Gå til innhold

Nylakkerte vinterfelger - tips før bruk?


Playmoon

Recommended Posts

Har pusset ned og lakkert opp mine gamle vinterfelger. De var mildt sagt et skrekkens eksempel på flassing...

Nå har de fått to strøk klarlakk, og jeg har noen spørsmål:

Først litt lakkeringsmessig: Skal/bør jeg legge flere lag klarlakk, eller duger det med to?

Deretter hovedspørsmålet: Skal/bør jeg claye før jeg legger voks, eller bare legge to-tre lag med voks først?

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

2 lag med klarlakk bør vel holde, for mange lag kan vel gjøre den gulere etterhvert har jeg forstått.. (men da skal det nok mange lag til)

Clay trenger du før voks ja, så fremt det ikke er felgene du sikter til, der holder det med voks eventuelt, men vent gjerne noen dager om du kan, greit at lakken hviler litt før du legger noe voks på de.

Er det lakken ellers, så sjekker du først, har du brukt prickbort + IronX feks, er det ofte ikke mye igjen til clayen.. Fingertuppene dine forteller deg clay eller ei...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt unyansert der - jeg skal selvsagt vokse felgene.

Takk for input, min gode mann! Da lar jeg det være med to strøk klarlakk, og går i gang med godjobben i løpet av helgen (nå må det da snart falle noe hvitt..?)

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en god del arbeid. Og jeg ante ikke helt hvordan jeg skulle angripe det i starten, så alt ble ikke perfekt. Endte med å pusse alle hakk og løse flak med multitool med sagblad for metall som ser ut som en pusseskive. La bladet flatt mot underlaget og lot det jobbe. Deretter pusset jeg ned med 80- og 240-papir. Så la jeg felglakk, pusset ned med 800-papir, la nytt lag, pusset ned osv til jeg syns det så greit ut. Så la jeg to strøk felglakk hvor jeg pusset med vått 800-papir. Skulle sikkert hatt enda finere papir, men det ble langt glattere i hvert fall. Til slutt la jeg to strøk klarlakk.

Min måte er nok ikke den beste, men til vinterfelger/første forsøk er jeg fornøyd nok. Det blir i hvert fall langt bedre enn å kjøre med flass på felgen og dcn-skiltplate...

996 C4 | A6 avant 2.4 q tip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...