Gå til innhold

PlastX fra Meguiar`s


trogha

Recommended Posts

Kan denne brukes til å fjerne riper/defekter på lykteglass (av plast) etc.?

Og kan den brukes med maskin?

Evt. andre tips......Menz 106ff m/myk pad?

Alle nyere biler har jo som regel lykteglass av plast, gjerne godt oppripet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den inneholder nok ikke slipemidler, kun sterk kjemisk rens og fillere som varer en stund. Har brukt den mye med hell på falmede baklykter, plexiglassvinduer og cab-vinduer, men synes ikke den har gjort en spesielt god jobb på frontlykter med mindre de så helt forj* ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok....takker:)

Høres ut som den kan være kjekk å ha hvis det ikke er så veldig mange andre alternativer der ute.

Noen som har prøvd andre produkter som funker?

Så en kar på et US forum som slipte ned ei frontlykt og polerte opp med roterende men husker ikke hvor, tenkte kanskje det var noen her inne som hadde prøvd noe lignende. Passelig irriterende å levere fra seg en strøken bil mens lyktene ser helt jævlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte plastX på gamlebilen på frontlyktene og måtte gå over 4-5 ganger men da såg det også meget bra ut.Var himmel stor forskjell før/etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har wolfgang sitt plast korrigerings sett selv og det funker bra det.. tar ikke dype riper, men fjerner de matte feltene som kommer på lyktene, den har en backingplate som kan benyttes sammen med porter cable maskinen eller på en acu drill. har tatt noen lykter med den og det ser bra ut da...

Men er lyktene skikkelig ille er det nok kraftigere saker som må til, men det har jeg ikke testet, ull på plastlyker høres skummelt ut, men vet det funker med både våtslip og opp-polering etterpå, men tror jeg hadde testet på svigermors lykter før mine egne... ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er lyktene skikkelig ille er det nok kraftigere saker som må til, men det har jeg ikke testet, ull på plastlyker høres skummelt ut, men vet det funker med både våtslip og opp-polering etterpå, men tror jeg hadde testet på svigermors lykter før mine egne... ;)

Var det jeg tenkte, var liksom ikke veldig sugen på å bruke andre sine nye biler som prøvekaniner, og volvoen har bare glass.

Ull og plast hørtes skummelt ut ja......men vil ikke det bli mindre varmeutvikling med ull kontra skumpad.....om det vil ha noe å si.....får ta meg en tur på hugger`n å snoke litt etter prøvekaniner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte plastX på gamlebilen på frontlyktene og måtte gå over 4-5 ganger men da såg det også meget bra ut.Var himmel stor forskjell før/etter

Og da bruker man bare vanlig app.pad e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Frontlyktene på boraer blir veldig fort slitte, da vet jeg at folk har brukt MG83 med stort hell hvertfall..

PlastX skal vist være fin på vinduer på båtkalesjer, hvis dere skal ta en båt en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Kjørte våtslip med 3000 papir på mine lykter. Deretter ble de gått over med roterende og en rimelig sterk polish. Så et par runder med finishing pad og en mildere polish. Ble knall, det eneste som ikke forsvant var støvet på innsiden, naturlig nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte våtslip med 3000 papir på mine lykter. Deretter ble de gått over med roterende og en rimelig sterk polish. Så et par runder med finishing pad og en mildere polish. Ble knall, det eneste som ikke forsvant var støvet på innsiden, naturlig nok :P

Hadde veldig lyst til å teste det, men må få tak i en prøvekanin først :D

Tenkte kanskje det var lett å få skjolder når man går på med våtslip og rubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa div produkter på de gamle lyktene som så helt jævelige ut etter jeg bytta til linselykter.

3M Plastic Cleaner & Polish Combo

og

Meguiars PlastX

Prøvde 3m comboen først og blei strålende fornøyd, lyktene så nye ut, deretter prøvde jeg PlastX og blei vel egentlig ganske skuffa. 3m knuser megs her, enkelt og greit.

Først cleaner på grov pute, deretter polish på polish pute med maskin. Ligger noen bilder av lyktene mine etter de blei polerte i showcase tråden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa div produkter på de gamle lyktene som så helt jævelige ut etter jeg bytta til linselykter.

3M Plastic Cleaner & Polish Combo

og

Meguiars PlastX

Prøvde 3m comboen først og blei strålende fornøyd, lyktene så nye ut, deretter prøvde jeg PlastX og blei vel egentlig ganske skuffa. 3m knuser megs her, enkelt og greit.

Først cleaner på grov pute, deretter polish på polish pute med maskin. Ligger noen bilder av lyktene mine etter de blei polerte i showcase tråden min.

PlastX er en AIO og er ikke laget for maskinbruk. Megs har også et 3-step system for plast, men felles for begge disse systemene er at de funker best (og er primært laget for) cabvinduer og plexiglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du før vel hente deg ei billig og slitt frontlykt på høggern.

Det var ihvertfall planen, men litt irriterende med de fantasiprisene de opererer med for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Hei !

Jeg er veldig lite fornøyd med "Plast X". Brukte oscillerende maskin og oransje pads. Lykten ble jo mye verre etterpå. Overflaten ble ru.

Plast X kan ikke gjøre noen overflater ru.. den er kjemisk. Men den skal vel heller ikke brukes med maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg er veldig lite fornøyd med "Plast X". Brukte oscillerende maskin og oransje pads. Lykten ble jo mye verre etterpå. Overflaten ble ru.

Da tror jeg nok du har brukt for grov pad i.fht produkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...