Gå til innhold

Jacobsen's e39 Touring ESS

Recommended Posts

Skrevet

Sinnsykt fin bil du har, syntes det er svært kledlig å bare kjøre senk og felg, å heller droppe m-tech :)

Hvem selger Style 95 replica? Finner ingen på nett :unsure:

///Jacobsen
Skrevet

Sinnsykt fin bil du har, syntes det er svært kledlig å bare kjøre senk og felg, å heller droppe m-tech :)

Hvem selger Style 95 replica? Finner ingen på nett :unsure:

Takke for det :)

Begge deler ser veldig bra ut syns jeg, men kjekt å skille seg litt ut :)

Usikker på hvor du kan få tak i style 95. Gamle eier som fikk tak i disse.

Har forresten fått byttet plugger på bilen idag, og nå går den helt fint!

Fikk 6 coiler av en kompis, så prøvde å bytte de først, men det var tydeligvis ikke problemet.

Sjekket pris på plugger på bavaria, og der skulle dem ha 1600,- for 6stk.

Fikk delenr, og etter kjapt søk på eBay fant jeg samme pluggene til 330,- ink. frakt fra statene!

Gjorde meg ingenting å vente 3-4 dager da. Så kan jeg kjøpe ABS sensoren jeg må bytte for pengene jeg sparte på pluggene :P

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

• 2 months later...
///Jacobsen
Skrevet

update:

bilen har stått i ro siste ca 4 ukene, grunnet defekt dynamo.

Frista lite å bruke 6k på ny dynamo (ca 4hos meca/romnes), så bestillte kjennom en bekjent som importerer biler og deler fra tyskland.

Har vært på et par turer de siste ukene, og tok da heller bruksbilen - så da gjorde det ikke noe om bilen sto i ro noen uker.

Fikk den nye dynamoen for 1900,- fra Tyskland. Er nå greit å spare de tusenlappene en kan spare også.

Håper å få gitt bilen en skikkelig vask, polering og nytt lag med voks, før jeg tar meg en tur til Stavanger i helga for å se på flyshow :D

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

ChristerM
Skrevet

Nydelig bil! Liker aerodynamic optikken bedre og bedre! Hvordan er det å kjøre med høyden? Jeg vet jeg hadde hatt et kjempe problem her i Bergen med det.

Er tennpluggene på 525 lik som på 523? :)

///Jacobsen
Skrevet

takk for det :)

har egentlig ikke noe problem med høyden på bilen.. kommer meg stort sett frem, men har ikke akkuratt utfordret det så mye :P

bremser helt ned før fartshumper, og svinger stort sett unna kumlokk i vegbanen..

Mener det skal være samme pluggene ja :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

• 6 months later...
Skrevet

Hallais ///Jacobsen!

Må nesten si at dette er Norges fineste E39! Ble jaggu imponert når jeg fikk se store bilder å ikke det små på profilen din! ;)

Bare et lite spørsmål. Hvor mye betalte du for felgene? De passet bilen utrolig bra! Nesten som jeg får lyst til skifte selv! Har nå 17" sommerhjul! Så større hadde vært konge! ;) Hva betalte du for de forresten?

Har du hatt noe rust angrep på bilen den tiden du har hatt denne? :) Flott bil var det iallefall! B)

///Jacobsen
Skrevet

Hallais ///Jacobsen!

Må nesten si at dette er Norges fineste E39! Ble jaggu imponert når jeg fikk se store bilder å ikke det små på profilen din! ;)

Bare et lite spørsmål. Hvor mye betalte du for felgene? De passet bilen utrolig bra! Nesten som jeg får lyst til skifte selv! Har nå 17" sommerhjul! Så større hadde vært konge! ;) Hva betalte du for de forresten?

Har du hatt noe rust angrep på bilen den tiden du har hatt denne? :) Flott bil var det iallefall! B)

Takk for det Kriss!

Norges peneste e39 er det nok ikke, men "clean" - det er den ^_^

Usikker på hvor mye felgene kostet, da jeg kjøpte bilen som den er.

Personlig har jeg lyst på kantfelger, men samtidig liker jeg looken på style 95 på e39, så kommer nok ikke til å bytte dem ut.

Når det kommer til felgstørrelse, så kan du fint sette på 20" også om du vil. Spørsmålet er bare hvor mye komfort du er villig til å bytte ut for utseende.

Forutenom at jeg kan se bakluka har blitt litt værre, så er det iallefall ikke kommet noe synlig rust så lenge jeg har hatt bilen.

Forrige eier hadde bilen stående i flislagt garasje med oppvarmet gulv, og jeg har heller ikke vinterkjørt bilen.

Den har ikke fått like fin garasje hos meg, som forrige eier hadde, men det er iallefall tørrt og grei varme.

Har to biler, så denne blir ikke vinterkjørt i mitt eie.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Skrevet

Takk for det Kriss!

Norges peneste e39 er det nok ikke, men "clean" - det er den ^_^

Usikker på hvor mye felgene kostet, da jeg kjøpte bilen som den er.

Personlig har jeg lyst på kantfelger, men samtidig liker jeg looken på style 95 på e39, så kommer nok ikke til å bytte dem ut.

Når det kommer til felgstørrelse, så kan du fint sette på 20" også om du vil. Spørsmålet er bare hvor mye komfort du er villig til å bytte ut for utseende.

Forutenom at jeg kan se bakluka har blitt litt værre, så er det iallefall ikke kommet noe synlig rust så lenge jeg har hatt bilen.

Forrige eier hadde bilen stående i flislagt garasje med oppvarmet gulv, og jeg har heller ikke vinterkjørt bilen.

Den har ikke fått like fin garasje hos meg, som forrige eier hadde, men det er iallefall tørrt og grei varme.

Har to biler, så denne blir ikke vinterkjørt i mitt eie.

Ja, så er det jo dette med komfort å store felger... Nå skal jeg prøve med disse 17" kantfelgene, blir jeg fornøyd med utsende og komfort så blir disse beholdt, i og med at bilen ble kjøpt for ikke så lenge siden var vinterdekkene satte på. ;)

• 6 months later...
///Jacobsen
Skrevet

Har vært veldig lite aktiv i denne tråden.

Ikke så mye så har skjedd med bilen heller.

Nye dekk, Vredestein Sessanta, og ny eksos fra bakaksling og helt bak. Ny ABS sentral står på lista før den skal inn til PKK.

Har vasket den DCN style med jevne mellomrom i år.

Har sagt lenge at jeg skal maskinpolere den, men har ikke blitt helt enda, så det må bli snart :P

Her er iallefall et par bilder som ble tatt da Tjelle og jeg, samt et par andre kolegaer var ute i går kveld :)

Først var det vask

Surfex-HD

Espuma på felger

Skummet med JIF bilshampo

håndvasket med bilnerdens spesialsvamp og SV Car Bath i bøtta

IMG_2226_zpsc693f1f1.jpg

IMG_2340_zps7b325970.jpg

IMG_2341_zpsb209d839.jpg

IMG_2343_zps2ec69144.jpg

IMG_2316_zps0e7bcaee.jpg

IMG_2348_zpsa47dd116.jpg

IMG_2295_zpsfab38120.jpg

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

///Jacobsen
Skrevet

Stilige bilder Jacobsen :)

Takk for det! :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Reidar
Skrevet

Nydelig E39. Savner min touring når jeg ser denne

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

///Jacobsen
Skrevet

Takk for det Reidar.

Er blitt veldig glad i bilen, så blir ganske vemodig å selge denne..

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

• 9 months later...
///Jacobsen
Skrevet

Bilen er ikke solgt, men ikke enda tatt i bruk for sesongen.

Bilen fikk full service, og sjekk før den ble satt inn for vinteren i fjor. Der står den enda.

Jeg må bare få tak i ny ABS modul, så den går gjennom PKK.

Har hatt det veldig travelt, så bilen står fortsatt i kø og venter på polering.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

///Jacobsen
Skrevet

Om du vil vurdere å reparere ABS modulen kan jeg anbefale Modulemaster.

http://modulemaster.com/rebuilds/shop/abs-modules/abs-bosch-57/

Fikk reparert min for et par år siden og funker flott ennå, 5 års garanti på arbeidet.

Takker så mye for tips!

Har lett en del på nettet, men ikke kommet over den siden der.

Får sende en mail og høre med dem :)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

///Jacobsen
Skrevet

Kan dette være noe? http://bimmers.no/topic/783400-abs-modulpumpe-til-e39-selges/

Godt den ikke er solgt :) Ser frem til flere bilder!

Er forskjell på modulene fra hvilke årsmodell og motor dem kommer fra.

Finner mange fra 520/523 før og etter facelift - men ikke til 525..

Har funner på ebay til 3-4k inkl. frakt til Norge, men om jeg nå kan få reparert min til halve prisen gjør jeg heller det :)

Takk, gleder meg jeg også ;)

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Mykland
Skrevet

Har funner på ebay til 3-4k inkl. frakt til Norge, men om jeg nå kan få reparert min til halve prisen gjør jeg heller det :)

Passer ikke en abs modul fra 523?
Skilbrei
Skrevet

Nja, motor skal ikke ha noe å si, det går mer etter produksjonsdato. Er det faceliftbil er det garantert en Bosh 5.7 du skal ha. Denne står i alle 5-serier fra slutten av '99 til '07

Har gjerne forskjellig delenr fra bil til bil, men samme modulen.

///Jacobsen
Skrevet

Nja, motor skal ikke ha noe å si, det går mer etter produksjonsdato. Er det faceliftbil er det garantert en Bosh 5.7 du skal ha. Denne står i alle 5-serier fra slutten av '99 til '07

Har gjerne forskjellig delenr fra bil til bil, men samme modulen.

Der lærte jeg noe nytt.

Hmm, får sjekke litt mer da og se om jeg kan finne en til en greit pris i Norge.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Mykland
Skrevet

Der lærte jeg noe nytt.

Hmm, får sjekke litt mer da og se om jeg kan finne en til en greit pris i Norge.

Visst du finner ut at du kan bruke en fra pre face så har jeg en som har stått på en 523i sedan visst den skulle passe :)
  • 6 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår