Gå til innhold

Beste måte og vaske Ditec behandlet bil?


halldor84

Recommended Posts

Avfetting / prewash -> spyl -> håndvask -> spyl -> tørk (varsomt)

Normal vaskeregime på selv ditec-behandlet bil - klin på med sterk avfetting i starten så blir den fortere borte og du kan få lagt på noe beskyttelse selv som er minst like bra :)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Avfetting / prewash -> spyl -> håndvask -> spyl -> tørk (varsomt)

Normal vaskeregime på selv ditec-behandlet bil - klin på med sterk avfetting i starten så blir den fortere borte og du kan få lagt på noe beskyttelse selv som er minst like bra :)

Hehe, ja skjønner at det ikke er så populert her på forumet;) Men skal gi det en sjans tenkte eg siden den er nybehandlet men vil vaske den på best mulig måte for best resultat fordi:)

Dette med avfetting har jeg nesten altid unngått fordi har alltid blitt fortalt at avfettingen tar poleringen. Men er det sånn at på Ditec biler så kan en bruke avfetting helt uten og bekymre seg for at behandlingen skal forsvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med avfetting har jeg nesten altid unngått fordi har alltid blitt fortalt at avfettingen tar poleringen. Men er det sånn at på Ditec biler så kan en bruke avfetting helt uten og bekymre seg for at behandlingen skal forsvinne?

Kommer helt an på hva du har på lakken og hva du bruker av avfetting. Du kan nok strippe Ditec også om du bruker rett produkt, men de fleste avfettingene vi bruker tar ikke livet av beskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med avfetting har jeg nesten altid unngått fordi har alltid blitt fortalt at avfettingen tar poleringen. Men er det sånn at på Ditec biler så kan en bruke avfetting helt uten og bekymre seg for at behandlingen skal forsvinne?

Avfetting fjerner møkk. Dersom du ikkje bruker avfetting/prewash blir det vaskehansken sin jobb å fjerne denne møkka. Dette blir det vaskeriper av uansett om det er Ditec, Turtle eller Swissvax som beskytter lakken.

Om ditec ikke tåler de avfettingene som blir brukt av folk her inne, så har den heller ingenting på lakken å gjøre mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditec er bra visst behandlingen er gjort ordentlig. Har selv hatt mange biler med Ditec. Følg normal vaskeprosedyre som beskrevet i guidene her på forumet. Ditec tåler mye avfetting. Bruk en god QD etter vask så blir lakken glatt og antistatisk (Ditec trekker til seg mye støv). Prøv f.eks. Chemical Guys Pro Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

Bruk en god QD etter vask så blir lakken glatt og antistatisk (Ditec trekker til seg mye støv). Prøv f.eks. Chemical Guys Pro Detailer.

Så en kan bruke QD på Ditec?

Hva er egentlig QD, noen som kan forklare meg litt hva det inneberer og hvilket resultat en kan oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QD (Quick Detailer) er går fint å bruke på Ditec. :) Søk på forumet dersom du lurer på hva det er. ;)

Autoglym Extra Gloss protection har jeg også god erfaring med på Ditec behandlet bil dersom Ditecen begynner å bli "sliten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halldor84

QD (Quick Detailer) er går fint å bruke på Ditec. :) Søk på forumet dersom du lurer på hva det er. ;)

Autoglym Extra Gloss protection har jeg også god erfaring med på Ditec behandlet bil dersom Ditecen begynner å bli "sliten".

Takk for gode tips, handlekurven begynner og fylles nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder QD så anbefaler jeg Swissvax Quick Finish, har prøvd denne en stund nå, og selv på ubehandlet bil så både ser den bra ut og føles glatt, samt beader og sheeter bedre en mange billigvokser jeg har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vil tro er grei å legge over Ditec behandlet bil.. har ikke gjort det selv over Ditec, men har testet den her. Helt ok sealer dette her, litt kortere holdbarhet, men lekende lett å legge på/fjerne.. Bruker den mest i Døråpning/dørterskler her

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med det produktet, men ut fra det jeg leser om produktet går det nok bra å bruke det. Ditec driver skremselspropaganda og sier at man kan få skjolder i lakken ved å legge på andre produkter. Det har ikke skjedd med meg i hvertfall. B)

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Prickbort 100% trygt å bruke på en Ditec-behandla bil?

Kvifor lurer du på det?

Viss den ikkje tåler det, so er den iallefall ikkje verdt pengene!

Endret av todleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ditec skal vel tåle en del den mener jeg, Prickbort er snill mot både sealer og Voks, men overdrevent bruk kan redusere beskyttelsen.

Er du usikker ville jeg vurdert å kontakte stedet som har utført ditec jobben og hørt hva de sier. Men mange her inne som bruker "vanlige" sealere bruker prickbort innimellom i vinterhalvåret..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...