Gå til innhold

Feil på nanolotus forsegling?


vinnalott

Recommended Posts

Hei, jeg kjøpte meg nylig en liten pakke med ruteforsegling fra nanolotus (den pakken med 3 kluter). Der er det en renseklut, en nanoklut og en poleringsklut.

Jeg vasket først bilen (inkl ruta) med CG shampoo, deretter gikk jeg over alle ruter med CG windowcleaner.

Så tok jeg den første kluten (rensekluten) og jobbet med ruta i srikelbevegelser. Kluten var fortsatt helt hvit etterpå, altså var ruten helt ren.

Men ruta fikk et grått belegg. Det står på pakken at "ruten må etter rens ikke berøres direkte av hender, da den skal være ren, tørr og fettfri". Den så langt unna ren og fettfri ut etter behandling med rensekluten. Stemmer det at det skal være slik?

Jeg turte ikke avvike fra bruksanvisningen, så jeg gikk over med nanokluten etterpå (står og tørker i 10 minutter nå), men er redd for at forseglingen skal bli dårlig pga dette. Noen som har erfaring dette kitet?

Ser forøvrig at det er litt feil merking på pakkene med klutene, for på pakke 1n (renseklut) står det innhold: "Tørr poleringsduk", mens på pakke 2 (nanoklut) står det "ethanol, methanol" mens på den siste pakken (poleringsduk) står det "ethanol", selv om det faktisk er den tørre kluten.

Kan det være slik at merkingen er mer feil, og at jeg startet med nanokluten istedetfor rensekluten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Nei da du har gjort det rigtig men ruten skal være helt ren når du begynder med klut nr 1. hvis den var det er det ikke noget problem da rensekluten inneholder sprit som ikke er farlig for forseglingen. Derfor man ikke trenger og skylle med vann som man skal hvis man bruker prof settet.

Det er rigtig at nogen av pakkerne sitter fare merkning på feil pakke men alt annet er rigtig så du har gjort det rigtig.

Anbefaler deg og bruke en tør microfiber til at polere ruten med. samme effekt som klut nr 3 det går bare 10 gange hurtigere.

Nu er det en stund siden du har lagt på forseglingen så nu vil jeg anbefale at du la den herde i 3 timer og så polere du ruten med microfiber igjen. Hvis du ikke skal bruke bilen mere idag kan du la den stå og herde over natten og så vaske ruten med nanosvamp og microfiber imorgen.

Godt nytår :-)

Mvh

Rasmus

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Rasmus! :)

Da satser jeg på at alt er ok, jeg har tidligere brukt proffsettet, og da husker jeg at jeg skylte av etter rensingen ja.

Ja, jeg fant ut at det gikk vesentlig lettere med mikrofiber. Forsøkte først å buffe av/polere med poleringskluten men byttet raskt til mikrofiber fra nanolotus da jeg ikke ville tilbringe hele kvelden i garasjen. :)

Takk for tips, da polerer jeg ruten med microfiber igjen senere i kveld før jeg skal ut å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...