Gå til innhold

Bilpleiepartiet finnes ikke


Ståle

  

60 medlemmer har stemt

  1. 1.

    • Arbeiderpartiet
      7
    • Høyre
      12
    • SV
      1
    • Fremskrittspartiet
      26
    • Venstre
      0
    • Senterpartiet
      3
    • KRF
      2
    • Andre
      0
    • skal stemme men vet ikke
      2
    • skal ikke stemme
      7


Recommended Posts

For å prøve å fremstå som langt mere seriøs og samfunnsbevisst enn det jeg egentlig er skal jeg lage mitt livs første avstemming.

Av alle verdens ting skal den handle om hva folk har tenkt å stemme til neste uke.

Selv stemmer jeg naturligvis sosialistisk fremskrittsparti, men kanskje noe andre stemmer på kristelig kommunistparti, og da er det arti å vite det da liksom....hvis man er seriøs og samfunnsbevisst, slik som jeg later som nå

kjør hemmelig avstemming....

Ståle :)

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah....

Da er valglokalet her på DCN stengt, og jeg sitter her for å oppsummere hvordan den politiske fordelingen i bilpleie Norge kan se ut

sånn ca.

Vi har antagelig ikke nok som har stemt til at det kan brukes som en ordentlig pekepinn, men vi får summere det vi har.

Siden jeg aldri har hatt noe særlig til overs for spørreundersøkelser og statistikk så gikk jeg fem på i første forsøk og stilte spørsmålet "skal ikke stemme" som en mulighet...det jeg glemte da var det at det skulle stått "er stemmeberettiget men skal ikke stemme"

Siden vi ikke vet om de som har trykket på dette punktet er stemmeberettiget, så blir dette punktet strøket

Ihvertfall ser det slik ut

AP - 07 stemmer

H - 08 stemmer

SV - 01 stemmer

FRP - 16 stemmer

SP - 02 stemmer

KRF - 02 stemmer

Andre - 00 stemmer.

Vet ikke- 02 stemmer

Venstre- 00 stemmer

andre - 00 stemmer

Totalt 38 stemmer.

Vi ser at FRP har en stor tilslutning, likeså har høyre mange sympatisører i DCN med sine 8 stemmer.

Litt lavere enn jeg hadde trodd kom AP hakk i hel på Høyre med 7 stemmer.

Overall kan vi si at det er et klart borgerlig flertall blant DCN medlemmene som har stemt.

Og at sentrumspartiene har fått veldig lav oppslutning. Dette gjelder også AP sine samarbeidspartnere i dagens regjering.

Hvis vi tenker oss 3 fraksjoner til å regjere i Norge i dag

Hvor vi på ene siden har AP, SP og SV så har disse fått 26,3 % av stemmene

På den andre siden har vi Høyre, KRF og venstre som til sammen også har fått 26,3% oppslutning.

Litt utenfor lekegrinda står det enda et parti, som (ihvertfall før valget) ingen vil leke med...

Det er FRP som her har fått 42,1% av stemmene.

Vet ikke har for øvrig fått 5,3 %, og det betyr at selv om disse skulle velge et Høyre/sentrumsalternativ eller et rødgrønt alternativ så er disse likevel for få

til å kunne påvirke at her hos DCN ville FRP gått inn og ryddet lekegrinda for å ha alle lekene for seg selv.

Uten at jeg på noen slags måte er kvalifisert til å drive med politisk glasskule-titting eller andre slags spådommer så tror jeg ikke FRP kommer til å få en slik oppslutning på landsbasis.

Et sted mellom 20 og 25 prosent er vel realistisk, likeså er tallene for AP alt for lave her til å være i nærheten av det vi vil se etter valget.

Det som gjør det hele så spennende da er å se hva Høyre gjør hvis de ikke får nok stemmer sammen med Venstre og KRF - vil de da danne regjering med FRP hvis det andre alternativet er rød/grønt i nye 4 år ?

Det blir litt spennende valget i år.

Jaja..da har testeren testet de politiske linjene for DCN

- jeg tester alt, med unntak av skiflyging, fjellklatring og ullklær innerst mot kroppen

mvh

ståle :D

Endret av smellycat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som erkekte Østfolding så stemmer jo jeg FRP og dagen i dag er dermed en trist, trist dag.......Trøsten er at FRP har gjort sitt beste valg noensinne, men det klarte jo Sponheim og ødelegge! Men når det er sagt så er det jo litt trist også at Sponheim trekker seg, for selv om jeg er uenig i hvertfall 80% av det han sier så er han en dyktig politiker som har vært en fargeklatt i norsk poltikk de siste årene.

Mitt siste håp nå er at regjeringsforhandlingene bryter sammen hos de rødgrønne slik at SV+SP faller ut av en fortsettelse av dagens regjering :o

Lykke til alle sammen med de neste 4 årene og alle de økte avgiftene og bompengene det vil medføre :(

Da var dagen frustrasjon luftet :lol:

Endret av wreckmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å være "fargeklatt" når det eneste man klarer å være tydelig på i en valgkamp er "FRP kommer vi aldri til å samarbeide med!" - snakk om å vise finger'n til en del hundretusener mennesker.... Er glad han trekker seg og ser gjerne at han ikke kommer seg inn på Stortinget igjen senere heller.

Neste target er KRF - må få de under sperregrensa også - trenger ingen "sentrumspartier" i dette lille landet her.

Mest synd med valgresultatet er at personer som Håkonsen, Navarsete, Halvorsen og Brustad får fortsette som før. Hadde de jobbet i det private (og ihvertfall for meg) så hadde de fått fyken for lenge siden. Eneste jeg har sansen for blant SoriaMoria-gjengen er Støre - han er det brukbar ryggrad på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Støre er at han skal gjøre alt etter "boka". Han passer alltid for mye på hva han sier og styrer med. han tørr aldri snakke direkte. Syns også det var trist at ikke FRP og høyere ikke blir ny regjering. Folk tror det hadde blitt så fælt,men fakta er at de hadde ikke fått gjennom mange av dissa "ekstrem" sakene sine. Jeg ser værtfall ikke noe lyst på de neste 4åra. ENDA høyere skatter,avgifter,dårlige veier,bomringer,dårlige sjukehus,dårlige skoler,dårlige gamlehjem samt enda mer penger til land der korrupte ledere eter mest av kaka. Så takk til alle som stemte rødgrønt og gjorde hverdagen ENDA bedre for oss som betaler stortsett alt vi tjener i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...