Gå til innhold

Recommended Posts

Tommy
Skrevet (endret)

De fleste av dere har sikkert fått med dere tråden på M3'en, som jeg handlet for et års tid siden.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/13008-bmw-m3-32-1997-detailed-by-tcs/

Den har nå i løpet av noen vintermåneder, blitt litt stelt med på undersiden. De som vil lese hele tråden på Bimmers.no, finner den her.

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=219027

Men her er noen bilder fra hva jeg har gjort.

Først noen før/etter bilder.

tn_IMG_1168_4.JPG

tn_IMG_1267_1.JPG

tn_IMG_1169_1.JPG

tn_IMG_1269.JPG

tn_IMG_1172_1.JPG

tn_IMG_1271.JPG

Så litt flere ferdigbilder, inkl. deksler under.

tn_IMG_1276.JPG

tn_IMG_1277.JPG

tn_IMG_1278_1.JPG

tn_IMG_1279.JPG

tn_IMG_1282.JPG

tn_IMG_1283_2.JPG

tn_IMG_1284.JPGtn_IMG_1286_1.JPG

tn_IMG_1287.JPG

tn_IMG_1288_1.JPG

Undersiden er lakkert i 1k industrilakk, blandet på fargematch. Bakstilling, og andre sorte deler, er grunnet med brunox, og lakkert med glatt hammerite. Det meste av skruer, bolter, og klips er kjøpt nytt. Varmesjold er polert opp med schotch pad. Polyuretan foringer i bakstilling (8 stk) bærearmer foran, og stabstag foran. Skiftet olje på motor, gir, og diff, og tilsatt metabond på motor og gir. Tok ikke kjangsen på å ha den på diffen, da jeg ikke fant noe info om hvordan den oppfører seg på en diff med sperre. Ny bremseveske,og luftfilter. Så nå bør den være klar for sommeren. Har allerede booket tur til Nürburgring og Spa i mai, så da får vi se hvordan den fungerer (hadde den på ringen i fjor sommer, men da med dårlige bakdempere, og slakke foringer.)

Endret av Tommy
  • DCN Poeng 15

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Kristian Nafstad
Skrevet

Bra med bilder på DCN også, Tommy!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Simen
Skrevet

Nice Tommy! Har du gjort alt dette selv, må ha tatt noen timer tenker jeg?

Skrevet

Fy så gjennomført strøkent! Kan ikke være mye igjen å sette fingeren på nå på denne?

Tommy
Skrevet

Nice Tommy! Har du gjort alt dette selv, må ha tatt noen timer tenker jeg?

Ja, er gjort hjemme i garasjen. Dette er 3. bilen jeg har, som jeg har gjort en slik jobb på.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Flott utført... Nesten fælt å få skitt på ett slikt "nytt" understell :)

Skrevet

Når du skriver "glatt Hammerite", er dette vanlig Hammerite på boks, eller hva er spesielt med den? ;)

Tommy
Skrevet

Når du skriver "glatt Hammerite", er dette vanlig Hammerite på boks, eller hva er spesielt med den? ;)

Hammerite fåes i to typer, den gammeldagse, som er rynkete (derav navnet hammerslaglakk) og en som flyter ut, og blir helt glatt i overflaten.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Dette er utsøkt kvalitet i hver minste detalj - både finishmessig og mekanisk! Hadde vært morro å se denne live :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Reidar
Skrevet

Lekkert Tommy, meget gjennomført den M3`en din nå. Må være en deilig følelse å vite at absolutt alt er på stell :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Skrevet

Satanperkele! Der fikk man noe å strekke seg etter! :eek:
Helt villt nydelig, og alt gjort på de bukkene også. Hvor pokker er den "hail" smilyen når man trenger den :thumbup:

Skrevet

Hvor får man tak i glatt Hammerite? Sett denne bilen på Bimmers, her er det lagt ned mange timer ;)

Tommy
Skrevet

Hvor får man tak i glatt Hammerite? Sett denne bilen på Bimmers, her er det lagt ned mange timer ;)

Kjøpte den på coop obs, men de har den vel i de fleste jernvare/maler handler.

Har ikke telt timer, men den har vel vert på bukker i ca 2 måneder, å det har blitt noen timer nå å da ;)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Skrevet

Vet ikke om de har akkurat den glatte, men Bilxtra (den nær meg iallefall) har endel Hammerite å velge iblant. :)

Tommy
Skrevet

Her er også før/etter av hjulhus (fant ikke før av hjulhus bak.

tn_IMG_2204_5.JPG

tn_IMG_1223_3.JPG

tn_IMG_1221_2.JPG

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Kristian Nafstad
Skrevet

Det er jo helt strøkent nå jo! Du lakkerer selv eller?

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Tommy
Skrevet

Det er jo helt strøkent nå jo! Du lakkerer selv eller?

Ja, lakken blir påført med rulle og pensel (spraylakk på de trangeste stedene) Siden det ligger det originale beskyttelses belegget på bilen, som det er litt struktur i, så fungerer dette helt fint.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Tommy
Skrevet

Her er forresten noen før/etter bilder på de 2 tidligere bilene jeg har shinet opp under.

1995 BMW E36 M3GT #133/356

tn_Under%20bak_7.JPG

tn_Under%20bakfra%20ferdig_6.JPG

1987 BMW E30 M3 2.5 S3

tn_BMW%20S3%20009_2.jpg

tn_IMG_2225_5.JPG

  • DCN Poeng 3

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Kristian Nafstad
Skrevet

Ja, lakken blir påført med rulle og pensel (spraylakk på de trangeste stedene) Siden det ligger det originale beskyttelses belegget på bilen, som det er litt struktur i, så fungerer dette helt fint.

Aha. Det var jo ikke så dumt :) Våtsliper du det etterpå da eller? Kanskje ikke så stort behov under der, men bare nysjerrigheten som spør :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Skrevet (endret)

Ingenting tilfeldig hos deg Tommy, ultrabra!

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Tommy
Skrevet

Aha. Det var jo ikke så dumt :) Våtsliper du det etterpå da eller? Kanskje ikke så stort behov under der, men bare nysjerrigheten som spør :)

Nei, trenger ikke det, den skal ha slik struktur i finishen.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Kristian Nafstad
Skrevet

Nei, trenger ikke det, den skal ha slik struktur i finishen.

Det jeg mistenkte ;) Men du gjør ihvertfall en utrolig god jobb og man ser at du tar godt vare på M3'en! :D

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår