Gå til innhold

Hvor skal jeg sette jekken?


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Hei!

Da har jeg endelig bestemt meg for å skifte dekk. Skoda'en som jeg kjøpte, fulgte det ikke med jekk.

Jeg har en jekk fra Biltema liggende i bilen. ( http://biltema.no/no...k-2-tonn-15826/ )

Jeg har i tillegg kjøpt meg "Jack-Pad" ( http://biltema.no/no...ack-Pad-158200/ )

Så til hovedspørsmålet; Hvor kan jeg sette jekken? Det går vel dårlig om jeg tar og jekker opp på de orginale jekkpunktene, for ettersom jeg har skjønt, så er disse på kanalene.

Hvor pleier dere og sette jekken? :)

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje heilt hvorfor det skulle være farlig å jekke på originale jekkepunkt? Bruker alltid dei på bilene, samme hvilken jekk :)

Om du sliter med å finne dei, så står det som regel i håndboka som fulgte bilen. ellers skal du kunne sjå dei under bilen

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg sier jo ikke at det er farlig, men jeg har hørt at folk har klart å bøye kanalene og sånn, om det eventuelt skjer, så vil ikke det se veldig pent ut.. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hvis du greier å bøye kanalene med jekken, da har du feil bil merke......

Hehe :P

Tror nok han mente å bøye selve jekkpunkte. Noe som er ganske lett å gjøre på mange biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hehe :P

Tror nok han mente å bøye selve jekkpunkte. Noe som er ganske lett å gjøre på mange biler.

Ja, det var det jeg mente.. :P

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk samme "problem" på Superben. Å ble dessverre ikke klokere etter å ha sett i brukarveiledninga.

Ser rett og slett ut som en må jekke på kanalen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk samme "problem" på Superben. Å ble dessverre ikke klokere etter å ha sett i brukarveiledninga.

Ser rett og slett ut som en må jekke på kanalen :(

Jekk ihvertfall IKKE på kanalen! Hadde heller kjøpt en lavere jekk og brukt bærearmsfestet, som Knutis sier :)

Kanaler er ikke laget for slikt..:P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Hadde samme problem på Octaviaen (2011), se vedlagte pdf.

Jeg setter nå garasjejekken (med pad) innenfor den falsen du skal bruke med saksejekk, på høyde med merket i dørkarmen.

Jeg regner med at 2011-modellen nesten er lik som 2012-modellen, også Superb'en til Suvdal har vel noe som ligner under bilen regner jeg med.. Jeg skal hvertfall gå ut å sjekke under bilen. :)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk ihvertfall IKKE på kanalen!

Er kanskje ikke kanalen jeg meiner.. Litt dårlig på å forklare bare :P Men utfra det (lille) jeg har sett på det, så har jeg fått inntrykk av det er samme "jekke mulighet" på Superben, som det er på Touranen. Å jeg liker ikke det noe serlig heller for å si det mildt.

Kjøpte forøvrig en lavprofil jekk på biltema, så det bør vel være plass til å komme under. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nabo hadde samme problem med sin Ford Mondeo 2012. Løsningen ble å kjøpe en sakse jekk på Biltema med den U - profilen som man ser på bildet over... Det funka fint til han... Tror denne fordeler vekta mer riktig mot jekkpunktene på kanalen/profilen.

Jeg har ikke samme problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det der er en elendig løsning på plassering av jekkfeste gitt.

Derfor bruker jeg den lave "racing-jekken" til Biltema, som pga rekkevidde lett kommer innunder og med enkelhet hever bilene når jeg jekker på bærearmsinnfestingene. Og de holder garantert. :)

Har hatt for mange biler med ødelagte kanaler pga dårlig jekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Etter å trålet div Skoda sider osv i dag, ser det ut som at den enkle løsningen blir en "modda" hockey puck :thumbup::thumbs:

Genialt! :thumbs:

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...