Gå til innhold

Skal prøve å selge min Mercedes-Benz 220cdi elegance

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Jentungen og jeg slo oss sammen og kjøpte denne merca pga at vi begge brått stod uten bil..  vi har finni ut at mercedes ikke er vår type bil og ønsker å selge denne...  

Bilen er virkelig tatt vare på av tideligere eier.. tror alt er originalt..  til og med tlfen i bilen virker😂...

Vi kan ikke noe om mercedes men alle jeg har snakket med som er mercedes  likere mener at det var et virkelig bra kjøp..  jeg tror alt virker som det skal har nok ikke fått testa ut så mye av ting siden interessen ikke helt har vært tilstedet.. det tok meg 2 dager før jeg plutselig fant bruksanvisninga  i bilen😅😅

Vi har somla og bilen har bare stått her i noen mnd og den skal snart eugodkjennes.. på tilstandsrapporten fra et bil firma står det at det er en ting som må byttes i forestillinga..  og det var det.. 

Hva er best selge bilen som den er nå? Eller vise den og selge den med eventuelt en liten mangellapp... eller selge den eugodkjent( noe jeg egentlig verken har tid eller lyst til.

Selger den selfølgelig billigere når den ikke er eugodkjent..

Det er en 220 cdi elegance.2004mod. Den har gått 270.000... og som sagt den har vært godt tatt vare på..og er veldig hel og pen og god å kjøre.. sommer og vinter hjul på felg + et sett til med felger.. 

Noen gode tips på hva jeg også bør ha med i en annonse??

20220915_140514.jpg

Endret av tittigulle
Skrevet

Det er mye lettere å selge en aldrende bruktbil som er nylig eu-godkjent enn en som skal inn om kort tid, så jeg anbefaler deg dette. Og bytt den ene delen i forstillinga før du viser den, så sparer du deg for en "unødvendig" merknad og etterkontroll. Du vet jo at  den ellers er i godt skikk og som jeg leser det er det ikke ventet at det vil være andre mangler/påkost. Lykke til! :)

• Liker 1

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Skrevet

Tips til annonsering finner du her:

https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/5-annonsetips-nar-selge-bilen

og her

https://www.finn.no/bedriftskunde/motor/nytt-fra-bilbransjen/dette-bor-annonseteksten-inneholde

Og mitt personlige tips er å legge litt energi i bildene. Særlig hovedbildet i annonsen for at en potensiell kjøper skal klikke seg inn på din annonse. 

• Liker 1

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Skrevet (endret)

Enig med de to innleggene over. Jeg pleier å ha to til tre hovedbilder jeg veksler mellom etter noen dager, slik at potensielt flere klikker inn på annonsen.

Alle bildene MÅ tas på samme sted og tid. Ikke bruk et hav av forskjellige bilder du har tatt av bilen oppgjennom. 

Vask bilen inn og utvendig, fjern alt av rot og rydd. Ta MANGE bilder med et rolig bakgrunnsmotiv (ikke på en full parkeringsplass e.l.). Velg ut et knippe fra alle kanter av bilen, og noen fra innsiden som viser tilstand på seter og annet relevant.

Opplys om eventuelle skavanker helt til slutt i annonsen og vurder om det er viktig å vise skaden med bilde (helt til slutt i bildekarusellen).

Endret av Klykken
  • Liker 1

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår