Gå til innhold

Mitsubishi Eclipse


bjørn vidar

Recommended Posts

bjørn vidar

Hallo !..eier av en Mitsubishi Eclipse 2.4 1998 mod.........Bilen fusker når den blir varm,ifølge Mekonomen er det ikke lambdasondenog jeg har byttet luftmasse måleren uten att d hjalp.....Problemene startet når jeg byttet batteri????.Takksam for tips her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjort201

Fungerer den helt fint på kald motor?
Kan også prøve å koble av lambdasonden da skal bilen gå helt fint dersom den e defekt :)

  • DCN Poeng 1

Biler

  • Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet dukket opp etter bytte av batteri vil jeg tro det hjelper å starte bilen ved kald motor uten å røre gassen, la den gå på tomgang til den er på normal driftstemperatur uten å røre gassen underveis. Har hatt samme bil, problemet oppstod hvis batteriet ble tomt, og da hjalp dette siden programering av tomgang faller ut. Hvis dette er årsaken bør det også være ekstremt lav tomgang, er uansett verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjørn vidar

takker for svar....har ikke prøvd og koble ut lambdasonden :)....Testet ett annet luftmassemåler og lot bilen gå på tomgang,den begynte og fuske og stoppet.........rare er at bilen går som ei kule noen km ....så begynner problemet.....igjen takker for svar ...skikkelig fortvilet da jeg kun har hatt bilen i 2 mnd 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ballemann

Jeg hadde en crx del sol for mange år siden. når jeg byttet batteri måtte jeg lære bilen å gå normalt igjen, var en merkelig greie. Kanskje det er slik på din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjort201

Kom over dette på nettet er mye det samme som blir forklart over her

Er forsåvidt til en galant, men er vel ikkje så mye forskjell (?)
The majority of idle issues occurring after battery disconnection can be resolved with a throttle cleaning. When the battery is disconnected the computer loses it's adaptation for the idle air bypass and the idle air control valve resets to it's default position. This is OK when cold since the computer is requesting extra air anyway, but once the engine has warmed up and the computer reduces air bypass for normal idle, it is no longer sufficient to keep the engine running smoothly or even at all.

Proper repair is straight forward:
Remove the intake hose.
Spray brake cleaner or comparable cleaning agent directly onto a rag and use it to wipe out the throttle. If there are stubborn deposits you can use a scotch brite pad, wire brush, etc to knock them loose and then wipe it out again with a rag soaked in cleaner.

Står litt mer her om du har lyst å lese alt
http://www.justanswer.com/mitsubishi/7jxwh-rough-idle-stalls-when-engine-warm-runs-fine-when-cold.html


Biler

  • Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja.....19/9 2016.............8 uker siden jeg satte  Mitsubishi Eclipsen på Merkeverkstedet for en diagnosetest .....:(.......først mente de det var Luftmassemåleren....fikk taki brukt og etter 3 uker (unnskylte seg med ferie) fikk jeg beskjed at d ikke var den...Så var det data hjernen som hadde kvellet...fikk tak i den på E-Bay........forsatt ingen fremgang .....Frustert att verkstedet ikke finner ut av hvorfor bilen fusker ved 90 gradr..............................................SPØRSMÅL....hvis det er/var data hjenen som hadde kvellet................ÅSSEN skal den programeres....noen mener den må programeres ettet Calefornias program fordi det er der bilen kopmmer fra ?????? Vrkstedet sier de ikke finner noe program på bilen.........Synes dette begynner og bli latterlig dumt ............TIPS motas ...:)

 

Endret av bjørn vidar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig rart at hjernen/ECU skal bare slutte å virke etter batteri bytte..
Mulig det står noe nyttig her du kan prøve ut?
http://repairpal.com/engine-stalling-after-battery-replacement
Evt står det noe her også som kan prøves
http://www.club3g.com/forum/problem-reports/88022-engine-stalls-after-new-battery.html#/topics/88022?_k=qjgisg



https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t8102_ds44348

Biler

  • Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Eclipsen da verkstedet ga opp etter 8 uker :(..........NESTEN IKKE TIL OG TRO....17 ÅRS GAMMEL GUTT I FAMILIEN FJERNET tempREGULATOREN PÅ BILEN,OG DEN GÅR SOM EI KLOKKE......vet ikke om jeg skal le eller grine...KOMITRAGISK....vært uten bil i hele sommer p.g.av en drittfeil verkstedt ikke fant......Så nå sitter jeg meg Luftmassemåler og Datahjerne  som de fikk meg til og kjøpe.........Det var historia mi om min 

 

  

Mitsubishi Eclipse1998 cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 2 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...