Gå til innhold

Autobahn på felger - hva bruker jeg til vask?


smooth

Recommended Posts

Sommerskoa er på, nyvokset og pene, men hva tåler egentlig swisswax autobahn når felgene skal vaskes?

Jeg har Surfex, Korrosol, p21s og prickbort.
Noen av produktene som tar knekken på voksen?

Endret av smooth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Spørsmålet du heller bør stille er hvor sterke kjemikalier du trenger :)

Produkter som korrosol og sterke felgrenser bruker jeg omtrent aldri etter jeg begynte med Autobahn og noenlunde regelmessig vask. Unntakene er ved sesongbytte av dekk, og en og annen gang om vinteren.

Vedlikeholdsvask av felger for meg er samme forvask som ellers på bilen, og så bøttevask med børster og/eller en egen felgmitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voksen skal i utgangspunktet hindre skitt og støv som krever sterk felgrens i å feste seg, så normal vaskeprosedyre som på lakk gjør nok susen. Espuma i 1:10-20 kan også fint benyttes som avfetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både prikkbort, surfex og P21`s vil naturlig nok tære litt på voksen, men vaske må man uansett. Korrosol/ironX o.l er nok noe av det som tærer mest. På vinteren bruker jeg stort sett ren P21`s, på sommeren veksler det litt mellom surfexblanding og P21`s etter behov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...