bjørn vidar 0 Skrevet 18 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 Hallo !..eier av en Mitsubishi Eclipse 2.4 1998 mod.........Bilen fusker når den blir varm,ifølge Mekonomen er det ikke lambdasondenog jeg har byttet luftmasse måleren uten att d hjalp.....Problemene startet når jeg byttet batteri????.Takksam for tips her ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 18 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 Fungerer den helt fint på kald motor?Kan også prøve å koble av lambdasonden da skal bilen gå helt fint dersom den e defekt 1 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.N 0 Skrevet 18 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 Hvis problemet dukket opp etter bytte av batteri vil jeg tro det hjelper å starte bilen ved kald motor uten å røre gassen, la den gå på tomgang til den er på normal driftstemperatur uten å røre gassen underveis. Har hatt samme bil, problemet oppstod hvis batteriet ble tomt, og da hjalp dette siden programering av tomgang faller ut. Hvis dette er årsaken bør det også være ekstremt lav tomgang, er uansett verdt et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 18 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 takker for svar....har ikke prøvd og koble ut lambdasonden :)....Testet ett annet luftmassemåler og lot bilen gå på tomgang,den begynte og fuske og stoppet.........rare er at bilen går som ei kule noen km ....så begynner problemet.....igjen takker for svar ...skikkelig fortvilet da jeg kun har hatt bilen i 2 mnd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ballemann 90 Skrevet 18 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 Jeg hadde en crx del sol for mange år siden. når jeg byttet batteri måtte jeg lære bilen å gå normalt igjen, var en merkelig greie. Kanskje det er slik på din også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 18 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 er det og komme til Lambdasonden (hvor sitter den på Eclipsen)...tenkte og koble den ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 18 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juli, 2016 Kom over dette på nettet er mye det samme som blir forklart over her Er forsåvidt til en galant, men er vel ikkje så mye forskjell (?)The majority of idle issues occurring after battery disconnection can be resolved with a throttle cleaning. When the battery is disconnected the computer loses it's adaptation for the idle air bypass and the idle air control valve resets to it's default position. This is OK when cold since the computer is requesting extra air anyway, but once the engine has warmed up and the computer reduces air bypass for normal idle, it is no longer sufficient to keep the engine running smoothly or even at all.Proper repair is straight forward: Remove the intake hose.Spray brake cleaner or comparable cleaning agent directly onto a rag and use it to wipe out the throttle. If there are stubborn deposits you can use a scotch brite pad, wire brush, etc to knock them loose and then wipe it out again with a rag soaked in cleaner.Står litt mer her om du har lyst å lese alt http://www.justanswer.com/mitsubishi/7jxwh-rough-idle-stalls-when-engine-warm-runs-fine-when-cold.html Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 19 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Juli, 2016 takk....dette bør prøves ut....:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 19 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2016 (endret) Ja.....19/9 2016.............8 uker siden jeg satte Mitsubishi Eclipsen på Merkeverkstedet for en diagnosetest .....:(.......først mente de det var Luftmassemåleren....fikk taki brukt og etter 3 uker (unnskylte seg med ferie) fikk jeg beskjed at d ikke var den...Så var det data hjernen som hadde kvellet...fikk tak i den på E-Bay........forsatt ingen fremgang .....Frustert att verkstedet ikke finner ut av hvorfor bilen fusker ved 90 gradr..............................................SPØRSMÅL....hvis det er/var data hjenen som hadde kvellet................ÅSSEN skal den programeres....noen mener den må programeres ettet Calefornias program fordi det er der bilen kopmmer fra ?????? Vrkstedet sier de ikke finner noe program på bilen.........Synes dette begynner og bli latterlig dumt ............TIPS motas ...:) Endret 19 September, 2016 av bjørn vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 20 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 September, 2016 Verkstedet ga opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 20 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 20 September, 2016 Virker veldig rart at hjernen/ECU skal bare slutte å virke etter batteri bytte.. Mulig det står noe nyttig her du kan prøve ut? http://repairpal.com/engine-stalling-after-battery-replacement Evt står det noe her også som kan prøves http://www.club3g.com/forum/problem-reports/88022-engine-stalls-after-new-battery.html#/topics/88022?_k=qjgisg https://www.cargurus.com/Cars/Discussion-t8102_ds44348 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 21 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 September, 2016 Hentet Eclipsen da verkstedet ga opp etter 8 uker :(..........NESTEN IKKE TIL OG TRO....17 ÅRS GAMMEL GUTT I FAMILIEN FJERNET tempREGULATOREN PÅ BILEN,OG DEN GÅR SOM EI KLOKKE......vet ikke om jeg skal le eller grine...KOMITRAGISK....vært uten bil i hele sommer p.g.av en drittfeil verkstedt ikke fant......Så nå sitter jeg meg Luftmassemåler og Datahjerne som de fikk meg til og kjøpe.........Det var historia mi om min Mitsubishi Eclipse1998 cab Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiny 128 Skrevet 21 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 September, 2016 Da blir det ny regulator da ? Og håpe det fortsatt er nice etter på. Da kan jo kos og stell begynne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn vidar 0 Skrevet 17 Juli, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juli, 2017 Noen her ute som hvet hor jeg kan kjøpe/laste ned install a convertible top on a1995-1999 Eclipse, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar a 0 Skrevet 11 August, 2019 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2019 Da må jeg spørre bjørn Vidar den caben var ikke koksgrå også? Og hvor sitter den temperatur regulatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.