedre resultat enn S17+. Har en teori om at ting som skal gjøre "alt" ikke kan gjøre noe av det maksimalt, men likevel gi et ok resultat :) For å si det enkelt, jeg elsker S17+ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Steget mellom S03 og S30 blir ikke for stort :)

Det har faktisk hendt at jeg har måttet kjøre S17+ og svart pute som finish fordi S30 og orange ikke har vært kraftig nok.. Men dette har hendt 1 el 2 ganger..

Men den avslutter ihvertfall veldig bra ved riktig bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Aldri opplevd jeg, men mulig på en sticky porsche lakk, lexus kanskje.... :)

S17 kan være litt skummel fordi den har litt oljer som skjuler holos;)

Som du sikkert har erfart finnes det mye forskjellig lakk der ute ;)

Har erfart det, men aldri fått trøbbel med det fordi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vurderer å prøve Scholl selv etterhvert. Det har jo kommet noen nye produkter i det siste.

Hvis man skal kjøpe 3 stk produkter fra Scholl er det fortsatt S3 Gold, S17+ og S30+ som det er greiest å gå for eller er det andre forslag?

Trenger jeg kanskje fler enn 3 stk?

Kom gjerne med tips til hvilke puter som kan passe greit sammen med produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Aldri opplevd jeg, men mulig på en sticky porsche lakk, lexus kanskje.... :)

S17 kan være litt skummel fordi den har litt oljer som skjuler holos;)

Hvit BMW var siste tilfelle :)

Og wipedown er en selvfølge sussebass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Hvit BMW var siste tilfelle :)

Og wipedown er en selvfølge sussebass :)

Du er sikkert søt da du står der med wipedown og leter holos;) Med en liten rørleggersprekk bak å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Vurderer å prøve Scholl selv etterhvert. Det har jo kommet noen nye produkter i det siste.

Hvis man skal kjøpe 3 stk produkter fra Scholl er det fortsatt S3 Gold, S17+ og S30+ som det er greiest å gå for eller er det andre forslag?

Trenger jeg kanskje fler enn 3 stk?

Kom gjerne med tips til hvilke puter som kan passe greit sammen med produktene.

Hei du!

Jeg kjøpte de produktene du ramser opp her av Scandicshine i høst...! De er allerede godt brukt. Jeg kjøpte da den 3-pakningen som de selger til ca. 400kr, der du får med alle de tre i 250ml flasker. Helt greit dersom du ønsker å teste de!

Kanskje lurt å kjøpe i mindre mengder om du vil prøve produktet, i stedet for å hoppe på 1l flasker.

Men fortvil ikke.. du kommer til å like dem! :)

Hvit BMW var siste tilfelle :)

Og wipedown er en selvfølge sussebass :)

Voldsom for en kosetråd det skulle bli da, men har faktisk erfart selv at S17 måtte brukes på en BMW... Får hendene på en lexus om ikke altfor lenge så vi får jo se hvordan det går der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...