Gå til innhold

Utbedring av interiør


Svenna

Recommended Posts

Hei.

Min første post på forumet. Har vært her ganske lenge, men bruker bare å lese for og lære.

Har en kompis med en BMW E92 som har vært behandlet litt stygt av forrige eier innvendig. På vedlagte bilde kan man se at nederst på døra der det sitter en form for plast eller polstring (vet ikke helt hva jeg skal kalle det) er det kommet masse slitasjestriper etter at forrige eier har gått inn og ut av bilen. Er dette mulig å fikse og eventuelt med hva? Eller er det bare å kjøpe nytt panel?

På forhånd takk :)

post-1589-0-76405400-1305097804_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Man kommer langt med å dempe det ved å gni på plastfornyer, evt rense først med en APC hvis det er litt møkk i det også.. Men å fjerne selve ripene er verre, da er det nok bytting som må til.. Haaar hørt om "interiør-spesialister" som driver med fiksing av plastinteriør og slikt, tror det er forholdsvis dyrt..

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har en lik bil, bare med creme beige interiør, og den hadde også slike merker da jeg overtok den. Det var ikke noe problemer å få fjernet disse med en skikkelig vask APC og børste, etterfulgt av en plast fornyer for å få opp glansen igjen. Dette er en utfellbar dørlomme, som er greit kostbar å erstatte, så det er verd å bruke litt tid på den.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Fikk du prøvd ut dette?

Har samme problemer selv. Prøvde å skrubbe med MF og Greenclean 1:16, men vil ikke bort. Virker veldig som "skomerker" ja, at det er noe som ligger over selve dørplaten.

Noen tips?

post-2270-0-53268400-1307973467_thumb.jp

Endret av T3X4C0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du prøvd ut dette?

Har samme problemer selv. Prøvde å skrubbe med MF og Greenclean 1:16, men vil ikke bort. Virker veldig som "skomerker" ja, at det er noe som ligger over selve dørplaten.

Noen tips?

post-2270-0-53268400-1307973467_thumb.jp

GC 1:16 er jo ikke rare blandingen, brøv sterkere og bruk en plastfornyer som Tommy sier etter på for å frem glansen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...