Gå til innhold

Felgrens, og børste


solrikioo

Recommended Posts

Heisann.

Ifjor kjøpte jeg noen "BBS" LM replica felger hos dekkskift.

Spurte hva jeg burde vaske med, og fikk svar bilsåpe og vott.

Så i frykt for å ripe de opp har jeg kun gjort det, og det funka jo ok.

Men i år har det kommet dritt på dem, som sitter hardere enn før.

Hva bør jeg bruke? Noen konkrete tips?

Hadde noen sharif asa felger før, og de var fulle av riper etter koster, og sikkert for sterk væske, og det vil jeg unngå nå.

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen problemer med riper i noen felger når jeg har brukt Valetpro Bilberry eller Autosmart smartwheels sammen med EZ detail brush og swissvax detail brush.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noen problemer med riper i noen felger når jeg har brukt Valetpro Bilberry eller Autosmart smartwheels sammen med EZ detail brush og swissvax detail brush.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en god felgrens+børste og vaskehanske kommer du langt, men når det er gjort burde du legge beskyttelse (sealer/voks/felgvoks) på felgene (også baksiden) så blir vedlikeholdet mye enklere fremover også er de alltid blank og fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Vasker du bilen (og felgene) ofte, så er nok bilsjampo og vott det mest skånsomme du kan bruke...

Vet at enkelte har hatt litt problemer med EZ brush når vi snakker om riper, men kan hende det har vært litt ømfintlige felger da, så en god felgrens er ikke dumt for å få berøringsfri vask ;) Espuma sin er også genial siden den funker blandet ut 1:10 (blankbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd Gloss It sin felgrens, den er fin å blande ut og du trenger så og si ikke berøring på normalt skitne felger :)

Men som Kris sier, vasker du felgene ofte nok så holder det med såpe og mitt(ville gått for microfibermitt på felgene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Min favoritt er ihvertfall Scholl Rim7 i kombinsjon med vikan felgbørster. Dette tar sykt mye drit av felgene, og trikset for å unngå riper er å ha skikkelig varmt vann i bøtte med grit guard, dette fordi det myker opp busten på børsten, og dyppe børsten ofte, det er ingenting som heter å dyppe for mye i dette tilfellet. Og ja, blir vannet for skittent, så bytt. Husk å la felgrensen få ligge noen minutter på felgen for å få virke optimalt. Det er og en fordel å jobbe med en og en felg om gangen. Med denne metoden unngår en mange uønskede riper i felgene. Blir det ikke helt bra første gang så er det bare å gå på med ny runde og samme prosedyre. Ja det er omfattende og tidkrevende men vel verdt det mtp riper. Husk og å legge på beskyttelse som feks Swissvax Autobahn, den er rå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...