Gå til innhold

Parkeringsregler, finnes det noe på nett?


killbox

Recommended Posts

Hei, bor i en sameierblokk hvor vi har garasje i kjelleren med faste plasser.  Opplever til stadig at folk parkerer helt inn mot linja og gir liten plass, og og til ikke plass i det hele tatt for bilen ved siden til å åpne døra. 

 

Tenkte å skrive ut et A3-ark og henge opp ved inngangsdøra med regler, eventuelt illustrasjoner om hvordan man parkerer/ikke parkerer.

 

Har noen av dere eksempler?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Har dere faste plasser så er det da ikke vanskelig å ta det opp face-to-face på en ordentlig og konstruktiv måte med den det gjelder. Ser ikke for meg at det hjelper noe særlig på naboforholdene hvis du velger å henge opp lapper i fellesgarasje for å forklare hvordan andre "bør parkere". Da risikerer du sikkert at ting bare blir værre på trass. Jeg hadde i hvert fall ikke tatt det særlig alvorlig dersom noen andre enn bostyret hadde laget regler for fellesskapet hva det enn måtte gjelde.

 

Ta en prat med vedkommende, så går det nok bra :)

Endret av Michael

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser den.  Kunne gjerne vært noe slikt;  "Hei, har du husket å plassere bilen midt mellom stripene?" 

 

 

Er av typen som alltid parkerer bilen på den plassen som er desidert lengste borte fra inngangsdøra når jeg handler. Får høy puls når jeg ser han ved siden av meg parkerer tett opptil linja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Så lenge man er innafor eller for den saks skyld oppå stripa så får man ikke bot i den virkelige verden. Dekk må være utenfor stripa faktisk

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Hadde fått angst av slik felles parkering.... alltid parkert langt unna der hvor ingen andre står, men i år har jeg gitt litt hemp å parkert nærme døra på typ shoppingsenter parkerings kjeller med trangt mellom bilene noe som har resultert i at høyre side av privat bilen er grovt ripa opp på begge dørene, så det først for en ukes tid siden(sto en hel helg å polerte uka før og da var dørene s.t.r.ø.k.e.n.e) å er gjennom klarlakk helt utrolig hva folk får til når de bare skal snike seg inn bildøra å kjøre pent avgårde....   :thumbdown:  :shocking2:

 

Får håpe nabo parkereren din skjønner problemet uten å bli gretten etterpå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...