Gå til innhold

Synspunkter på produktvalg


DjNorway

Recommended Posts

Har en 320d 2006 modell som hadde masse swirls og RDS når jeg kjøpte den. Forrige eier hadde hatt den hos et bilpleiefirma som tok 900kr for en full eksteriørjobb :( Hologrammer over hele bilen, til og med på fangere etc. Han har også brukt maskinvask og antagelig skumbørste i vaskehall. Helt sykt at en så ny bil kan bli så ille.

Kjørte på med PowerGloss og ullpad på en Flex 3401 og har nå fått bort det meste. Var en forferdelig jobb! Brukt mange dager. Tror nyere BMW-lakk er veldig hard? Har ikke gjort noe med ripene etter powerglossen og lurer på hva jeg skal kjøre for å få en god finish. (Brukte litt Meguairs Speed Glaze og Swirl Free Polish, men følte ikke dette hjalp noe annet enn litt mer shine og fjernet litt kjøremerker) Er litt mindre swirls igjen, noen kjøremerker og noen RDS som jeg ikke har klart/turt å få bort.

Har handlet litt fra Scandicshine. Har følgende produkter og vurderer å kjøre følgende oppsett:

1. 106FF på LakeCountry CSS Blue pad

2. Chemical Guys Ez-Cream

3. Chemical Guys Jetseal

4. Turtle Wax Platinum Carnuba (Har den stående, mååå få brukt den opp/testet den. Har faktisk lest endel bra om den på detalingworld)

Har også Menzerna SIP, tror jeg kanskje må kjøre den på enkelte områder på en polishpad før jeg begynner på 106FF.

Det jeg lurer på er egentlig om 106FF er "fin" nok til å være siste polish? Burde jeg hatt Menzerna 85 også?

Hva tror dere om LSP-oppsettet mitt? Bilen er svart..

En siste ting også, skal jeg kjøre steg 2 til 4 med applicatorpad eller burde jeg kjøre de på Flex'en?

Takk folkens ;)

Endret av DjNorway
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

106F holder fint den til å gjøre lakken klar for glaze og jet + voks.. (106 er 5 på glans, noe som er det høyeste fra Menzerna)

2 til 4 med app pads funker bra, 2 og 3 er i allefall lette å legge på/fjerne. nr 4 kjenner jeg ikke men ikke sikkert det er noe dårlig voks det, les på boksen om den kan tørke på lakken eller må fjernes etter ett og et panel (tipper det).

post opp biler etter jobben da, så vi kan se hvor bra den er ;)

LSP oppsettet tror jeg kommer til å bli kanon på sort bil...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god erfaring med 106ff+hvit sonus eller css, fjerner hologrammer og swirls og gjør lakken klar for lsp.

Hvis du har veldig hard lakk er det ikke sikkert at den blå klarer å fjerne spor etter tidligere korrigering.

Ville tatt step 2,3 og 4 for hånd, og oppsettet ser bra ut..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjappe svar.

Vet at kvalitet på pads er generelt veldig viktig, men har det mye å si når det gjelder applicator pads? Har bare noen bilextra-pads, tror ikke jeg rekker å få kjøpt inn kvalitetspads før jeg skal ta jobben.

Hvis det viser seg at blå CSS med 106FF ikke klarer å fjerne spor etter korrigering så tror jeg prøver samme produktet på en gul Meguairs polishing pad. Har dessverre ikke hvit sonus eller CSS.

Skal ta bilder når jeg er ferdig, dumme meg har dessverre ikke tatt før bilder. Det er synd, den så virkelig ille ut! Gleder meg til å få gjort den ferdig, håper fredag og lørdag holder tidsmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Jeg fjerner Hologrammer og lettere swirls med Blå Sonus og 106 på myk klarlakk. Finnishingpaden til CCS er litt mykere enn Blå Sonus, så vet ikke om den tar like mye.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

det er jo en bra pad for polering, så den skal jo, med egnet polering fjerne kjøremerker o.l hva rubbing/tøff polish.

Oransj lake C fikk jeg kjøremerker av, hvit pad med #9 gjorde susen, den har vel ca samme cut som den du snakker om fra megs.. Skal kjøpe meg megs puter, har hørt mye skryt, og de fra solo1 (ull) virka kjempegode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...