Gå til innhold

Recommended Posts

Øyvind G
Skrevet

jeg lurer på hvilket tørkehånkle som fungerer best. selv er det beste jeg har prøvd til nå etn eurow håndkle fra shinearama:

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=EUR-MTW36P

si også hva du liker eller missliker med kluten/håndkle f.eks sugeevne, stripefritt resultat, lett/vanskelig å vri opp (trenger man å vri opp)... osv

lever i trua om at det finns bedre enn det jeg har no (selv om dette fungerer helt greit)

hmsilset
Skrevet

Jeg bruker det store tørkehåndkleet fra chemikal guys.Det gule.. Går fort over med det for å trekke bort det meste av vannet og går så over ei runde med Swissvax sitt blå tørkehåndkle til slutt, for det tørker finest synes jeg :) Ganske likt håndkle som du har Øyvind.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Øyvind G
Skrevet (endret)

Jeg bruker det store tørkehåndkleet fra chemikal guys.Det gule.. Går fort over med det for å trekke bort det meste av vannet og går så over ei runde med Swissvax sitt blå tørkehåndkle til slutt, for det tørker finest synes jeg :) Ganske likt håndkle som du har Øyvind.

er det sånnt "vaffel-håndkle" ?

det CG håndkle er vel detta?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-MIRADRY-1

noen som har prøvd dette?

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fcat=80

Endret av Øyvind G
Skrevet

Jeg bruker også Chemical Guys Miracle Dryer.

Disse er jeg veldig godt fornøyd med, da de er store, trekker til seg MYE vann og holder lenge.

Har også så smått testet den Waffle tingen til Eurow, type blå, uten å blitt så voldsomt imponert over de.

Ellers har jeg også testet Scandicshine sine, disse var i starten favoritten min, og fungerer helt ypperlig. Men har blitt nedgradert her i huset til fordel for CG Miracle Dryer.

hmsilset
Skrevet

er det sånnt "vaffel-håndkle" ?

det CG håndkle er vel detta?

http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-MIRADRY-1

noen som har prøvd dette?

http://www.shinearama.co.uk/search.php?fcat=80

Ja, sv sitt er vaffel håndkle :) Var å sjekka i hyllene her nå, og cg sine ser sånn ut ja. Klarer meg igrunn kun med det på en vanelig bil, men på større biler bruker jeg først cg sitt for å få av det "grøvste"(meste) som vi sier her, og deretter sv sitt for ett helt vannfritt karosseri ;)

Facebook-Silset bilpleie 

Øyvind G
Skrevet

Jeg bruker også Chemical Guys Miracle Dryer.

Disse er jeg veldig godt fornøyd med, da de er store, trekker til seg MYE vann og holder lenge.

Har også så smått testet den Waffle tingen til Eurow, type blå, uten å blitt så voldsomt imponert over de.

Ellers har jeg også testet Scandicshine sine, disse var i starten favoritten min, og fungerer helt ypperlig. Men har blitt nedgradert her i huset til fordel for CG Miracle Dryer.

jeg kjøpte de blå tidligere og det gule er mye bedre enn de blå hvertfall.

ser ut som at jeg må kjøpe CG miracle dryer ved neste bestilling.

Skrevet

jeg har miracle dryer, men jeg syns det "dabber av" litt for fort. Syns det mister oppsugingsevnen ganske fort jeg... Har kun vaska de sammen med microfiber og med microfiber vaskemiddel.

Skrevet

jeg har miracle dryer, men jeg syns det "dabber av" litt for fort. Syns det mister oppsugingsevnen ganske fort jeg... Har kun vaska de sammen med microfiber og med microfiber vaskemiddel.

Vasket de sammen med noen MF som har blitt brukt til buffing av voks?

hmsilset
Skrevet

Om du vasker sammen med mikrofiber som er brukt til noe annet som helst enn tørking så mister de fort sugeevnen. synes mine er bra etter 30 biler jeg ihvertfall.vasker i maskin nesten for hver bil.

Facebook-Silset bilpleie 

Øyvind G
Skrevet

jeg har også merka at de "dabber" av og har hatt misstanke av at dette er pga de har blitt vasket sammen med MF som er brukt til voks.

så trikset er nok og vaske disse for seg selv?

tenkte jeg skulle prøve å redde de jeg har av å vaske de et par ganger avleine. det er vedt forsøket hvertfall.

Skrevet

Jeg vasker iallefall vaskehånklene separat fra polish/voks-buffing MF´ene mine.

Og min halvannen år gamle CG MD is still going strong :)

hmsilset
Skrevet

jeg har også merka at de "dabber" av og har hatt misstanke av at dette er pga de har blitt vasket sammen med MF som er brukt til voks.

så trikset er nok og vaske disse for seg selv?

tenkte jeg skulle prøve å redde de jeg har av å vaske de et par ganger avleine. det er vedt forsøket hvertfall.

Å vaske alt i samme maskin er rett og slett katastrofe.Gjort det selv. La mine tørkehåndklær i salovann og prøvde å få de renest mulig sånn, og etter en god innsats der og vask på 90 grader i maskin så ble de faktisk ganske bra igjen. Men best å unngå sånt :)

Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Jeg bruker Dodo juice sitt supernatural drying towel, og kommer ikke til å bruke noe annet. Stort, mykt og med god oppsugningsevne.

Tørker hele bilen tørr uten å måtte vri opp.

Skrevet

CG Miracle Dryer. Bare pass på å ikke vask det sammen med andre MF brukt til polish, voks, QG og lignende.

Skrevet

Veksler vanligvis mellom miracle dryer og dodo supernatural. Begge er veldig gode.

Ja, jeg vasker med svamp!

Skrevet

Jeg bruker Gloss It tørkehåndkle fra Autobahn, og er godt fornøyd med det. Veldig mykt og suger godt. Lintet litt før jeg fikk vasket det et par ganger.

Skrevet

Favoritten her er CG sin Miracle Dryer, samt noen like håndkler jeg har handlet fra england. Samme størrelse og design, bare andre farger. Er stort og holder på mye vann

Andreplassen går til Scandicshine sitt håndkle. Er også veldig effektivt, men da det er litt tynnere holder det ikke like mye vann. Fordelen her er at det er lettere å vri opp

Skrevet

miracle dryer

ingen tvil

[center]I put Swissvax on my Swissvax[/center]

[center]Mirage[/center]

Skrevet

Har brukt CG Miracle Dryer før, men syns denne er litt for dårlig, så har brukt CG sine Monster istede en stund, og disse suger mer vann og legger igjen mindre fuktig overflate enn MD selv om de er mindre..

Men fikk DODO Juice Supernatural fra England her, en større og mykere klut som tar mer vann har jeg ikke vært borti :)

• Admins
truhaa
Skrevet

Har bøtter av tørkehåndkler her og de fleste er gode, men hver gang jeg drar frem Cobra Guzzler, så blir jeg alikevel imponert.. de suger vann bedre en det meste.

Har et tykt et som heter HD ett eller annet som jeg ikke liker noe spess...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Vasket de sammen med noen MF som har blitt brukt til buffing av voks?

Det har jeg nok helt sikkert gjort.. :)

Skrevet

Den gode, gamle Guzzleren (mintgrønn med grønne silkekanter) er helt sjef (antagelig lik den Truls har), men ellers er Miracle Dryer bra, men er også veldig fornøyd med det blå WW-håndkledet fra Autobahn-bilpleie :)

Skrevet

Veldig fornøyd med Meguiars sine gule kluter. Men mest bruker jeg Valet pro sitt store blå håndkle, det er overlegent.

Waffle weave håndkleer har jeg sett meg lei på...suger dårlig

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår