Gå til innhold

Noen spørsmål


vesla

Recommended Posts

Nå har jeg vært en tur nede på Swissvax og skaffet en del gode produkter. I morgen skal jeg gå løs på bilen og se hva jeg får til.

All ære til Svissvax som yter en utmerket service og gir en masse god hjelp. :wub:

Produkter jeg har nå er:

1. prickbort

2. Paint rubber (clay) fra Svissvax

3. Cleaning fluid (regular) fra Svissvax

4. quick finish fra swissvax

5. Voks fra swissvac (Mirage).

Videre har jeg påføriingsputer, mikrofiberkluter og tørkehåndkle.

Men nå har jeg noen spørsmål, slik at jeg vet at ting blir riktig.

1. Trenger en PH-nøytral bilshampo. Duger det da med eksempelvis svanemerkede produkter? Er disse PH-nøytrale?

2. Er litt usikker på om jeg har washpuddel i den pakken jeg kjøpte. Hvordan ser en washpuddel ut? :unsure:

3.Har også glemt når i prosessen jeg trenger en washpuddel... Hva bruker jeg den til...?

4. Stemmer det at jeg slipper å ha en sealer når jeg bruker disse øvrige produktene? Tror kanskje folk mener litt forskjellig her. Kan jeg klare meg uten en sealer?

5. Må desverre håndpolere. Kan jeg ha sjans til å få vekk noen swirls og vaskemerker ved hjelp av håndpolering? Bilen min er nok ikke så strøken som først tenkt, ser jeg.

Bilen er heller ikke klarlakkert og etter noen målinger nede på svisswax så ser man også at lakkdybden er veeeeldig på grensen til å være svært lav :shocking2: Jeg virkelig hater å se på vaskeripene og swirlsene som er på bilen. Og er snart troende til å sette bilen under et teppe, hvis jeg ikke klarer å forbedre utseendet på den.

Er takknemmelig for all hjelp. Skal se om jeg får tatt noen 50/50 bilder som dere kan få se. Produktene til swissvax er rett og slett helt fantastiske. Så jeg tror at selv en noob som meg kan klare å få gjort bilen bedre :thumbs:

Endret av vesla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

1. Trenger en PH-nøytral bilshampo. Duger det da med eksempelvis svanemerkede produkter? Er disse PH-nøytrale?

Generell bilshampo fungerer det, trenger ikke den sterkest etter at voksen er lagt på..

2. Er litt usikker på om jeg har washpuddel i den pakken jeg kjøpte. Hvordan ser en washpuddel ut?

Waschpudel er til selve vasken, den bruker du til å vaske bilen med, den ser ut i str som en svamp, men har "pudel" trekk..

3.Har også glemt når i prosessen jeg trenger en washpuddel... Hva bruker jeg den til...?

Se over

4. Stemmer det at jeg slipper å ha en sealer når jeg bruker disse øvrige produktene? Tror kanskje folk mener litt forskjellig her. Kan jeg klare meg uten en sealer?

Ja, så lenge du bruker Cleaner Fluid + voksen, så trenger du ingen sealer under voksen..

5. Må desverre håndpolere. Kan jeg ha sjans til å få vekk noen swirls og vaskemerker ved hjelp av håndpolering? Bilen min er nok ikke så strøken som først tenkt, ser jeg.

Cleaner FLuid for hånd vil nok skjule swirls ol litt, skal alt vekk så er det maskin og kraftigere saker som må til, men som sagt, Cleaner Fluid + voksen over så får du skjult en del tipper jeg.. Husk å bruke LITE cleaner Fluid, den kan være litt jobb om du bruker mye, og det har ingenting å si på utseende å sause inn bilen, gå heller over samme panelet flere ganger med LITE produkt om du ønsker en runde til

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å spørre om det er noen av disse produktene jeg skal holde unna solen etter påføring (?).

1. Trenger en PH-nøytral bilshampo. Duger det da med eksempelvis svanemerkede produkter? Er disse PH-nøytrale?

Generell bilshampo fungerer det, trenger ikke den sterkest etter at voksen er lagt på..

2. Er litt usikker på om jeg har washpuddel i den pakken jeg kjøpte. Hvordan ser en washpuddel ut?

Waschpudel er til selve vasken, den bruker du til å vaske bilen med, den ser ut i str som en svamp, men har "pudel" trekk..

3.Har også glemt når i prosessen jeg trenger en washpuddel... Hva bruker jeg den til...?

Se over

4. Stemmer det at jeg slipper å ha en sealer når jeg bruker disse øvrige produktene? Tror kanskje folk mener litt forskjellig her. Kan jeg klare meg uten en sealer?

Ja, så lenge du bruker Cleaner Fluid + voksen, så trenger du ingen sealer under voksen..

5. Må desverre håndpolere. Kan jeg ha sjans til å få vekk noen swirls og vaskemerker ved hjelp av håndpolering? Bilen min er nok ikke så strøken som først tenkt, ser jeg.

Cleaner FLuid for hånd vil nok skjule swirls ol litt, skal alt vekk så er det maskin og kraftigere saker som må til, men som sagt, Cleaner Fluid + voksen over så får du skjult en del tipper jeg.. Husk å bruke LITE cleaner Fluid, den kan være litt jobb om du bruker mye, og det har ingenting å si på utseende å sause inn bilen, gå heller over samme panelet flere ganger med LITE produkt om du ønsker en runde til

Tusen takk for bra svar. Ser nå at jeg mangler washpudel...Damn. Da blir kun bensinstasjonen alternativet i morgen... :( Noen som vet om noen gode produkter (fra bensinstasjon) som jeg kan bruke til bilvasken? Er svamp 100% fy, fy?

Endret av vesla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

svamp går vel, men risikerer mere vaskeriper.En mikrofiberklut er vel bedre.Legg ikke mere trykk en du må for å få det rent,uansett vaskeredskap, og ikke være gnien på shampoo. Ett tips til: Bilen børe være heelt tørr før bruk av cleaner fluid.Veldig irriterende og tar evigheter bare det detter ned en dråpe der du holder på :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også å spørre om det er noen av disse produktene jeg skal holde unna solen etter påføring (?).

Tusen takk for bra svar. Ser nå at jeg mangler washpudel...Damn. Da blir kun bensinstasjonen alternativet i morgen... :( Noen som vet om noen gode produkter (fra bensinstasjon) som jeg kan bruke til bilvasken? Er svamp 100% fy, fy?

Bensinstasjonsvamp er fyfy, men fler og fler bensinstasjoner selger vaskehansker har jeg sett, hvor gode de er veit jeg ikke men antakelig bedre enn svamp. Europris pleier å ta inn brukbare vaskehansker til bra pris på denne tiden av året..

Edit* (leste feil :P) Bare å kjøre ut i sola og nyte etter at du er ferdig :thumbup:

Endret av AndersB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svamp går vel, men risikerer mere vaskeriper.En mikrofiberklut er vel bedre.Legg ikke mere trykk en du må for å få det rent,uansett vaskeredskap, og ikke være gnien på shampoo. Ett tips til: Bilen børe være heelt tørr før bruk av cleaner fluid.Veldig irriterende og tar evigheter bare det detter ned en dråpe der du holder på :)

Aha. Da tipper jeg at det blir klut i morgen ;) De tipsene du gir i mellom her er gull verdt, for jeg hadde nok tatt i litt, hvis du ikke hadde sagt fra. Men hva med solen? Hvilke produkter bør ikke påføres i solsteiken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Har du mulighet til å stå i skyggen så er det best, da produktene kan tørte veldig fort på lakken i sola.

Jeg mener nå at så lenge du avfetter og spyler bilen godt før du starter å vaske så kan du bruke, svamp, klut eller vaskehanske. Vaskehanske er å klart best. Uansett så er det lurt å skylle det du vasker med i rent vann mellom hver gang du dypper den i bøtta for å hindre at du får skitt med deg bortover lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Stå i skyggen med alt, når du har fjernet voksen kan du kjøre bilen ut i sola så den får litt fart på svettinga..

Mikrofiber klut til vask kan sikkert gå det, men da MÅ du ha avfettet og høytrykksvasket veldig VELDIG nøye før du rører den med MF. En MF klut er mye flatere en en mitt og har begrenset med plass i seg for større enheter (møkk, sand osv)

Du får sende en PM til en i Swissvax å høre om de har en Waschpudel liggende som du kan hente hos de...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim Wernerstrand

Jeg skal ut en tur i morra formidag for å handle litt, vi kan nok ordne en washpuddel til deg:-) send meg en melding med nr ditt så ringer jeg når jeg er på tur.

Ingen Kim's Ingen Kos:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut en tur i morra formidag for å handle litt, vi kan nok ordne en washpuddel til deg:-) send meg en melding med nr ditt så ringer jeg når jeg er på tur.

Done :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...