Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 (endret) Jess, da var det endelig tid til å skrive ferdig denne tråden. Starter med litt før vask bilder Felger fulle av bremsestøv Møkk som følge av regnvær og våte veier Litt rennemerker fra under håndtak "fartsstriper" Ble tydeligvis ikke så mange bilder under vask, men her er de jeg tok Felg før CG sticky - spyling - sticky med vikan kost Felger etter, og påført tardis Bilen ble så avfettet med Joker 1000 og bilt-hamber surfex HD, før håndvask med mothers ullhanske og SuperSlick&Suds. Allerede her merket jeg ulumskheter da vaskehansken hadde tendenser til å lugge på lakken, selv med såpe med mye glid. Tørket og clayet bilen med gul riccardo og ONR som claylube, og her var det veldig lite asfalt og nupper igjen, kun på undersiden av kanalene og falsen i hjulbuen. Og det var her jeg begynte med en stor tabbe, jeg aaner ikke hvilke produkt jeg har brukt på bildene, med hvilken pute og med hvilken maskin. Men under følger et par av hva som ble brukt til testing på første dagen Etter scholl S30+ og orange scholl S30+ tørket ut vanvittig fort og paden lagde kjørespor, som du kanskje ser 50/50 med blå uber og S40 kjørt, selv S40 tørket ut for fort. Nok av hologrammer og kjørespør her og. Bildet er tatt etter 2x wipedown med CF02 Alt dette er kjørt med roterende. Under følger bilder av dag to, etter at jeg ikke hadde plass til mere testing på panseret gikk jeg over til forskjermer Under alle hologrammene og ripene her ser man noen rennemerker som har etset (Begynner det å bli kjedelig lese om komboer som verken du eller jeg vet hva er? Scroll ned til rett under halve siden, der begynner det å skje ting i orden igjen) Etter flere runder S03gold og gul scholl ble det mye bedre, men desverre etset igjennon lakken. Kjørespor etter et eller annet Etter at jeg hadde testet panseret til det ikke var plass til mere testing der, gikk jeg videre på dørene og testet videre Så ble jeg litt lei, og startet på interiøret. Her er før støvsuging Etter støvsuging, burde hatt rensemaskin her men ble litt bedre etter en runde med grean clean Pedalene og fothvileren ble tatt med grean clean og kost etter bildene ble tatt Så dag tre begynte jeg med litt 50/50 Liten ripe igjen der som ble tatt med spotpad etterpå. Det ble gjort på hele bilen for å ikke fjerne for mye lakk, men samtidig ta de ripene som var. Ripefritt, men langt ifra holofritt To små riper igjen her under blitsen Riper borte Og her er hvordan det ble seendes ut med S3gold på gul scholl pad med roterende Her er det fortsatt litt holos, men begynner å nærme seg 50/50 real style Dype riper Generell tilstand rundt dørhåndtakene Ble et par strafferunder rundt håndtaken Begynner å komme seg, men fortsatt litt igjen Her etter en finere runde, ble vanskelig å ta bilde på samme plassen da jeg ikke fant igjen ripene Jobbet litt på kryss og tvers for å la panelene kjøle seg ned, så det det ble glemt i mellomtiden hvor de var Maangee riper under lista på dørene! Etter tre runder med s03g og gul fikk det som var igjen være Nå har det også gått surr i dagene, da jeg hadde denne bilen i halvannen uke for å få den så bra som mulig. Her er jeg over på panseret igjen, for å finne en løsning på hologrammer Masse holos og kjørespor etter Menzerna 106fa på grønn hex-logic med flex DA Litt bedre med tanke på kjørespor etter po85rd og blå uber, men fortsatt holos Og så har jeg mistet kontrollen igjen på hva som ble brukt Her vet jeg ihvertfall at jeg ikke har kjørt! Ikke her heller Men her har jeg det Og her Her ser du hvordan produktet brant seg fast hvis jeg kjørte tørt, eller brukte for lite produkt, eller kjørte produktet ut Og her enda bedre For å klare å fjerne menzerna produktene måtte jeg bruke IPA og helt ren microfiber så fant ut etterhvert at å bruke S40 med kort kjøretid og mye vann/QD gikk det mye bedre, så menzerna ble fort kuttet ut til fordel for scholl Her har jeg tatt masse bilder igjen jeg ikke aner hva som er kjørt igjen Kan si så mye som at plasten på denne bilen var mye bedre å jobbe på enn resten av lakken, her er speilet etter kun gul scholl spot pad med s03 gold Tilbake til kaoset Her er et bilde av alle produktene brukt hittil, brukte godt over 50 timer bare i testing på denne! Ga meg den kvelden og fikk lånt meg en Meguiars G220 DA og noen andre pads for å teste (takk til dere alle!) Og etter litt testing fant jeg ut at Scholl S30+ på ny, orange scholl pad med G220 ga et bra resultat! WOHOO! Så ble bilen kjørt ut i sola for wipedown og solsjekk Bra med oljer Etter tre runder med Surfex HD 1/3 og en runde IPA Ikke så mye oljer igjen nå Surfex HD tar polishrester og oljer veldig bra faktisk Var ikke helt fornøyd med resultatet, så kjørte inn igjen og fortsatte testingen med S30+ og orange Så store områder kjørte jeg på for at produktet ikke skulle tørke Uten noe press, på laveste hastighet med DA, (flex Da var for sterk og lagde holos, og tørket ut produktet for fort) og uten å være i nærheten av å kjøre ut produktet Her ser du hva som skjedde hvis jeg kjørte på for store områder, produktet tørket for fort, og ble kjørt ut for fort og da ble den vanskelig å fjerne på en skånsom måte (les under) Fortsatte så med kjørespor fjerning med nevnte kombo Måtte kjøre opptil 2-3 ganger over der jeg bare hadde kjørt s03gold med gul hex-logic eller scholl for å fjerne alt av kjørespor og microswirls, S30+ på orange var også det eneste som ikke etterlot microswirls Under testingen studerte jeg "gråsonen" etter ledlykta nøye, hvis man legger ledlykta på skrått mot lakken kommer det jeg mener, og med nesa godt trykt inntil lakken så jeg godt alle spor etter microswirls, kjørespor og diverse Etter å ha kjørt mange nok ganger til at alt av microswirls endelig var borte så jeg noe snevert, alle "hologrammene" hadde bitt-bitte små riper som gikk i samme retning og ledlykta viste også at det kun var en rett strek over og under lykta, ikke mange stråler som gikk overalt som vanlig. Etter mer testing og tørking i kun samme retning, og så motsatt retning beviste det jeg fryktet, det var microfiberen som lagde spor. Så ble hele sjåførsiden av bilen testet med alt av microfiber jeg og Bernhard hadde, og det viste seg at lakken var fysisk UMULIG å få helt 100. Etter denne konklusjonen falt jeg skikkelig i kjelleren, og resten av kvelden gikk til røyking, og skitsnakk med Bernhard... Menmen, bilen var ikke ferdig og jeg hadde kommet frem til det som ble best, og hvis dere ikke har fått det med dere enda skriver jeg det igjen: S30+ på orange Scholl med Meguiars G220 Microfiberen som ble brukt i kampen rosa mf fra Swissvax/scholl, og røde fluffers fra CG. Disse etterlot seg minst riper Så var det bakfangeren som sto for tur, og da ble valget S17/s03gold på Mirka ull med roterende for å fjerne riper, og deretter S30+ på orange scholl med Meguiars DA 1-2 runder Her litt polishrester og bra med riper Bra ved første øyekast Ikke fullt så bra med ledlys Her måtte det strafferunder til. Fortsatt litt igjen, disse fikk bli da de var dype og frykt for å brenne igjennom på kanten Ei lita lur ei som ikke ville vekk, ble nesten usynlig Flere defekter Ripe som ikke ville vekk Resten ble ok, men ikke 100 etter flere runder Weapons of choice Lykter før Nei, det er ikke 50/50, det er en dyyp ripe Lakktilstand over lykta Ehh, ble visst bare før-bilder på bakluke/lykter. Men ble da ok, mye som var for dypt Og etter litt kjøring med Megiuars DA aka. "ristern-som-skyter-pads-hvis-du-slipper-maskinen-fra-lakken-uten-å-skru-den-av-asap" skjedde dette. 2-3cm tjukke flak med møkk som ble ristet løs av DA'n. Nevnte dette for eieren og da lo han og sa at han pleide å ta av fangeren en gang i blant for å rense skikkelig der Så var det over på sideskjørtene, de så helt forferdelige ut og var av plast, så her kjørte jeg s03gold med mirka ull 1-2 runder og da turte jeg ikke mer ettersom lakken alltid er tynnere der, og det er greit å la det være igjen litt klarlakk til videre slitasje. Etter å ha kjørt to runder med s03gold og ull fikk denne ripa være igjen Før Etter Så etter litt testing for siste finish fant jeg ut at Cleaner Fluid Pro på sort uber verken lagde hologrammer eller kjørespor, så jeg kjørte den et kjapt pass for å spre, så rett opp på full guffe på G220'n to litt raske pass og så rett av. Det ble blankt og så bra som det kunne bli. Ble desverre ingen bilder av dette, da det var siste dagen og jeg hadde virkelig dårlig tid nå. Litt komisk når jeg hadde halvannen uke på meg, men det sier litt om hvor mye jobb det var med denne bilen Etter jeg hadde funnet riktige komboer, ble alt tørket av i samme retning veldig forsiktig forfra og bakover. Voks lagt på og tørket av på samme måte som resten for å lage minst mulig nye synlige riper Var litt vanskelig å legge tynt og jevnt Når etterbildene ble tatt, skulle jeg egentlig ha levert bilen så de ble tatt i noe hui og hast De siste bildene ble tatt ved fremkomst og det var litt mørkt så håndholdt kamera med lukkertid var ikke så veldig lett å få bra Jeg har tidligere aldri vært helt fornøyd med finishen på sort lakk, men etter å ha brukt Mirage fikk jeg gløden og dybden jeg var ute etter og det ble virkelig pent! Jeg hadde sett frem til å kunne komme med en konklusjon på denne lakken fra helvete og skryte skikkelig av det etterpå, men jeg er ihvertfall stolt av egeninnsast og i det hele tatt ha kommet frem til en konklusjon på dette. Og selv om det ikke ble helt 100% skal det fortsatt et trent øye til for å se det. Eieren ble ihvertfall fornøyd og det er jo _egentlig_ det viktigste, selv om vi alltid skal gjøre vårt beste Ble også som nevnt en del rot i denne tråden, men håper det var verdt å lese for det. Jeg har ihvertfall prøvd å dele mine erfaringer så godt jeg kan med dere. Setter stor pris på tilbakemeldinger, positive som konstruktive Mvh Belle! Endret 15 Juni, 2010 av Belle 8 Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 21 Mai, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 blir moro å følge dette her.... får du testet med DA også? Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Testet hvor mye det cutter med DA mener du? Det kan jeg få til imorgen Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 21 Mai, 2010 Admins Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 ja cut og hvordan det ser ut etter en runde... har du Flex DAn? Prøver å finne ut om tvungen rotasjon gjør at den kan lage holos, men har ikke hat bil her med bløt lakk på en stund (evo teller ikke) Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Kunne låne Ørjan sin Flex, så det kan jeg teste mot en "vanlig" DA Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
offroad 20 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Hadde en x-trail med sticky myk lakk inne for en stund siden, og jeg endte opp med å kjøre DA. det tok nok og tørket ikke ut produktene så fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 21 Mai, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Flex sin DA lager hologrammer ja Ihvertfall på suuuuuuuuuuuupermyk lakk... Da ses i helga da Belle Jeg skal inn med en A6 imorgen Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hue 340 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Hjelpes for en lakk. Jeg kan ikke annet enn å si lykke til å håper det går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 (endret) Kan du ikke også prøve med Menzerna produkter på Roterende. For å se om det hjelper med mer oljete produkter... Plllliiiiissss!!!!!!! EDIT: Noe ala samme som jeg var borti på Denne S40, Blå Sonus og Flex DA... Endret 21 Mai, 2010 av Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Kan du ikke også prøve med Menzerna produkter på Roterende. For å se om det hjelper med mer oljete produkter... Plllliiiiissss!!!!!!! EDIT: Noe ala samme som jeg var borti på Denne S40, Blå Sonus og Flex DA... Akkurat nå gleder jeg meg, men tipper jeg står med blod i munnviken imorgen kveld Har 106FA som skal testes også, har egentlig litt troa på den. Jeg har en pakke sendt med express over natt fra SS som burde være her hvert øyeblikk med litt pads og S03 Gold, håper den er såppas oljete at jeg kan fjerne de dypere ripene med den Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanA 1 742 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Lykke til Belle Du kan trenge det etter det jeg så i går kveld....... Neida går nok så bra så. Forsøk Menzerna PO85RD på blå Über pad. Står i hylla hos meg. Bare å låne DA maskinene mine også om du trenger. Siter http://www.facebook....dreassenAutospa http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak Sertifisert Scandic Shine Detailer Cosmic Detailing Center Sertifisert Scholl Concepts bilpleiesenter Sertifisert Polishangel Detailer Nanolex Certified Detailer DCN Approved Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Dette er jeg spent på! Lykke til, håper virkelig Flex DA klarer brasene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karaba 0 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 (endret) Der er jo bilen min jo Blir spennende å se hvordan den blir når den er ferdig. Lakken er nok ikke den enkleste nei, satte den bort til noen "amatører" i fjor og det ble ikke bra Jeg er imidlertid trygg på at den er i beste hender nå. Lykke til til Belle og legg gjerne ut bilder underveis. Endret 21 Mai, 2010 av karaba Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPP 4 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Meget spent på denne , siden lakken på min bil også er meget myk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle 307 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Å fytti.... Håper du tar deg tid til å forske litt, og beskrive resultatene av de forkjellige tingene du prøver, for her er det litt å lære for mange av oss tror jeg Tror jeg kan bekrefte Truls sitt spørsmål jeg også....DA med tvungen rotasjon lager antydninger til Holo selv på medium hard Volvo-lakk hvis man bruker Scholl S30 og Blå Uberpad. Når jeg skifta til Orange Scholl pad så lagde det ikke hologrammer. Ser virkelig frem til fortsettelsen av dette interessante prosjektet hvor det åpenbart finnes både gøttz und ztåpåvilje hos trådstarter mvh Ståle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Blir nok holofest i Ås denne helgen Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Har fått testet en god del idag og dette blir en skikkelig utfordring... Det vanskeligste hittil er å finne en kombo som cutter nok da det er en del småriper som må taes, men som ikke legger igjen et helvete av kjørespor. Får en par hex-logic polish og cutting pads imorgen sammen med S03 Gold så får vi se hvordan det går da. Menzerna 106FA med blå uber pad på roterende tar en del swirls og ender nok opp som steg 2 av 3, finish med DA Har funnet ut at ved å bruke mye vann under kjøring tørker ikke produktet helt ut og det er lettere å avslutte uten kjørespør, men hologrammene er jo der enda Scholl S40 er nytteløst da den ikke er oljete nok og tørker ut. Setter min lit til Hex-logic imorgen så får vi krysse fingrene 2 Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karaba 0 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Er vel litt samme lakken her: detailingworld UK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
East 157 Skrevet 21 Mai, 2010 Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 3M UF er jo svinfull av klinete oljer. kan få teste min om du henter her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 21 Mai, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mai, 2010 Glemte å skrive det isted at jeg prøvde 106fa på blå uber med Flex DA, det fungerte ikke like godt som på roterende faktisk. Virket som det tørket for fort og lagde kjørespor, tror jeg må prøve det igjen imorgen med mere vann og på et mindre område. Takk East, hvis ingen i nærheten har blå 3M kan det godt hende jeg kontakter deg for en test Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.