Gå til innhold

Ideelle forhold for herding av voks?


AcciDabbi

Recommended Posts

Er det noen fasit for hva som eg ideelle forhold når det kommer til herding av voks?

Det er jo ofte snakk om svetting av voks for eksempel, men kommer dette av litt dårlige forhold under herding?

Jeg har en vifteovn stående i garasjen.. Den holder temperaturen på ca 20gr både mens jeg jobber med bilen, og etterpå. Så bilen står i 20gr MINST 12 timer før kunden henter bilen.. Jeg troor ikke jeg har fått noe svetting fra voks enda, men er 20 egentlig for mye eller for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir nok vifte-ovnen permanent stilt på 20gr.. :thumbup:

Bruker bare Swissvax sine vokser, men herding foregår oftes om natten, så blir lite sol å hente.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker garasje uten oppvarming. Med lys på og alle luker/vinduer lukket holder det seg kanskje rundt 10-15 grader om dagen. Er dette dumt ift. herdinga? Betyr det ikke bare at den trenger lengre tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-15 holder til det meste. Voks "herder" ikke slik som en sealer gjør og påvirkes heller ikke av temperatur og luftfuktighet i samme grad som en sealer.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...