Gå til innhold

Audi A3 Preppet For Utstilling


ClearCoatChristR

Recommended Posts

ClearCoatChristR

Pirex spurte meg for lenge siden om jeg kunne tenke meg og stille ut bilen på VACN treff i Halden, noe jeg sa ja til. Har jo hatt god tid, men fikk ikke ut fingeren før idag (korrekt: Igår)

Bilen er ikke i så dårlig stand, men har ikke gitt den ordentlig behandlig siden i høst, og da er det på høy tid, sol og sommer er ensbetydende med øyesmerter!

Noen paneler var allerede tatt, siden jeg "lappeteppe" polerer:P

Når den skal stå ved siden av en bil med Divne på, så bør den jo holde en viss klasse, så jeg startet opp, klokken 11.00.

Rundt 11.30 kom Ketil også, han trengte vask, siden noen av måkene hadde fått "Mer til overs".

Utrolig hvor mye Swissvax Car Bath faktisk hjelper! Tilfører goode oljer.

Ketil la igjen PTG'en sin, sånn at jeg kunne sjekke lakken før våtslip.

Jeg har egentlig bare gitt opp meg selv når det gjelder å ta bilder, men er her er iallefall noen før-bilder.

Venstre bakskjerm:

IMG_2705.jpg

IMG_2707.jpg

IMG_2708.jpg

Venstre dør:

IMG_2709.jpg

IMG_2710.jpg

Paint overspray, venstre dør:

IMG_2711.jpg

Ble wetsandet ned litt, for å få vekk det aller verste fortest mulig.

IMG_2712.jpg

Produkter brukt:

Vask: Optimum Car Wash

Clay: Riccardo Clay og Meguiar's Speed Detailer

Lakk:

Optimum Compound med orange 4" på visse steder.

Menzerna Intensive Polish på Sonus hvit.

Menzerna 106 på Blå Sonus - Herlig kombo

Menzera Top Inspection

Swissvax Cleaner Fluid for hånd.

Voks:

Swissvax Mystery på panser, frontfanger, forskjermer og dører.

Dodo Juice Banana Armor på høyre bakskjerm

Dodo Juice Purple Haze på venstre bakskjerm

Swissvax Shield på bakfanger, tak, bakluke.

Takk til Pirex, som lot meg leke med hans Master Collection!

Deretter ble jeg så opphengt i polering at jeg ikke fant frem kameraet før jeg var ferdig.

IMG_2713.jpg

IMG_2714.jpg

IMG_2715.jpg

IMG_2716.jpg

IMG_2717.jpg

IMG_2718.jpg

Bakenden. Hele rumpen på bilen er i skikkelig dårlig stand. Såpass dårlig at ingen seriøs lakkerer vi omlakkere den igjen. Jeg tør heller ikke å gå på så veldig hardt her. Høyeste PTG målt var 1270!!! Laveste var 250. Er redd endel av laget er sparkel også, derfor er ikke alle ripene tatt:

IMG_2719.jpg

IMG_2721.jpg

IMG_2722.jpg

IMG_2723.jpg

Panser:

IMG_2724.jpg

IMG_2725.jpg

IMG_2726.jpg

IMG_2727.jpg

IMG_2733.jpg

IMG_2735.jpg

IMG_2736.jpg

IMG_2737.jpg

Av en eller annen grunn ble lakken veldig tåkete på dette bildet.

IMG_2739.jpg

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Så uber bra ut dette her..Utstilling verdig..

Hvordan så "forskjellen" ut mht de forskjellige voksene du benyttet?

Noe stot forskjell med hvordan de var å legge på eller ta av?

Husk hjulbrønner også da, samt dekksider...men det har du sikkert kontroll på.....

synd dere er langt unna, hadde vært morro å ta en tur..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Halden er ikke så langt unna da, 2,5 time?;) Drar du klokka 09.30 rekker du det akkurat;)

Skal jeg være helt ærlig, så jeg ingen drastisk forskjell, men det er ikke så rart, siden jeg stirret på bilen halve dagen allerede. Merket at Banana Armor utmerket seg litt, Mystery var mye våtere enn Shield.

Begynte 12 og sluttet 23, så sola gikk ned, men får håpe den ser lik ut i sola som under halogen.

Jeg måtte legge på voksen med pads, siden jeg har gitt megselv hånd-nekt pga sprekker og tørr hud. :P

Skulle gjerne ha brukt hendene på alle voksene, men Swissvax greide seg best på pad. Dodo var en tanke hardere.

Fjerning var en lek, null støv, og ingen harde rester. Bare en Microfiber-side for fjerning av overskudd og en annen siden for høyglansbuffing. Enklere blir det ikke! :)

Plast er på sjekklista. Dekksidene mine er jo nesten brune:P

jvaule: Utstillingen er på Fredriksten Festning i Halden. Umulig å ikke se;) Attpåtil Haldens stolthet, så det er skiltet overalt til Festningen. Åpner 12.00 :) 25kr inngang.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan, de siste bildene ser den jo søkkvåt ut. Fin jobb dette! :) Jeg savner utendørs bilder av helheten! ;) Ikke fordi jeg mistenker dårlig arbeid, men fordi jeg vil se hvor fin den er blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Satan, de siste bildene ser den jo søkkvåt ut. Fin jobb dette! :) Jeg savner utendørs bilder av helheten! ;) Ikke fordi jeg mistenker dårlig arbeid, men fordi jeg vil se hvor fin den er blitt...

Ferdig 23.00, så da var det dårlig med sol. Bilder kommer etterpå, Ketil har de på sitt kamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Solbilder:

DSC_2076.jpg

DSC_2077.jpg

DSC_2084.jpg

DSC_2085.jpg

DSC_2086.jpg

Jeg var selvfølgelig kledd for anledningen i Chemical Guys Tee :)

DSC_2087.jpg

DSC_2091.jpg

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg la merke til.. Du brukte Intensive polish, og ikke "Super" Intensive Polish som egentlig er laga for ripebestandig lakk IIRC.. Hvorfor det?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Ingen spesiell grunn egentlig. Kjøpte denne på Autoglym, da jeg fortsatt var ganske ny. IP og SIP er ganske like, men SIP passer bedre for "fabrikklakk". Denne forskjellen merkes helt klart.

Når jeg kjøpte denne, trodde jeg at Super Intensiv var mye grovere, så jeg valgte IP istedet. Men idag kjøpte jeg SIP også. Deler av bilen min er omlakkert, derfor IP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...