Gå til innhold

Den store whiskytråden


Skovdahl

Recommended Posts

Skovdahl

Har hatt lyst til å finne ut av om drikkevanene her inne er like connoisseur som bil- og ansiktspleien http://www.detailersclub.no/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/default_tongue.png

Personlig heller jeg mot Islay, og da særlig de medium røykte slagene-Bowmore, Caol Ila o.l.

Så, om det er av interesse, legg inn hva du liker eller ikke liker! Jeg er selv ganske fersk i whisky-faget, og trenger innspill her og http://www.detailersclub.no/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/default_smile.png

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wreckmaster

Har fortsatt tilgode og smake en whiskey som smaker godt :o Men så liker jeg ikke cognac, aquavit eller annen sprit heller :lol: Og øl blir jeg stinn i magan av.... så her går det helst i Pepsi og hvis det skal være alkohol i det så blir det proscutto eller rusbrus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkarbelling

Jack Daniels og Jameson

2019 Volvo V90 T8 Inscription

2013 Volvo V70 D2 R-Design Rebel Blue

2014 Volvo V40 D2 Cross Country

2010 Volvo V70 D2 Summum

2007 Volvo C30 R-Design

1995 Volvo 850

1995 Volvo 850 GL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Drikker ikke whisky, eller annen brennevin. Holder meg til øl, å den absolute favoritten er Miller genuine draft.

  • DCN Poeng 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går som regel i Balvenie Doublewood 12yr. Har ikke fått smake på mye forskjellig, men denne liker jeg så jeg kjører litt safe. Er jo dyrt med alkohol i Noreg.

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Whiskey melder jeg pass på, men Cognac derimot er godt :)

Prøv en som heter Glenmorangie Nectar d'Or - en whisky som minner masse om cognac, bare ennå bedre :P

Islay er bra, liker Laphroig 10 år, skikkelig røyka whisky.

Laphroig blir litt tøff for min smak..:P Kan bli for mye røyk og..hehe!

Drikker ikke whisky, eller annen brennevin. Holder meg til øl, å den absolute favoritten er Miller genuine draft.

Miller er en god øl - enig der! Synd den er såpass dyr..:/

Går som regel i Balvenie Doublewood 12yr. Har ikke fått smake på mye forskjellig, men denne liker jeg så jeg kjører litt safe. Er jo dyrt med alkohol i Noreg.

Denne har jeg ikke smakt, men får prøve den en gang! Ja, altfor dyrt! Kunne med fordel ha vært mye billigere, så hadde de blitt kvitt mye smugling.

Jack Daniels og Jameson

Kan dessverre ikke si jeg er så stor fan av Jack, men Jameson er godt!

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack smaker likør og ikke whiskey.....

Uansett, favoritten må bli Lagavulin 16 year old. Værdt å prøve for de som liker MYE røyk smak!

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Glenmorangie Nectar d'Or er notert og skal prøves ut, takk for tipset ;)

Husk en S&S da..;)

Jack, men da med en del tripple sec, 4 deler sour mix, 2 deler sukkerlake og toppet med sprite :D

Hmm..det hørtes jo absolutt ikke så ille ut! :P Har den noe navn kanskje? ;)

Jack smaker likør og ikke whiskey.....

Uansett, favoritten må bli Lagavulin 16 year old. Værdt å prøve for de som liker MYE røyk smak!

Skal teste denne neste gang det er Whiskymeet i Bergen, anbefales forresten! :P

Prøvd Caol Ila Cask strength da? Den syns jeg er snadder, særlig med en dråpe vann eller to;)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste denne neste gang det er Whiskymeet i Bergen, anbefales forresten! :P

Prøvd Caol Ila Cask strength da? Den syns jeg er snadder, særlig med en dråpe vann eller to;)

Har ikke prøvd den nei. Ellers går det mye i Chivas Regal her når lommeboken ikke orker å punge ut for de litt mere eksklusive sakene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lyst til å finne ut av om drikkevanene her inne er like connoisseur som bil- og ansiktspleien :P

Personlig heller jeg mot Islay, og da særlig de medium røykte slagene-Bowmore, Caol Ila o.l.

Så, om det er av interesse, legg inn hva du liker eller ikke liker! Jeg er selv ganske fersk i whisky-faget, og trenger innspill her og :)

tja så mangt er vel fristende...

men Bruichladdich Legacy Series VI Single Malt er jo ikke så værst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marius_kj

Har en Glengoyne 17yrs jeg koser meg veldig med om dagen, den er grunn alene til å begynne og drikke whisky spør du meg. Liker whisky aller best on the rocks, selv om meningene er delte om det.

Har en flaske Islay Macleod`s stående, men den smaker så røyk at jeg må ha MYE is skal jeg klare å nyte den, litt overkill for min smak

.

Har to uåpnede flasker i skapet som jeg gleder meg til å prøve, Clynelish 14yrs og Glenlivet 18yrs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...