Gå til innhold

Lassegas sin garasje


LasseG

Recommended Posts

Kjøpte nytt hus som vi tok over sent i September 2013 og det "fulgte" da med uinnredet dobbeltgarasje og brostein og asfalt belagt gårdsplass :)

Etter at den ble brukt kun som midlertidig lagring av flyttelass og snekkerverksted når bad skulle pusses opp har jeg nå begynt og rydde i den. Har hentet meg to mindre kjøkkeninnredningen som skal opp på veggen samt et par reoler som fattern ga meg.

Den er og forblir uisolert en stund til siden de som satte opp den ikke har lagt asfaltplate og vindsperre før bordkledningen så den må ribbes før den kan isoleres. :( Mye ekstraarbeid som kunne vært unngått!

Ellers er det mulighet for å innrede 2.etasjen. Det tas antagelig i samme slengen som resten av garasjen skal tas.

IMG_0948.jpg

Garasjen som den står nå.

Gadd ikke ta bilder fra innsiden enda da det ser relativt forferdelig ut! :P

Den er i helt grei tilstand, men den er bygd av en skoleklasse. Noe som vises, f.eks at fluenettingen i kassen henger ned og ikke er stiftet fast. Pluss endel ujevnheter i bordkledning og uferdige ting og tang rundt om. Det ble vel sommerferie og russetid før de ble 100% ferdige :rolleyes:

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Har fått hentet inn litt priser nå på bordkledning, isolasjon , asfaltplater osv for i år blir det varme i garasjen! :D

Skal skifte bordkledning og etterisolere huset først, så fikk jeg overtalt fruen i huset at det var lurt og ta garasjen i samme slengen!

Så ender vel opp med 200mm isolasjon i vegger og tak.

Noen som har tips til lufting? Tenker på noen ventiler som kan lukke og åpnes etter behov og evt avtrekksvifter opp mot taket.

Trenger jeg mange tro?

Garasjen er ca 6.6mx7.5m.

Har også funnet ut at jeg skal gjøre et forsøk på å heve takhøyden. Dvs. løfte takstolene av toppsvilla og sette i mellom et ferdig bygd element som forankres og avstives.

Erfaringer angående noe slikt tas også i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått hentet inn priser hos flere leverandører rundt om og materialkost for å etterisolere 3 vegger på huset og ta hele garasjen med ny bordkledning på hus og garasje, rundt om blir billigere enn jeg antok. Har fått priser på +/- 100.000.

Skal låne på 40-50k til for "diverse" utgifter som litt belysning og ny inngangsdør på huset osv.

Og om det er noen som har tips ang takhøyden og lufting av garasjen er jeg lutter øre! Føler jeg trenger litt input og synsing ang dette siden jeg aldri har vært borti det før.

Krisfje: Det har jeg også vurdert! Men det blir ikke i denne omgangen dessverre. Er vel ikke noe problem og endre på dette senere :-)

Endret av LasseG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...