Gå til innhold

Recommended Posts

Meringdal
Skrevet

Har en bestilling fra cleanyourcar på vei.. 1700kr! Jeg lærer aldri...! MEN.. etter råd fra HMsilset; kjøp bare det du trenger. Jeg gjorde dette nå.. (kanskje noe ekstra) hehe!

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Meringdal

35

• Christer

10

• hmsilset

8

• Roaas

7

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Skrevet

haha, jeg kan ikke sitte å se på bilpleie utenom når jeg skal bestille, fordi da ender jeg opp med å bestille noe jeg bare "måtte ha!" :P

Meringdal
Skrevet

Helgoland!

Forhandlerne her på forumet kommer jo med tilbud som man bare MÅ være med på...

jaja.. Jeg får oppdatere med litt bilder å mer info her når alt har kommet... Godt det snart er lønningsdag :)

Eneste jeg ikke har som jeg virkelig har lyst på er Swissvax Leather kittet... :)

hmsilset
Skrevet

Det er mange tilbud her på dcn ja :) Holder meg unna de fleste alikevel jeg, men 800 gram clay er på vei fra bilnerden :P Sv leather kittet er kjekt å ha!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Meringdal
Skrevet

Vel, du tipset meg om å kjøpe det jeg trengte. Å kun det.. Det har jeg hatt i bakhodet å sikkert spart meg for noen laken allerede.

Barebones er på vei. Noe glassrens-greier, mye shampo, 5 liter felgrens.. og en del mer... Men ingen leather kit desverre :/

Nå er det vakum på konto, å ingen mer shopping før ved lønning (som er om 8 dager :fun: )

Tror nok jeg må få kjøpt det leather kittet, men hadde håpt å fått med meg en insignis i samme handlekurven :angry:

hmsilset
Skrevet

Vel, du tipset meg om å kjøpe det jeg trengte. Å kun det.. Det har jeg hatt i bakhodet å sikkert spart meg for noen laken allerede.

Barebones er på vei. Noe glassrens-greier, mye shampo, 5 liter felgrens.. og en del mer... Men ingen leather kit desverre :/

Nå er det vakum på konto, å ingen mer shopping før ved lønning (som er om 8 dager :fun: )

Tror nok jeg må få kjøpt det leather kittet, men hadde håpt å fått med meg en insignis i samme handlekurven :angry:

Bra du tar det rolig.Plutselig står du der med ALTx3 :) Jeg hadde ikke klaga om setene ble rene og behandlet med billigere saker på en bil.Brukte tw sin i begynnelsen jeg :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg kjøpte Gliptone Leather Cleaner og Leather Rejuvenator eller hva den nå heter til min mor for at hun skulle kunne behandle setene sine. Kostet vel en 200-lapp eller så fra UKstan, og da slang jeg med en Raceglaze-børste i tillegg.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner Spray:

http://www.elitecarcare.co.uk/gliptone-liquid-leather-gentle-cleaner-spray-600ml.php

Gliptone Liquid Leather Intensive Cleaner:

http://www.elitecarcare.co.uk/gliptone-liquid-leather-intensive-cleaner-250ml.php

Gliptone Liquid Leather Conditioner:

http://www.elitecarcare.co.uk/gliptone-liquid-leather-conditioner-250ml.php

Gliptone Liquid Leather Conditioner & Waterproofer:

http://www.elitecarcare.co.uk/gliptone-liquid-leather-conditioner-and-waterproofer-250ml.php

Raceglaze Leather Cleaning Brush:

http://www.elitecarcare.co.uk/raceglaze-leather-cleaning-brush.php

Jeg kjøpte GT15-sprayen og Leather Conditioner & Waterproofer til min mor. Waterproofingen er grei å bruke på ting som ratt og girkule for å unngå at håndsvette trekker inn i skinnet, og jeg ser ikke for meg at det skader å ha det på setene heller :)

Skrevet (endret)

Nå er ikke Green Clean en leather cleaner da ;)

Jeg går ut ifra at du har prøvd Green Clean på skinn, og er klar over bruksområdene? Green Clean er som en APC, interiør, eksteriør, stoff osv. Grunnen til at jeg sa at Sonus sin skinnrens tok en del mer enn Green Clean, var fordi jeg ikke hadde så høye forventninger til den, ettersom hele kitet koster rundt 100,- :)

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Skrevet (endret)

Jeg har egen skinnrens til skinn :) Green Clean er en APC, ikke omtrent som.. Bare til informasjon :)

Endret av Jac
Skrevet

Tusen takk for opplæring i skinnbehandling.

Poenget mitt var hvertfall å tipse Meringdal om skinnkitet, og dele mine erfaringer :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg har egen skinnrens til skinn :) Green Clean er en APC, ikke omtrent som.. Bare til informasjon :)

Har du brukt Green Clean på skinn da?

Skrevet (endret)

Tusen takk for opplæring i skinnbehandling.

Poenget mitt var hvertfall å tipse Meringdal om skinnkitet, og dele mine erfaringer :)

Hvis du tolket det som opplæring, så finner jeg det noe spesielt, ettersom det var informasjon om ett produkt og ikke hvordan du skal bruke det.

Men uansett, fint å dele erfaringer, kan jeg prøve GC på skinn neste gang for moro skyld og se om det er noen forskjell :)

Har du brukt Green Clean på skinn da?

Har ikke helt sett poenget i det når jeg har skinn rens som gjør jobben :)

Endret av Jac
Simen
Skrevet

Hvis du tolket det som opplæring, så finner jeg det noe spesielt, ettersom det var informasjon om ett produkt og ikke hvordan du skal bruke det.

Tror det var litt ironisk ment, Chris..

JensChristian
Skrevet (endret)

Statusen du la ut igår passer så utrolig bra B, haha...

Uansett så ser det som du har handlet mye fint i det siste Meringdal, her har det vært tørke siden jeg gikk på en smell med Flex-gruppekjøp i desember :)

Ninja-edit; statusen til Tom Christian skulle det være...

Endret av Christian / WeShine
Sigmund S Dy.
Skrevet

Bilnerden har lexol til en rimelig penge og. Har ikke merket den store forskjellen det vs andre jeg har prøvd ellers så funker jo apc/zippo og så kan du heller kjøpe en gallon av insta finish sin conditioner

Skrevet

Tror det var litt ironisk ment, Chris..

Det er mye mulig Simen, men å være ironisk over nettet er en litt vrien ting. Man tolker ting på helt andre måter ettersom ansiktsuttrykk og kroppsspråk spiller inn en stor rolle på ironi, og dette ser man jo naturligvis ikke her. Dersom det var ironi, så var det ikke meningen å være spydig tilbake, og da unnskylder jeg meg for det :)

Meringdal
Skrevet

Jeg takker alle som har kommentert for gode tilbakemeldinger på produkter dere. Ser ut som om det må bli en liten ordre fra Elitecar.

Jeg klarer ikke helt bestemme meg hvilke sett jeg skal kjøpe, men det kan virke som om jeg tester ut Swissvax sitt da jeg fikk 20% på det nå når jeg handler Flex DA :)

Tusen takk for det Christian.. Etter å ha sett tilbake igjen på http://www.detailersclub.no/forum/topic/11390-audi-a4-2008/

den første SS'en jeg lagde her inne, så ser man egentlig at nivået har gått noen hakk opp siden november.. Jeg har nå egentlig nok biler å ta meg av fremover til vår og sommer, og jeg vil tro at kunnskapsnivået mitt skal øke ytterligere. Det er derfor viktig med litt kritikk fra dere som har holdt på med dette en stund!

Men en annen ting.. Er ikke Green Clean en tepperens eller noe? Tekstilrens?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

greenCLEAN er en APC, altså en All Purpose Cleaner. Det står på flasken at den kan brukes til ca alt, så jeg bruker den til ca alt. Det eneste den ikke er bra på, er glass. For bilformål blander jeg GC i skumkanon, sprayer GC 1:10-1:15 rett på lakken på grumsete steder, jeg bruker den til interiør, på kjøkkenet, på badet og ellers der jeg trenger noe som funker :P

Den er spesielt god som tekstilrens siden den ikke etterlater seg såperester i f.eks. bilseter hvis man skulle være uheldig å la litt være igjen. Jeg har også brukt den på skinn, og den funker helt greit, men det er åpenbart at dette ikke er hovedbruksområdet. Den løsner en del skitt, men da jeg gikk over med skinnrens etterpå løsnet det vesentlig mye mer.

Simen
Skrevet

"Ninja-korrigering" (:P) Christer: Det er vel ikke det at Green Clean ikke etterlater seg såperester, men om de blir noen rester igjen så gjør den ikke stoffet stivt når det har tørka? I starten av min "karriere" innen bilpleie brukte jeg kun GC, uten å skylle med rent vann etterpå, og setene ble fine de, ikke stivt eller noe å sette fingeren på. Men greit å skylle ut hvertfall en gang uansett synes jeg nå.

Synes GC er best til interiør og tekstil selv.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ninjakorrigering er undervurdert :)

Men ja, du har rett. Eventuelle såperester blir ikke stive som med andre rengjøringsmidler.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår