Gå til innhold

Hva anbefales for å rippe DVD


stroker

Recommended Posts

Hei!

Hva vil menigheten her inne anbefale for å rippe DVD-plater til f.eks DivX og liknende formater ?

Scenario er det at jeg kjøper en mini PC til dattera mi på 7 til jul. Tanken er da å rippe en del filmer hun har og legge de inn på denne maskinen slik at hu f.eks kan ha med seg når vi er ute på farten enten på flyturer eller hyttetur.

Finnes jo så mye å velge i, om noen har noe å anbefale så er jeg takknemlig for forslag...

Spiller ingen rolle om det koster noen kroner, spanderer gjerne noen hundrelapper hvis det er software som er kjapp og enkel. Orker ikke herje med noe hvor man må dele opp prosessen og bruke flere ulike programmer for å komme i mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handbrake funker jo fint.

Jeg har også brukt dvdshrink mye.

Veldig kjekt med .iso av filmen.

(Kan også lage iso med kun filmen, uten alt ekstradillet f.eks).

Har planlagt et prosjekt med å få rippet hele dvd-samlingen min til disk, etter vi har flyttet.

Veldig behagelig å slippe lete i hylla etter film.

Bluray er det foreløpig uaktuelt å legge på disk.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he,

Jeg syns spørsmålet var litt rart....... :eek: Hvorfor vil han lage riper i DVD`ene sine? Hmm merklig? Hva med grus eller en spiker...?

Måtte bare lese tråden og ser jo at det var snakk om noe helt annet........rippe ja. he he. :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVDShrink kommer jeg ikke til å bruke, den ripper jo bare til DVD men reduserer filstørrelsen ved å komprimere + luke ut det du ikke vil ha med

Husk på at det er dattera mi på 7 som skal benytte maskinen, så må være enkelt å se på filmene. Blir litt tungvint med mounting av ISO-filer for hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVDShrink kommer jeg ikke til å bruke, den ripper jo bare til DVD men reduserer filstørrelsen ved å komprimere + luke ut det du ikke vil ha med

Husk på at det er dattera mi på 7 som skal benytte maskinen, så må være enkelt å se på filmene. Blir litt tungvint med mounting av ISO-filer for hu.

VLC spiller av .iso direkte.

-n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...